Gå til innhold

Person i kollektiv som inviterer en voldsmann og overgriper på besøk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Innflytting 1 juni med privatliv og 5,5 k i måneden høres ut som en veldig grei løsning, så her tenker jeg du bare må gripe sjansen om det så i verste fall blir til at du må betale dobbelt.
Som andre skriver, betal med lån om du må, og så tenker jeg du lever du på havregryn en periode om det trengs. Og husk at 2 måneders oppsigelse pleier gjelde fra 1 i måneden, så ha det i bakhodet.
Kan du kanskje sove på sofaen hos en venninne i en overgangsperiode? Jeg er glad på dine vegne, for når dette har ordnet seg kan du endelig senke skuldrene og føle deg trygg ❤️

Anonymkode: 35698...efd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nå er din helse og sikkerhet det vktigste. Kan du selge noe? Tenker hvis ikke, betal med lån! Kom deg ut så fort du kan. Kan du eventuelt bo i telt så lenge? Ikke sov der eller opphold deg så lenge du kan komme deg bort. Dette kan kanskje sette spor når du også har kommet deg vekk, så håper du får hjelp på et tidspunkt.

Anonymkode: 1c744...431

Nei. Jeg eier ingenting og har kun 6K disponibelt på kontoer. Ingen buffer eller sparekonto da jeg er på minstesats AAP.

Anonymkode: a02a8...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forventet det altså. Men selv om det er sure penger, for det er det jo, så se fremover. Du er på vei ut, og i en overgangsperiode kan det være tøft, men snart sitter du  egen bolig med beina på bordet og kan se tilbake på denne galskapen som et tilbakelagt kapittel.

Anonymkode: 35698...efd

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han er åpen for å legge den ut før tiden altså, det er jo positivt. Hva om du tar på deg jobben med å legge den ut, og fremleier i de to månedene før ny leietaker tar over?

Anonymkode: 35698...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men han er åpen for å legge den ut før tiden altså, det er jo positivt. Hva om du tar på deg jobben med å legge den ut, og fremleier i de to månedene før ny leietaker tar over?

Anonymkode: 35698...efd

Jeg har dessverre ikke mulighet til å legge den ut, da jeg lever i skjul og ikke kan knyttes til boligen utad. Håper han legger den ut snart. Tipper han har bildene klare fra før.

 

Anonymkode: a02a8...eb6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om han banker og voldtar henne betyr ikke at han gjør det med deg TS ❣️ En sånn mann holder fasaden oppe og da holder de seg til kjæresten din.

Jeg syns du overreagerer en smule. Ja, du har fortid. Men nei det betyr ikke at denne mannen er noe farlig for deg.

 

Anonymkode: f7c85...03f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev tidligere at du har en jobb, har du mulighet til å be om forskudd på lønn? Ekstravakt? Bytte dagvakt med bedre betalt kveldsvakt?  Bare tenkte siden du tidligere skrev at du endte opp med å tilbringe natta på den døgnåpne jobben din? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. Jeg eier ingenting og har kun 6K disponibelt på kontoer. Ingen buffer eller sparekonto da jeg er på minstesats AAP.

Anonymkode: a02a8...eb6

Du eier ingen møbler på rommet? Ingen klær? Hårføner?

Vet det er kjipt, men nå må man være kreativ. Alt hjelper nå. Alt!

Har du forhørt deg med NAV? De kan være behjelpelige med bolig? Eventuelt krisesenter?

Anonymkode: 1c744...431

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimorna skrev (3 minutter siden):

Du skrev tidligere at du har en jobb, har du mulighet til å be om forskudd på lønn? Ekstravakt? Bytte dagvakt med bedre betalt kveldsvakt?  Bare tenkte siden du tidligere skrev at du endte opp med å tilbringe natta på den døgnåpne jobben din? 

Jeg jobber som støttekontakt et par timer i uka. Elendige ordninger.. 

Anonymkode: a02a8...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... Du vet du kan ta kontakt med ett krisesenter du å? 

Ring de. 

Anonymkode: 64f2e...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Jeg var på visning i dag, men får ikke svar før til tirsdag om jeg får leie boligen eller ikke. Jeg har allerede begynt å pakke ned og hentet banankasser på butikken. Jeg satser på at jeg får hybelen og kan flytte neste uke. Jeg er bekymret for den økonomiske situasjonen, da jeg ikke klarer å betale dobbel husleie, samt depositum nå ved månedsskiftet. Jeg skal snakke med NAV neste uke, og søke om å få støtte til depositum/husleie. Hva angår krisesenteret var jeg som sagt i kontakt med dem den natta jeg rømte. De kunne ikke gjøre noe så lenge jeg ikke var den voldsutsatte..

Anonymkode: a02a8...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei. 

Jeg var på visning i dag, men får ikke svar før til tirsdag om jeg får leie boligen eller ikke. Jeg har allerede begynt å pakke ned og hentet banankasser på butikken. Jeg satser på at jeg får hybelen og kan flytte neste uke. Jeg er bekymret for den økonomiske situasjonen, da jeg ikke klarer å betale dobbel husleie, samt depositum nå ved månedsskiftet. Jeg skal snakke med NAV neste uke, og søke om å få støtte til depositum/husleie. Hva angår krisesenteret var jeg som sagt i kontakt med dem den natta jeg rømte. De kunne ikke gjøre noe så lenge jeg ikke var den voldsutsatte..

Anonymkode: a02a8...eb6

Ta kontakt med Nav på mandag. Forklar situasjonen. I tillegg til rene fakta om den voldelige mannen og kvinnens datter, kvinnens løgner osv. + også din historie som gjør at du trigges og blir dårligere med å leve med vold så tett innpå deg, så fokuser også på det at du risikerer å bli langt sykere hvis du må fortsette å bo i dette utrygge kollektivet, og at det kan sette deg langt tilbake helsemessig, fysisk og psykisk.

Der er med andre ord også i Navs interesse at du kommer deg bort derfra så fort som mulig! Slik at du ikke bli enda dårligere. Få legen din til å skrive erklæring om det, samme også med psykolog om du går til en.

Synes også du skal understreke at du har gjort alt du kan og har ressurser til, du har forsøkt å snakke med medleietaker, du har forsøkt å snakke med utleier, du har vært aktiv og søkt andre steder å bo. Så du har gjort ALT du kan i denne saken.

Jeg synes du også skal forsøke å ta kontakt med JURK eller Jussbus til uken, for å høre om det huseier gjør er lovlig. Er dette en bolig som utleier leier ut som "bolig til vanskeligstilte på boligmarkedet", og dette er spesifisert, da er det godt mulig at det utleier gjør, ved å tillate den voldelige mannen å være der, er et brudd på Husleieloven § 11-1. Sjekk det ut.

Bra du har begynt å pakke, ts, da er du allerede mye nærmere flytting, og flyttingen vil gå langt lettere den dagen du fysisk flytter.

Jeg må bare skryte av deg, hvor bra du står på for deg selv og tar initiativ til å gjøre ting og søke løsninger! Du har store ressurser i deg selv, selv om du sliter akkurat nå! Du vil få det bra!

Ønsker deg en god helg! ❤️

Anonymkode: 45644...0a4

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå sendt Mail til gatejuristen :) 

45BE1E8C-F610-4797-9B0F-2C9AC3807FB4.jpeg

428067BF-68FD-4ACA-9E47-263F7FA5CB2A.jpeg

0D7935D0-1BD4-4F17-83B6-DB1F07C5BB1A.jpeg

Anonymkode: a02a8...eb6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta kontakt med Nav på mandag. Forklar situasjonen. I tillegg til rene fakta om den voldelige mannen og kvinnens datter, kvinnens løgner osv. + også din historie som gjør at du trigges og blir dårligere med å leve med vold så tett innpå deg, så fokuser også på det at du risikerer å bli langt sykere hvis du må fortsette å bo i dette utrygge kollektivet, og at det kan sette deg langt tilbake helsemessig, fysisk og psykisk.

Der er med andre ord også i Navs interesse at du kommer deg bort derfra så fort som mulig! Slik at du ikke bli enda dårligere. Få legen din til å skrive erklæring om det, samme også med psykolog om du går til en.

Synes også du skal understreke at du har gjort alt du kan og har ressurser til, du har forsøkt å snakke med medleietaker, du har forsøkt å snakke med utleier, du har vært aktiv og søkt andre steder å bo. Så du har gjort ALT du kan i denne saken.

Jeg synes du også skal forsøke å ta kontakt med JURK eller Jussbus til uken, for å høre om det huseier gjør er lovlig. Er dette en bolig som utleier leier ut som "bolig til vanskeligstilte på boligmarkedet", og dette er spesifisert, da er det godt mulig at det utleier gjør, ved å tillate den voldelige mannen å være der, er et brudd på Husleieloven § 11-1. Sjekk det ut.

Bra du har begynt å pakke, ts, da er du allerede mye nærmere flytting, og flyttingen vil gå langt lettere den dagen du fysisk flytter.

Jeg må bare skryte av deg, hvor bra du står på for deg selv og tar initiativ til å gjøre ting og søke løsninger! Du har store ressurser i deg selv, selv om du sliter akkurat nå! Du vil få det bra!

Ønsker deg en god helg! ❤️

Anonymkode: 45644...0a4

NAV er stengt på mandag (tror jeg?), men jeg kommer til å ta meg en tur ned på tirsdag. Jeg skal absolutt ta med meg det du sier. NAV har også en del opplysninger om meg, siden jeg er på arbeidsavklaringspenger som følge av barndomstraumer. 

Min fastlege fikser jeg ikke. Min polikliniske behandler skal jeg til 1/6, og kommer til å ta dette opp. Er likevel usikker på hva hun konkret kan gjøre med situasjonen? Legeuttalelse til NAV? Skal absolutt ta med meg dette ned på NAV og høre hvilke muligheter jeg har. Håper bare for all del at jeg får boligen jeg var på visning for, og at jeg kommer meg over der neste uke. Så at gatejuristen kan hjelpe meg med å heve kontrakten, evt at NAV kan hjelpe meg med å betale ut det nødvendige. 

Jeg har sendt Mail til gatejuristen :) Jeg er usikker på om han bevisst leier ut til vanskeligstilte, men tenker uansett at dette kan være ulovlig. 

Det meste er egentlig pakket ned. Jeg vil bare bort herifra så fort som mulig - helst i går. 

Tusen takk. Du er så utrolig snill❤️❤️

Anonymkode: a02a8...eb6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har søkt hjelp på dette, Ts :)

Håper det ordner seg slik at du slipper å betale dobbelt.

❤️

Anonymkode: 45644...0a4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 1.09):

Så bra du har søkt hjelp på dette, Ts :)

Håper det ordner seg slik at du slipper å betale dobbelt.

❤️

Anonymkode: 45644...0a4

Hei!

Jeg fikk beskjed om at boligen ble utleid til noen andre. Så da får jeg bare lete videre :) 

Anonymkode: a02a8...eb6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd, men jeg håper du snart finner en ny bolig som kan være aktuell og at det denne gangen blir din tur. ❤️

Anonymkode: 35698...efd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært ts ville jeg hevet meg rundt og funnet en annen plass å bo. Jeg ville overhode ikke vært kresen, viktigst ville vært å komme seg vekk og i sikkerhet. Er det ikke et alternativ å bo midlertidig hos venner el familie er det mulig å finne korttidsleie, bo på camping, airbnb eller en annen nødløsning frem til man finner ny plass å leie fast. Kanskje er utleier villig til å la ts si opp uten oppsigelsetid. Det er det eneste moralsk riktige i denne situasjonen spør du meg ialf. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 1.01):

Jeg har nå sendt Mail til gatejuristen :) 

45BE1E8C-F610-4797-9B0F-2C9AC3807FB4.jpeg

428067BF-68FD-4ACA-9E47-263F7FA5CB2A.jpeg

0D7935D0-1BD4-4F17-83B6-DB1F07C5BB1A.jpeg

Anonymkode: a02a8...eb6

Utleier har jo svart deg klart på dette. Du må forholde deg til leiekontrakten med to måneders oppsigelse. Utleier har jo ikke sjanse til å vite om dine påstander om hva den andre i kollektivet tidligere har påstått stemmer…

Det forstår vel du også? 

Anonymkode: 19131...de4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...