Gå til innhold

Person i kollektiv som inviterer en voldsmann og overgriper på besøk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vet du hva, dette har du tydeligvis ikke peiling på!!!! 

Det er vanlig å fortelle andre om de makabre tingene man har vært utsatt for når man har kommet seg ut eller er på vei ut! Faktisk er det det aller viktigste man kan gjøre! Dette er et annet stadie enn i begynnelsen hvor man beskytter han og dekker over for han. 

https://youtu.be/V1yW5IsnSjo&t=10m56s

Den dagen jeg fortalte andre om det værste han gjorde mot meg var vendepunktet for meg. Men det tok meg fortsatt et år å komme fri fordi hver gang jeg slo opp eskalerte volden og truslene og stalkingen så det føltes tryggere å ha oversikt over hvor han var og hva slags humør han var i enn å bryte kontakt og føle at man når som helst og hvor som helst kunne bli drept for det er nemlig det man risikerer. 

Det er ingenting som skurrer med voldsofferet fremstilling her. 

Hvor er empati en spør du? Hvertfall ikke hos deg. Igjen, slutt å spre så skadelige holdninger. Kvinner som er utsatt for vold og overgrep i nære relasjoner er de kvinnene som lever farligst i dette landet og som også sitter igjen med mest konsekvenser livet ut. Menns vold mot kvinner koster samfunnet over 70 milliARDER kroner hvert år, det er et stort folkehelseproblem og samfunnsproblem som rammer tusenvis, og du pisser på dem alle sammen ved å skrive sånne ting. 

Anonymkode: 43c51...c09

Ville du tatt denne voldelige mannen inn i et hjem du delte med en venninne da, og latt din venninne være ute om natta fordi hun ikke turte komme hjem?
Akkurat dette er faktisk ganske sentralt, og det som for meg gjør at jeg ikke klarer tro på historien sånn uten videre.

Anonymkode: 35698...efd

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

 

Tenker vi andre har krav på å føle oss trygge hjemme, og på å ikke være redd for å bli truet når vi går ut døra til fellesarealet, eller for at romkameraten skal bli voldtatt i naborommet. For ja, det er lytt i huset og jeg har flere ganger hørt henne ha sex. Og hun har fortalt meg at det har vært både samtykkende og også overgrep/voldtekt. Jeg får så vondt av henne og har ikke lyst til å høre på at hun blir voldtatt! Jeg synes også det er skremmende at det har skjedd/skjer slikt i naborommet. Det gjør at jeg også frykter for min egen sikkerhet.

Er det noe jeg kan gjøre med denne situasjonen annet enn å flytte selv?
Politiet har som sagt informasjon om situasjonen, men de får ikke gjort noe før det evt kommer nye opplysninger om overgrep/tvang i nåtid, eller hun selv velger å anmelde han. 😪

Anonymkode: a02a8...eb6

Dette er grusomt å lese TS, og jeg mener at du skal flytte.

Du ønsker ikke å komme i konflikt med disse menneskene. Du vet at han er villig til å ty til vold og du vet at hun er villig til å tolerere hans voldelige adferd.

Du vil ikke tjene noe på å presse saken mer med henne, i værste tilfellet risikerer du at du får henne mot deg og hun betror seg til ham. Du blir dermed deres felles fiende.

Her vil jeg virkelig bare anbefale deg å finne deg ny bolig så snarlig som overhodet mulig. Fas deg selv ut av livene deres.. og spør hun om årsaken ville jeg anbefale deg å lyve sånn at det ikke blir en «greie» og gir dem årsak/anledning til å ha noe på deg. 

Gjør dette: 
 

image.jpeg.6d295417b105b96e14f8267dd03c9d6e.jpeg

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vil ikke mistro folk, men hun forteller veldig motstridende historier. Plutselig i går skrev hun til meg at han aldri hadde gjort noe som ikke var lov.. Mulig hun er i fornektelse. Jeg har vært i kontakt med utleieren som forstår at jeg blir forvirret av så forskjellige historier hun serverer

Anonymkode: a02a8...eb6

Det er helt vanlig. Når jeg hadde min voldsmann på avstand f eks når han var i hjembyen sin å besøkte familie så snakket meg med advokat, politi, krisesenter og venner. Men når han var i byen igjen og hadde overfalt meg på gaten og dratt meg inn i en gang og kvelte meg til jeg svimte av, så ble jeg livredd for hvor sint han ville bli om han fikk vite at jeg hadde fortalt sannheten, så da forsvarte jeg han i stedet og dysset ned alt igjen og sa at det ikke var så ille. 

Alle så vel klippet med Gabby Pepito i nyhetene i 2021 der hun forteller politimannen at varselet han hadde fått om at typen slo henne måtte være heeelt feil og hun tok han i forsvar for det var jo "hun som hadde slått han" og typen var baaaare snill og hadde tatt henne med på så fin tur og det var "hun som var vanskelig". Politiet lot de kjøre videre og hun ble drept samme kveld. For oss som er trent i det ser man hvor er redd hun er for at typen skal bli sint og at det er derfor hun sier det, for hun vet det venter mer vold og prøver å gjøre skadereduserende tiltak. Dette er helt normal oppførsel blandt traumeofre. For andre er det ikke rasjonelt men vold i nære relasjoner traumatiserer mer enn krig. 

Anonymkode: 43c51...c09

  • Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker litt hysterisk av deg å være redd. Har aldri hørt om at konemishandlere(kjærestenishandlere) banker opp eller voldtar venninnene til kjæresten sin.

Veldig trist at hun tok ham tilbake da, håper dere klarer å snakke fornuft i henne.

Anonymkode: 86aa3...0be

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ville du tatt denne voldelige mannen inn i et hjem du delte med en venninne da, og latt din venninne være ute om natta fordi hun ikke turte komme hjem?
Akkurat dette er faktisk ganske sentralt, og det som for meg gjør at jeg ikke klarer tro på historien sånn uten videre.

Anonymkode: 35698...efd

Det er helt relevant hva jeg ville gjort eller hva du ville gjort. Når man er i situasjonen er det vanlig å handle på måter man aldri ville sett for seg å gjøre. 

Relevant for diskusjonen mellom deg og meg er at du sprer skadelige holdninger rundt voldtekt og partnervold, som bare fører til at det er enda vanskeligere for disse å fortelle andre om det, søke hjelp og bli trodd. Du kan tenke hva du vil for deg selv men det er korttenkt av deg å skrive så skadelige holdninger på et offentlig nettforum, Norges største forum faktisk, hvor mange voldsofre er og kommer til å søke opp i fremtiden når de trenger råd og hjelp. Fordommer som dine kan gjøre at mange ikke tør det. 

Det ligger en 66 sider lang tråd på forsiden for de som søker hjelp til å komme seg ut av voldelige relasjoner. Den ble opprettet fordi antallet tråder for hvert individuelle tilfelle var overveldende og det ble mer ryddig for forumet å lage en felles tråd. Forstår du nå hvor mange voldsutsatte som er her og hvor skadelige holdninger du sprer? Potensielt dødelige holdninger, for som tidligere påpekt og linket til er det å fortelle om volden det viktigste man kan gjøre på veien ut. Å bli mistrodd kan være like traumatiserende og ødeleggende som volden, så da lar mange være om det er sånn de skal bli møtt. 

Anonymkode: 43c51...c09

  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt relevant hva jeg ville gjort eller hva du ville gjort.Rettelse! Det er helt URELEVANT skulle det stå!! 

..Når man er i situasjonen er det vanlig å handle på måter man aldri ville sett for seg å gjøre. 

Relevant for diskusjonen mellom deg og meg er at du sprer skadelige holdninger rundt voldtekt og partnervold, som bare fører til at det er enda vanskeligere for disse å fortelle andre om det, søke hjelp og bli trodd. Du kan tenke hva du vil for deg selv men det er korttenkt av deg å skrive så skadelige holdninger på et offentlig nettforum, Norges største forum faktisk, hvor mange voldsofre er og kommer til å søke opp i fremtiden når de trenger råd og hjelp. Fordommer som dine kan gjøre at mange ikke tør det. 

Det ligger en 66 sider lang tråd på forsiden for de som søker hjelp til å komme seg ut av voldelige relasjoner. Den ble opprettet fordi antallet tråder for hvert individuelle tilfelle var overveldende og det ble mer ryddig for forumet å lage en felles tråd. Forstår du nå hvor mange voldsutsatte som er her og hvor skadelige holdninger du sprer? Potensielt dødelige holdninger, for som tidligere påpekt og linket til er det å fortelle om volden det viktigste man kan gjøre på veien ut. Å bli mistrodd kan være like traumatiserende og ødeleggende som volden, så da lar mange være om det er sånn de skal bli møtt. 

Anonymkode: 43c51...c09

Autocorrect ødela forrige innlegg  så her er rettelse 

Anonymkode: 43c51...c09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det virker litt hysterisk av deg å være redd. Har aldri hørt om at konemishandlere(kjærestenishandlere) banker opp eller voldtar venninnene til kjæresten sin.

Veldig trist at hun tok ham tilbake da, håper dere klarer å snakke fornuft i henne.

Anonymkode: 86aa3...0be

Men TS har selv opplevd overgrep som barn, og vil nok derfor lettere føle frykt i situasjonen hun er i. 

Anonymkode: 35698...efd

  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vond og håpløs situasjon for deg/dere ts. Du er skikkelig god for at du vil beskytte og hjelpe vennen din men, dessverre så er det sånn at ikke alle kan reddes, man må til en viss grad ville det selv. Hvor mange andre er dere som bor i kollektivet? Jeg tror faktisk at dere må sette dere selv først her, da denne venninnen er så syk at hun er i full fornektelse. Når går kontrakten ut? Er det mulig å snakke med huseier at hun ikke får fornyet kontrakten sin med mindre hun skriver under på at han ikke skal være der?

Anonymkode: db434...487

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er helt relevant hva jeg ville gjort eller hva du ville gjort. Når man er i situasjonen er det vanlig å handle på måter man aldri ville sett for seg å gjøre. 

Relevant for diskusjonen mellom deg og meg er at du sprer skadelige holdninger rundt voldtekt og partnervold, som bare fører til at det er enda vanskeligere for disse å fortelle andre om det, søke hjelp og bli trodd. Du kan tenke hva du vil for deg selv men det er korttenkt av deg å skrive så skadelige holdninger på et offentlig nettforum, Norges største forum faktisk, hvor mange voldsofre er og kommer til å søke opp i fremtiden når de trenger råd og hjelp. Fordommer som dine kan gjøre at mange ikke tør det. 

Det ligger en 66 sider lang tråd på forsiden for de som søker hjelp til å komme seg ut av voldelige relasjoner. Den ble opprettet fordi antallet tråder for hvert individuelle tilfelle var overveldende og det ble mer ryddig for forumet å lage en felles tråd. Forstår du nå hvor mange voldsutsatte som er her og hvor skadelige holdninger du sprer? Potensielt dødelige holdninger, for som tidligere påpekt og linket til er det å fortelle om volden det viktigste man kan gjøre på veien ut. Å bli mistrodd kan være like traumatiserende og ødeleggende som volden, så da lar mange være om det er sånn de skal bli møtt. 

Anonymkode: 43c51...c09

Jeg vet mer om vold i nære forhold enn du aner, og akkurat i denne tråden  er det hensynet til TS som står i høysetet. Det er henne jeg vil gi støtte til.
Jeg ville selv aldri dradd med meg inn en voldsutøver inn i hjemmet til en venninne som ble redd av å ha ham der, ei heller ville noen av de voldsutsatte jeg kjenner gjort noe sånt. Det henger ikke på greip, for å si det mildt.
Instinktivt beskytter man sine nærmeste, selv når det går på bekostning av en selv. Det er hva jeg har sett, flere ganger enn du aner, og det ser jeg ikke denne venninna gjør her.
Er det sånn at denne venninna er voldsutsatt, har i så fall TS gjort alt som er i sin makt for å hjelpe, og hun verken kan eller bør gjøre mer. Hun bør komme deg vekk, og ikke dvele mer ved dette.

Anonymkode: 35698...efd

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får tro hva du vil, men noe skurrer kraftig her.
Et voldsoffer vil som regel ikke fortelle makabre historier om hva de har blitt utsatt for. Ofte lider de i stillhet, og altfor ofte ofrer de deg selv for å beskytte andre, selv voldsutøveren beskytter de. Blåmerker blir bortforklart og kvelemerker dekkes med skjerf. 

Her er det altså et menneske som forteller fritt om voldshendelser vel vitende om at TS selv har opplevd overgrep og opplever frykt av det. At TS blir redd, driter hun i. Hvor er empatien? Nei, jeg tror ikke denne romvenninnen har blitt voldtatt. Jeg tror hun liker høylydt sex og oppmerksomhet. 

Anonymkode: 35698...efd

Dette stemmer ikke. Vi er alle forskjellige, og bebreider ting helt ulikt. Jeg har hørt jenter snakke åpent om det på fest. Ikke rette settingen, og selvfølgelig kleint, men noen gjør det for å «ufarliggjøre» det. Selv snakker jeg sjeldent om det jeg har vært utsatt for, men kan være åpen om det i en privat setting om det er et samtaleemne. 

Anonymkode: a5b70...45d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Vi er alle forskjellige, og bebreider ting helt ulikt. Jeg har hørt jenter snakke åpent om det på fest. Ikke rette settingen, og selvfølgelig kleint, men noen gjør det for å «ufarliggjøre» det. Selv snakker jeg sjeldent om det jeg har vært utsatt for, men kan være åpen om det i en privat setting om det er et samtaleemne. 

Anonymkode: a5b70...45d

Og jeg igjen snakker aldri om det til noen etter jeg kom meg vekk etter sykehusinnleggelser og drapsforsøk, pga holdninger som vi ser i denne tråden. 

Dynamikken i voldelige forhold henger aldri på grep. Det betyr ikke at offeret lyver! Motbydelig ting å si og antyde! 

Anonymkode: 43c51...c09

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan snakke med utleier og be om tillegg i kollektivreglene. 

Anonymkode: 06e77...c6d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, her var det mye oppgulp og ting jeg reagerer på i tråden....... Fy faen... Føler med dere hvis andre voldsutsatte har lest gjennom tråden! ❤️ Det er også flere ting folk påstår her som er direkte feil, og godt dokumentert innenfor fagmiljøer. Graverende å så enkelt spekulere i om det er løgn, hoppe til konklusjoner om at det er løgn, sex-shame noen og prøve å vri det til at man ikke skulle kunne ha sex en dag og bli voldtatt en annen... Jeg er helt satt ut! Sjokkerende lesning. Skjønner jo at jeg har gjort lurt i å ikke fortelle en dritt om det jeg har opplevd til noen ever, med tanke på hva man tydeligvis kan risikere å bli møtt med, anklaget for etc. 

Jeg er for opprørt til å klare å formulere meg på en god måte nå, så jeg får evt komme tilbake til å svare mer, men en ting må jeg bare si jeg reagerer ekstra på:

Her har du altså en venninne du bor sammen med i kollektiv som forteller deg om at hun er blitt utsatt for rimelig grusomme ting, men det første du tenker på er altså deg selv! Venninnen din blir voldtatt, men DU er redd - for deg, IKKE HENNE?!?!?!? Javel. Hvor mange konebankere har du hørt om som plutselig har glemt konen/partner, og plutselig gått på venninnen??!?!??!? Ingen, selvfølgelig. Det heter ikke partnervold for ingen grunn! Det heter det, fordi det er rettet mot PARTNER!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du er ihvertfall ikke noe til venninne, så du får bare stikke fra henne. Det er jo noe folk som blir utsatt for sånt blir vant til, og det er jo en av flere ting som bidrar på å sende utsatte tilbake i armene på overgriperen. For veldig mange voldsutsatte, så er overgriperen, i tillegg til å være den som er jævligst mot deg, også den som er snillest mot deg. Ofte også den eneste som er der for deg, og den som støtter deg mest ifht hva de selv utsetter deg for. Og det er jo blant annet pga sånne folk som deg, TS, og flere av dere andre i tråden. 

Jeg skjønner at det er en vanskelig situasjon, men det er likevel for meg så ugripelig at det er en annen som utsettes, og du er redd for deg selv....

Anonymkode: 74a56...dae

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Unnskyld meg, her var det mye oppgulp og ting jeg reagerer på i tråden....... Fy faen... Føler med dere hvis andre voldsutsatte har lest gjennom tråden! ❤️ Det er også flere ting folk påstår her som er direkte feil, og godt dokumentert innenfor fagmiljøer. Graverende å så enkelt spekulere i om det er løgn, hoppe til konklusjoner om at det er løgn, sex-shame noen og prøve å vri det til at man ikke skulle kunne ha sex en dag og bli voldtatt en annen... Jeg er helt satt ut! Sjokkerende lesning. Skjønner jo at jeg har gjort lurt i å ikke fortelle en dritt om det jeg har opplevd til noen ever, med tanke på hva man tydeligvis kan risikere å bli møtt med, anklaget for etc. 

Jeg er for opprørt til å klare å formulere meg på en god måte nå, så jeg får evt komme tilbake til å svare mer, men en ting må jeg bare si jeg reagerer ekstra på:

Her har du altså en venninne du bor sammen med i kollektiv som forteller deg om at hun er blitt utsatt for rimelig grusomme ting, men det første du tenker på er altså deg selv! Venninnen din blir voldtatt, men DU er redd - for deg, IKKE HENNE?!?!?!? Javel. Hvor mange konebankere har du hørt om som plutselig har glemt konen/partner, og plutselig gått på venninnen??!?!??!? Ingen, selvfølgelig. Det heter ikke partnervold for ingen grunn! Det heter det, fordi det er rettet mot PARTNER!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du er ihvertfall ikke noe til venninne, så du får bare stikke fra henne. Det er jo noe folk som blir utsatt for sånt blir vant til, og det er jo en av flere ting som bidrar på å sende utsatte tilbake i armene på overgriperen. For veldig mange voldsutsatte, så er overgriperen, i tillegg til å være den som er jævligst mot deg, også den som er snillest mot deg. Ofte også den eneste som er der for deg, og den som støtter deg mest ifht hva de selv utsetter deg for. Og det er jo blant annet pga sånne folk som deg, TS, og flere av dere andre i tråden. 

Jeg skjønner at det er en vanskelig situasjon, men det er likevel for meg så ugripelig at det er en annen som utsettes, og du er redd for deg selv....

Anonymkode: 74a56...dae

Nei. Der tar du feil. Jeg tenker ikke først på meg. Jeg tenker også på henne. Det første jeg sa til henne da han var tilbake var at hun måtte være forsiktig, fordi han kan være farlig for henne. Jeg ringte politiet for å varsle. Og har uttrykt overfor henne at jeg føler ansvar. Jeg har også forsøkt å hjelpe, som å si at jeg kan hjelpe henne med å få kontakt med politi/overgrepsmottak. 

Det du sier stemmer faktisk ikke. Som jeg har skrevet er jeg  bekymret for hennes sikkerhet og har forsøkt å advare henne. Jeg er også redd for at det skal skje noe som jeg ikke klarer å avverge og har dermed snakket med politiet og krisesenteret.

Anonymkode: a02a8...eb6

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Der tar du feil. Jeg tenker ikke først på meg. Jeg tenker også på henne. Det første jeg sa til henne da han var tilbake var at hun måtte være forsiktig, fordi han kan være farlig for henne. Jeg ringte politiet for å varsle. Og har uttrykt overfor henne at jeg føler ansvar. Jeg har også forsøkt å hjelpe, som å si at jeg kan hjelpe henne med å få kontakt med politi/overgrepsmottak. 

Det du sier stemmer faktisk ikke. Som jeg har skrevet er jeg  bekymret for hennes sikkerhet og har forsøkt å advare henne. Jeg er også redd for at det skal skje noe som jeg ikke klarer å avverge og har dermed snakket med politiet og krisesenteret.

Anonymkode: a02a8...eb6

Noe med henne* som jeg ikke klarer å avverge 

Anonymkode: a02a8...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det virker litt hysterisk av deg å være redd. Har aldri hørt om at konemishandlere(kjærestenishandlere) banker opp eller voldtar venninnene til kjæresten sin.

Veldig trist at hun tok ham tilbake da, håper dere klarer å snakke fornuft i henne.

Anonymkode: 86aa3...0be

Jeg er bekymret for henne, spesielt. Jeg er redd for at det skal skje noe med henne og at jeg ikke skal klare å forhindre det. Jeg har vært i et voldelig forhold selv og det er ikke noe jeg unner noen. 

Anonymkode: a02a8...eb6

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får tro hva du vil, men noe skurrer kraftig her.
Et voldsoffer vil som regel ikke fortelle makabre historier om hva de har blitt utsatt for. Ofte lider de i stillhet, og altfor ofte ofrer de deg selv for å beskytte andre, selv voldsutøveren beskytter de. Blåmerker blir bortforklart og kvelemerker dekkes med skjerf. 

Her er det altså et menneske som forteller fritt om voldshendelser vel vitende om at TS selv har opplevd overgrep og opplever frykt av det. At TS blir redd, driter hun i. Hvor er empatien? Nei, jeg tror ikke denne romvenninnen har blitt voldtatt. Jeg tror hun liker høylydt sex og oppmerksomhet. 

Anonymkode: 35698...efd

Nå må du gi deg. Jeg har vært i en slik syklus og jeg fortalte høyt om hva som skjedde og tok han tilbake foran øynene til folk jeg fortalte historien til. Det eksakt som ts forteller har skjedd med meg også. Man blir helt skada av å havne i en slik syklus. Dette er MYE vanligere enn du tror. 

Anonymkode: 95c23...4ad

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får tro hva du vil, men noe skurrer kraftig her.
Et voldsoffer vil som regel ikke fortelle makabre historier om hva de har blitt utsatt for. Ofte lider de i stillhet, og altfor ofte ofrer de deg selv for å beskytte andre, selv voldsutøveren beskytter de. Blåmerker blir bortforklart og kvelemerker dekkes med skjerf. 

Her er det altså et menneske som forteller fritt om voldshendelser vel vitende om at TS selv har opplevd overgrep og opplever frykt av det. At TS blir redd, driter hun i. Hvor er empatien? Nei, jeg tror ikke denne romvenninnen har blitt voldtatt. Jeg tror hun liker høylydt sex og oppmerksomhet. 

Anonymkode: 35698...efd

Det er absolutt ingenting som skurrer med denne historien. Å gå tilbake til voldelig partner er vanligere enn det er uvanlig. I snitt tar det kvinner fem (5) forsøk (mao. gjøre det slutt-bli sammen-gjøre det slutt- bli sammen-etc) før de klarer å bryte ut av et voldelig forhold. Les deg opp på temaet før du kommer med slike påstander!

Jeg har selv fulgt mørbankede venninner til både krisesenter og politi, for at de så er tilbake hos mannen kort tid etterpå.

  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå må du gi deg. Jeg har vært i en slik syklus og jeg fortalte høyt om hva som skjedde og tok han tilbake foran øynene til folk jeg fortalte historien til. Det eksakt som ts forteller har skjedd med meg også. Man blir helt skada av å havne i en slik syklus. Dette er MYE vanligere enn du tror. 

Anonymkode: 95c23...4ad

Ts her

Enig med deg. Voldsofre kan reagere på forskjellige måter, og det finnes ingen fasit. Jeg mistror ikke romkameraten, og jeg ønsker å hjelpe, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: a02a8...eb6

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Unnskyld meg, her var det mye oppgulp og ting jeg reagerer på i tråden....... Fy faen... Føler med dere hvis andre voldsutsatte har lest gjennom tråden! ❤️ Det er også flere ting folk påstår her som er direkte feil, og godt dokumentert innenfor fagmiljøer. Graverende å så enkelt spekulere i om det er løgn, hoppe til konklusjoner om at det er løgn, sex-shame noen og prøve å vri det til at man ikke skulle kunne ha sex en dag og bli voldtatt en annen... Jeg er helt satt ut! Sjokkerende lesning. Skjønner jo at jeg har gjort lurt i å ikke fortelle en dritt om det jeg har opplevd til noen ever, med tanke på hva man tydeligvis kan risikere å bli møtt med, anklaget for etc. 

Jeg er for opprørt til å klare å formulere meg på en god måte nå, så jeg får evt komme tilbake til å svare mer, men en ting må jeg bare si jeg reagerer ekstra på:

Her har du altså en venninne du bor sammen med i kollektiv som forteller deg om at hun er blitt utsatt for rimelig grusomme ting, men det første du tenker på er altså deg selv! Venninnen din blir voldtatt, men DU er redd - for deg, IKKE HENNE?!?!?!? Javel. Hvor mange konebankere har du hørt om som plutselig har glemt konen/partner, og plutselig gått på venninnen??!?!??!? Ingen, selvfølgelig. Det heter ikke partnervold for ingen grunn! Det heter det, fordi det er rettet mot PARTNER!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du er ihvertfall ikke noe til venninne, så du får bare stikke fra henne. Det er jo noe folk som blir utsatt for sånt blir vant til, og det er jo en av flere ting som bidrar på å sende utsatte tilbake i armene på overgriperen. For veldig mange voldsutsatte, så er overgriperen, i tillegg til å være den som er jævligst mot deg, også den som er snillest mot deg. Ofte også den eneste som er der for deg, og den som støtter deg mest ifht hva de selv utsetter deg for. Og det er jo blant annet pga sånne folk som deg, TS, og flere av dere andre i tråden. 

Jeg skjønner at det er en vanskelig situasjon, men det er likevel for meg så ugripelig at det er en annen som utsettes, og du er redd for deg selv....

Anonymkode: 74a56...dae

Hun blir sendt tilbake til overgriperen pga meg? Hvordan? Jeg har lyttet til henne, tilbudt meg å hjelpe henne i kontakt med politi/overgrepsmottak, advart henne, sagt hun fortjener bedre enn dette,  og bedt henne holde dørene låst for sin egen sikkerhet. Jeg har sagt jeg er bekymret for henne og forsøkt å formidle at han er farlig. Jeg har ringt etter politiet for at de skulle loggføre saken. Hvordan har jeg bidratt til å sende henne tilbake til overgriperen?

Anonymkode: a02a8...eb6

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...