Gå til innhold

Barnefar vil ikke at jeg skal jobbe så lange dager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. I fjor gikk jeg fra mannen min. Det var ikke noe så enkelt som tap av følelser, men tillitsbrudd og psykisk vold etc.. 

Vi samarbeider likevel greit om barna og kan snakke sammen. Han støttet meg i å flytte til hjembyen min pga nettverk. 

Begge to har bhg plass, hvor yngste er to år. Nå skal jeg begynne å jobbe etter en rolig tilvenning, og da blir et fra åtte til fire. Det er ikke hver dag, for det er ringehjelp/vikar, men jeg må bare. Det er i den retningen jeg vil jobbe, så jeg er bare glad for å "komme inn". 

Han visste det hele tiden at planen er å jobbe, men nå synes han ikke noe om de lange dagene yngste kommer til å ha fordi han er bare to år. Jeg synes heller ikke noe om det, men nå er situasjonen slik. Reisevei er max ti minutter å kjøre. 

Han vil ikke jeg skal ha så lange dager, men han visste alt fra begynnelsen. Han selv jobber ikke, og jeg klarer ikke at sønnen min skal flytte til pappaen sin.. 

De fleste jobber jo slik, og jeg føler jeg er heldig mtp at jeg får jo litt fri innimellom.. 

Hva gjør jeg her? Han er så vanskelig å prate med. 

Anonymkode: 787ce...fca

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ikke en unormal arbeidsdag det der, plenty med barn er i barnehagen den tiden. Han har ingenting å si på din jobb, så du kan faktisk bare si at «det er sånn det må bli for at jeg skal kunne forsørge meg og barna. Vil du at jeg skal jobbe kortere dager for barnets del så må du kompensere meg for de timene». 

Anonymkode: 05932...cd7

• Liker 22
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da ikke en unormal arbeidsdag det der, plenty med barn er i barnehagen den tiden. Han har ingenting å si på din jobb, så du kan faktisk bare si at «det er sånn det må bli for at jeg skal kunne forsørge meg og barna. Vil du at jeg skal jobbe kortere dager for barnets del så må du kompensere meg for de timene». 

Jeg er heldig som har kunnet ha ham hjemme til nå. Planen var til tre år, men jeg klarte ikke holde ut mer med eksen.. Men ja, det var faktisk en god ide. Vurderer å ta et slikt forslag, er bare redd han tror han kan dikterere alt så lenge han betaler.. 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normal arbeidsdag. Han har ikke noe han skulle sagt. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er heldig som har kunnet ha ham hjemme til nå. Planen var til tre år, men jeg klarte ikke holde ut mer med eksen.. Men ja, det var faktisk en god ide. Vurderer å ta et slikt forslag, er bare redd han tror han kan dikterere alt så lenge han betaler.. 

Han jobber jo ikke. Så hvordan skal han kunne betale noe som helst? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber jo ikke. Så hvordan skal han kunne betale noe som helst? 

Tror han får fra nav 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt for de fleste familier som har barn i barnehage.    
Ville ikke tatt imot penger fra ham, eller diskutert situasjonen. Den er som den er for at du skal kunne ta vare på barna dine økonomisk. Og å tjene deg opp pensjonspoeng.

Hvis du gir etter for hans ønske/krav nå, hva vil da bli det neste?     
ikke la han kontrollere deg og ditt liv.

Anonymkode: ce365...564

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han vil ikke jeg skal ha så lange dager, men han visste alt fra begynnelsen. Han selv jobber ikke, og jeg klarer ikke at sønnen min skal flytte til pappaen sin.. 

Hvorfor klarer du ikke at sønnen skal flytte til pappaen sin? 

Anonymkode: b7992...6cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke tatt imot penger fra ham, eller diskutert situasjonen. Den er som den er for at du skal kunne ta vare på barna dine økonomisk. Og å tjene deg opp pensjonspoeng.

Dette. 08-16 er en helt normal arbeidstid, det er ikke noe å si på det fra hans side. Du trenger hverken forsvare det eller forklare deg til han. 

Anonymkode: 07aaf...2e1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jobber fullt fra barnet er 1 år. Din yngste er 2 før du starter, så jeg ser virkelig ikke problemet. Det er klart du må komme deg inn i yrkeslivet! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så rart? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Merkelig spørsmål 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror han får fra nav 

Da får han ikke mye 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For en dustefar, elendig forbilde for ungen hvis han går på NAV. Skjønner godt at hun ikke vil ha sønnen boende der, vanlige voksne klarer både å jobbe og ha barn.

Anonymkode: 03aa7...3b8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja nettopp. Vi har en litt kjip relasjon til hverandre, så selvom det i teorien hadde gått, hadde han melket det for alt han kunne.. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva tror du.. Pappaen har prioritert eldste hele tiden, og det båndet jeg og sønnen min har er veldig sterkt. Søsteren og han kommet til å savne hverandre, og jeg vil ha barna hos meg. Jeg klarte ikke gi barna det jeg mente var best for dem når vi var gift, og nå kan jeg det.. Så skal jeg gi han fra meg? 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette. 08-16 er en helt normal arbeidstid, det er ikke noe å si på det fra hans side. Du trenger hverken forsvare det eller forklare deg til han. 

Det er det. Han har selv valgt å jobbe ugunstige arbeidstider da vi var gift og han dret i at han var borte hele barnas våkentid.. 

PM75 skrev (9 minutter siden):

De fleste jobber fullt fra barnet er 1 år. Din yngste er 2 før du starter, så jeg ser virkelig ikke problemet. Det er klart du må komme deg inn i yrkeslivet! 

Det må jeg.. Vil bare komme oss videre i livet. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en dustefar, elendig forbilde for ungen hvis han går på NAV. Skjønner godt at hun ikke vil ha sønnen boende der, vanlige voksne klarer både å jobbe og ha barn.

Anonymkode: 03aa7...3b8

Han er snill og aktiv med barna, og han holder det forvrengte synet på verden for seg selv, så føler meg trygg på å sende dem dit selvom vi gjør ting helt forskjellig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går i fra en mann pga psykisk vold, men denne mannen skal fortsette å ha samvær med barna? Hva legger du i psykisk vold egentlig?

Anonymkode: d105c...c87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en ide at han passer barnet fast et par dager i uken mens du er på jobb? Da kan barnet få fri også kan du hente barnet hos han når du er ferdig på jobb for eksempel? 

Anonymkode: 20b2f...f8c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du går i fra en mann pga psykisk vold, men denne mannen skal fortsette å ha samvær med barna? Hva legger du i psykisk vold egentlig?

Manipulasjon og silent treatment, pliktsex, dårlig stemning til jeg gjør som jeg vil, må krangle meg til å gå ut alene.. Han gjør jo ikke dette foran barna. Han er veldig god til å skjule det. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan det være en ide at han passer barnet fast et par dager i uken mens du er på jobb? Da kan barnet få fri også kan du hente barnet hos han når du er ferdig på jobb for eksempel? 

Anonymkode: 20b2f...f8c

Ja, men nå bor han to timer unna. Hadde han bodd nærmere hadde det vært en veldig fin løsning. Da måtte det eventuelt blitt overnatting og det vil han ikke fordi barnet våkner litt om natten og gråter etter meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åhh, hadde det vært så ''enkelt''..

Det er EKSTREMT vanskelig å bevise!

Hva ligger du i psykisk vold???

Anonymkode: 3a49b...1fd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er ok at du kommer deg i jobb :) Det er jo både greit og helt normalt. Barnet har det jo kjekt i barnehagen, og har masse tid med deg etter barnehagen ❤️ I tillegg vil du tjene penger som kommer barna til gode også! Hadde dette vært så forferdelig at foreldre jobbet 100%, så hadde barnevernet fått det travelt!

Hvor mye har faren barna? Kun helger siden han bor 2 timer unna?

Anonymkode: 49912...8ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...