Gå til innhold

Lærling i helsevesenet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lærlinger krav på forskyvning tilegg når man skal gå selvstendig uten veileder?. 

Anonymkode: 5696f...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du flyttes fra feks dag til kveldsvakt skal du ha tillegg som alle andre. Du får derimot ikke tillegg for å gå en selvstendig vakt. Hva er det for noe tull? Du er jo i en læresituasjon, og det forventes at du skal bidra med verdiskaping.

Anonymkode: 0fcf2...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du flyttes fra feks dag til kveldsvakt skal du ha tillegg som alle andre. Du får derimot ikke tillegg for å gå en selvstendig vakt. Hva er det for noe tull? Du er jo i en læresituasjon, og det forventes at du skal bidra med verdiskaping.

Anonymkode: 0fcf2...3a5

For når man går på topp med veilederen sin så deler man liste og veilederen er der når du trenger hjelp. selvstendig da får man egen liste og egne pasienter man har ansvar for. Morsomt at du skriver «hva er det for noe tull» når jeg skriver et spørsmål for jeg er usikker.. Vi lærlinger vet ikke alt om arbeidslivet. 

Anonymkode: 5696f...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du flyttes fra feks dag til kveldsvakt skal du ha tillegg som alle andre. Du får derimot ikke tillegg for å gå en selvstendig vakt. Hva er det for noe tull? Du er jo i en læresituasjon, og det forventes at du skal bidra med verdiskaping.

Anonymkode: 0fcf2...3a5

Mente ikke å får tilegg for å gå en selvstendig vakt.. spørsmålet mitt var om lærling har rett på forskyvnings tilegg. Spurte aldri om man får tillegg av å gå selvstendig mente jeg skal gå selvstendig den vakten jeg har blitt forskyvet. 

Anonymkode: 5696f...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mente ikke å får tilegg for å gå en selvstendig vakt.. spørsmålet mitt var om lærling har rett på forskyvnings tilegg. Spurte aldri om man får tillegg av å gå selvstendig mente jeg skal gå selvstendig den vakten jeg har blitt forskyvet. 

Anonymkode: 5696f...afe

Det kom ikke tydelig fram av innlegget ditt.

Svar: Du har rett på forkyvningstillegg ved endring av vakt. Det skilles mellom forskyvning i god tid og ved kort varsel.

Anonymkode: 0fcf2...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endring av planlagt arbeidstid (som lærling er du likestilt med faste) genererer forskjøvet vakt. Men noen forutsetninger som feks: endring av både start og sluttidspunktet av vakten, feks dersom du forskyves fra dag til kveld og disse overlapper med en time så får du ikke tillegg for den timen du uansett skulle vært på jobb eks: endring dagvakt 08-16 til kveldsvakt 15-21, da får du ikke tillegg mellom 15-16

Dersom leder forespør endring er det forskjøvet vakt, dersom ansatte selv ber om det er det avdelingsbytte. 

 

Anonymkode: 92ce6...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 10.42):

Har lærlinger krav på forskyvning tilegg når man skal gå selvstendig uten veileder?. 

Anonymkode: 5696f...afe

Forskyving er når du flyttes på fra dag til kveld eller motsatt. Det har ikke noe å gjøre med at du ikke går med veileder, men som lærling skal du egentlig ikke gå i grunnbemanning. Du skal følge turnusen til veilederen din. Det er noe du kan ta opp med arbeidsstedet, men du får ingen tillegg for å gå selvstendige vakter 

Endret av Laraa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...