Gå til innhold

Spermdonor i forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mest sannsynlig har mannen manglende sædproduksjon, altså null. Jeg har alltid ønsket å bli mor. Adopsjon er ikke aktuelt.

Da gjenstår alternativet med sæddonor. Er så trist når jeg endelig har funnet han jeg elsker, at barnet ikke skal få hans gener, men en tilfeldig fyr vi ikke vet noenting om. Hvordan personlighet har han? Hadde vi i det hele tatt likt han som person? Hvordan menn er det som gir sæd egentlig? Dette er tanker som surrer i hodet mitt. Vet det ikke er snille tanker, og beklager hvis jeg fornærmer noen. Trenger bare en utblåsning. 

Har noen her vært gjennom det samme? Gikk det bra? Ble mannen glad i barnet som sitt eget? 

Anonymkode: 22f9a...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk vårt barn via icsi og brukte sæddonor. For oss var det ikke ett vanskelig valg å ta da vi elsker hverandre og ønsket om barn var så høyt. Så dette med hvem donoren er, bryr vi oss faktisk ikke om.

Vi måtte ha 8 icsi forsøk før det klaffet 

Anonymkode: 06a61...74a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva dere betalte for dette tilsammen, og vilket år?

Anonymkode: e65ff...94d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jeg spørre hva dere betalte for dette tilsammen, og vilket år?

Anonymkode: e65ff...94d

Vi brukte først 3 forsøk hos riksen hvor vi betalte alt fra 13-17000 i medisiner pr forsøk, og 1500,- i egenandel pr innsett. 

Men etter de offentlige forsøkene ble  brukt opp, gikk vi til det private og kjøpte 2 stk 3 pk med icsi. Tror vi betalte 95 000,- for 3 pk. Icsi, så kom selvfølgelig medisinene i tillegg og sæddonor som vi betalte rundt 50 000,- for 6 strå (skulle holde til 6 ivf forsøk)

!] Sammenlagt har det kostet oss totalt rundt 500 000,- vil jeg tro, jeg tør nesten ikke finregne på det da det har vært så mange summer. 

(Reise og opphold kommer selvfølgelig i tillegg)

Anonymkode: 06a61...74a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillebolla1337

Vi endte opp med å betale litt over 100.000 for alt. Ca. 16.000 for medisiner. 98.000 for 3-pk med ivf og donor. Dette var i år. 

Endret av Lillebolla1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn som donerer sperm er nøye utvalgt. Man får en donor som er langt over sin liga. Mannen burde være takknemlig faktisk!! Han kan vise fram flotte barn som om de var hans egne...

Anonymkode: ef9fd...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 7.27):

Menn som donerer sperm er nøye utvalgt. Man får en donor som er langt over sin liga. Mannen burde være takknemlig faktisk!! Han kan vise fram flotte barn som om de var hans egne...

Anonymkode: ef9fd...dcf

Jeg synes jo mannen min er den beste, og det tror jeg objektivt sett også. Veldig synd barnet ikke kan få hans gener, både utseendemessig og personlighetsmessig.

Vi har fremdeles ikke kommet frem til endelig løsning. Jeg er mest redd for personlighet, om barnet får en helt annen ugjenkjennelig personlighet enn oss:/ feks veldig høylytt, mens vi er begge veldig rolige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes jo mannen min er den beste, og det tror jeg objektivt sett også. Veldig synd barnet ikke kan få hans gener, både utseendemessig og personlighetsmessig.

Vi har fremdeles ikke kommet frem til endelig løsning. Jeg er mest redd for personlighet, om barnet får en helt annen ugjenkjennelig personlighet enn oss:/ feks veldig høylytt, mens vi er begge veldig rolige.

Dere kunne likegodt fått en høylytt og temperamentfull unge om det var begges genetiske, slike ting kan man ikke rå over.

Anonymkode: 0f0b5...bc4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg brukt mye tid på å reflektere over, og undersøke. Da vi har vært i tilsvarende situasjon. 

For å ta faktum først; De fleste jeg leste om og snakket med merket ingen forskjell. Begge foreldre følte like mye for barnet som om det skulle vært eget. Så av alle løsninger vi vurderte var dette det mest nærliggende. Da alternativene hadde flere negative sider. 

Likevel valgte vi det bort, i likhet med alt annet. Jeg orket ikke tanken på å se blandingen av meg selv og en helt tilfeldig fyr, når det var mannen og hans egenskaper jeg ville se i eget barn. 

Anonymkode: 03986...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...