Gå til innhold

Du som skal bake til offentlig arrangement 17.mai:


Badebuksa2.0

Anbefalte innlegg

Jeg laget sjokoladekake i en rund form med hull i midten. Etter at kaken var stekt la jeg på glassur og pyntet med seigmenn rundt kanten. I midten fylt jeg på med hvite marshmallows og stakk nedi noen norske flagg. Ble riktig så 17.-maiete😊 

Anonymkode: b3441...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andro skrev (På 8.5.2023 den 10.34):

Jeg lager enten pene smørbrødfat eller en stor porsjon kake. I fjor lagde jeg f.eks. kanelboller i store muffinsformer.

På smørbrødfat legger jeg enkle pålegg som ost og skinke eller noe vegansk som bønnepostei, og så pynter jeg med ting som agurk, tomat, druer e.l.
Når det gjelder kaker satser jeg vanligvis på langpannevariantene, der man bare kan dra krem/glasur utover og strø med noe. Det blir pent og appetittlig, men er ingen konditorkunst. Dette er en evig vinner https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-i-langpanne

Jeg bakte denne fjor 😃 Det var veldig mange sjokoladekaker, så fint med noe annet. Rundstykker med pålegg har jeg ikke sett til salgs her, det er bare pølser, kake og is.

Anonymkode: 4e83b...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg pleid å gjøre det enklest mulig, men samtidig ta med det som det alltid går mest av på sånne tilstelninger. Da vi hadde barn på barneskolen var det 2. og 6. klasse som hadde ansvar for 17. mai og dermed måtte ha med to kaker el hver for salg. Da ble det en stk Toro langpanne sjokoladekake med Toro glasur og strøssel i en eller annen form (stort pluss at denne er glutenfri også) og en Toro langpanne brownie med melisdryss. Ble tomt hver gang - det som stort sett ble stående igjen var kremkaker ol. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage kake, kjøper kakebunn og smører med vanlijekrem og har på jordbær og druer på 2 lag. veldig populær i familien min. skal og ha vafler og syltetøy til. 

Anonymkode: eb5f2...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips: Toromuffins pyntet med melisglasur eller smørkrem og massevis av smågodt!!

Enkelt og kjapt å lage, og de er veldig populære! Ikke spesielt behagelig å tyggge på en gummibjørn, seigmann eller vingummi sammen med kake-konsistens, men barna ELSKER dem for det! De blir revet bort!

Anonymkode: 4e2a2...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og fra bunnen av anbefaler jeg brownies. Skjæres opp i passende stykker og dryss over melis og pynt gjerne med blåbær og bringebær for rødt-hvitt-og blåtteffekten. Stykkene kan danderes på et pappbrett dekket med aluminiumsfolie, så slipper du å hente formen etterpå. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...