Gå til innhold

Hvor mye kan man gå opp i muskelmasse på tre måneder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne og har gått opp tre kilo uten at klærne er blitt strammere. Jeg har trent hele livet, men begynte først å trene tung styrke for elleve uker siden. De tre kiloene kan da umulig være muskelvekt?!?

Anonymkode: fc443...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at du har på en måte byttet ut fett på kroppen med muskler,så det tar ikke mer plass men veier mer

Anonymkode: b602b...4e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt i begynnelsen kan det gå veldig raskt så lenge du spiser nok protein. Spesielt kvinner har rask muskelvekst. (Selv om menn har bedre evne til å bli sterkere).

Anonymkode: 70ed8...2b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2023 den 8.32):

Spesielt i begynnelsen kan det gå veldig raskt så lenge du spiser nok protein. Spesielt kvinner har rask muskelvekst. (Selv om menn har bedre evne til å bli sterkere).

Anonymkode: 70ed8...2b0

Kvinner har ikke raskere muskelvekst enn menn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Sandum.PT said:

Kvinner har ikke raskere muskelvekst enn menn 😊

TS her.

Jeg kom i snakk med en mannlig bekjent som begynte å trene omtrent samtidig som meg, og mens han har blitt mye sterkere i overkroppen, er jeg blitt mye sterkere i underkroppen. Jeg vet det er veldig typisk at menn fokuserer på å trene bryst og armer mens kvinner fokuserer på bein og rumpe, så er det derfor, eller har faktisk kvinner større potensiale for å bygge musker i underkroppen og omvendt?

Jeg prøver som sagt å bli sterkere i hele kroppen, men jeg ser jo at selv om jeg nå kan ta 100 kg mer i beinpress enn jeg klarte for tre måneder siden er fremgangen veldig mye lavere når det gjelder øvelser for overkroppen :ler:

Anonymkode: fc443...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her.

Jeg kom i snakk med en mannlig bekjent som begynte å trene omtrent samtidig som meg, og mens han har blitt mye sterkere i overkroppen, er jeg blitt mye sterkere i underkroppen. Jeg vet det er veldig typisk at menn fokuserer på å trene bryst og armer mens kvinner fokuserer på bein og rumpe, så er det derfor, eller har faktisk kvinner større potensiale for å bygge musker i underkroppen og omvendt?

Jeg prøver som sagt å bli sterkere i hele kroppen, men jeg ser jo at selv om jeg nå kan ta 100 kg mer i beinpress enn jeg klarte for tre måneder siden er fremgangen veldig mye lavere når det gjelder øvelser for overkroppen :ler:

Anonymkode: fc443...b38

Det er nok ganske individuelt vil jeg tro. Jeg kjenner ikke til noe spesifikk forskning på bein. Men forskning viser at menn og kvinner har omtrent lik relativ fremgang i styrke og muskelmasse, men siden menn starter tyngre og sterkere er de absolutte verdiene i kilo fremgang større for menn 😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 14.25):

TS her.

Jeg kom i snakk med en mannlig bekjent som begynte å trene omtrent samtidig som meg, og mens han har blitt mye sterkere i overkroppen, er jeg blitt mye sterkere i underkroppen. Jeg vet det er veldig typisk at menn fokuserer på å trene bryst og armer mens kvinner fokuserer på bein og rumpe, så er det derfor, eller har faktisk kvinner større potensiale for å bygge musker i underkroppen og omvendt?

Jeg prøver som sagt å bli sterkere i hele kroppen, men jeg ser jo at selv om jeg nå kan ta 100 kg mer i beinpress enn jeg klarte for tre måneder siden er fremgangen veldig mye lavere når det gjelder øvelser for overkroppen :ler:

Anonymkode: fc443...b38

Dette om at kvinner lettere bygger sterkere muskler i underkroppen enn overkroppen har jeg også blitt fortalt, og ut i fra din erfaring så ser det jo ut som det stemmer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, I Grosny said:

Dette om at kvinner lettere bygger sterkere muskler i underkroppen enn overkroppen har jeg også blitt fortalt, og ut i fra din erfaring så ser det jo ut som det stemmer for deg.

Ja, det stemmer helt klart for meg. Men da er det sikkert noen kvinner som lettere bygger muskler i overkroppen også :)

Anonymkode: fc443...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det stemmer helt klart for meg. Men da er det sikkert noen kvinner som lettere bygger muskler i overkroppen også :)

Anonymkode: fc443...b38

Aner ikke, men det som gjelder for deg, det gjelder iallfall for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å bygge 25 kg muskler på 8 mnd. Startet på 27 kg muskler i august, nå er muskelmassen 52 kg. Har trent tung styrke 4 ganger i uka i perioden og passet på makroene. 

Anonymkode: d1fff...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har klart å bygge 25 kg muskler på 8 mnd. Startet på 27 kg muskler i august, nå er muskelmassen 52 kg. Har trent tung styrke 4 ganger i uka i perioden og passet på makroene. 

Anonymkode: d1fff...440

Kvinne på 35 år, forresten. 

Anonymkode: d1fff...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/12/2023 at 8:33 PM, AnonymBruker said:

Jeg har klart å bygge 25 kg muskler på 8 mnd. Startet på 27 kg muskler i august, nå er muskelmassen 52 kg. Har trent tung styrke 4 ganger i uka i perioden og passet på makroene. 

Anonymkode: d1fff...440

Jøss, det høres ekstremt mye ut!

Anonymkode: fc443...b38

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...