Gå til innhold

Hvorfor tror så mange at det fortsatt bare går an å få barn på den vanlige måten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men trist er det, uansett... Alle de rotløse barna uten ekte mor og far..

Anonymkode: 507a3...b15

Hva er det du snakker om? Mener du at barna mine som er mine og min manns biologiske barn er rotløse fordi de er laget med IVF? 

Og selv med en surrogatmor så vil barnet fortsatt i svært mange tilfeller ha biologiske foreldre de bor sammen med.

Anonymkode: ffda9...99c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Blir jo ikke like friske barn. Er en grunn til at man velger den partneren man velger. Kroppen din lukter feks om en partners immunforsvar blir et godt supplement til ditt barn

Anonymkode: 86f0b...6ce

Mener du at barn som er laget ved hjelpe av IVF/ICSI/donor ol er mer syke? 

Anonymkode: ffda9...99c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener du at barn som er laget ved hjelpe av IVF/ICSI/donor ol er mer syke? 

Anonymkode: ffda9...99c

Som jeg sa ,folk klarer ikke å følge med. Dette er ikke noe farlig, men folk tror det tydeligvis fordi det ikke skjer på den vanlige måten.

Anonymkode: 566bc...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Blir jo ikke like friske barn. Er en grunn til at man velger den partneren man velger. Kroppen din lukter feks om en partners immunforsvar blir et godt supplement til ditt barn

Anonymkode: 86f0b...6ce

Du har ingen garantier for et frisk barn uansett. Jeg var f.eks frisk som liten, men som voksen kom problemene (fysiske). 

Anonymkode: 7cd63...863

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Mange som ikke klarer å følge med og som ikke har fått med seg hvor langt legevitenskapen har kommet. Man trenger ikke å ligge sammen, man trenger ikke engang å bli gravid selv for å få biologiske barn. 

Anonymkode: 566bc...798

Du tror virkelig at det er mange som ikke vet dette? 

Ærlig talt, tror du folk bor under en stein eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil vel ha kunstig fremstilte barn? Stakkars barn som blir tvunget til verden av desperate enslige kvinner som ikke klarte å prioritere fornuftig. Å få barn er ikke en menneskerett.

Stakkars barn som blir satt til verden under slike forhold. Barn av alenemødre har langt mindre muligheter til et godt liv enn barn med en trygg og stabil familiebakgrunn. Det er en grunn til at det kreves en mann og en kvinne for å få barn.

Anonymkode: 0dbcf...b01

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja , Norge henger fortsatt etter på dette. Men uansett regler,er det allikevel sånn at surrogat ikke er biologisk mor til barnet. Det er grunner for at surrogati bør være lovlig. Og det er fullt mulig. Alt for mange bare tviholder på det gammeldagse.

Anonymkode: 566bc...798

Å, så det var poenget ditt. Det kom sent!

Det er gode grunner til hvorfor man ikke skal leie andres livmor…

Det er ikke ganmeldags. Det er tvert imot kontroversielt å bruke andres kropp for egen glede. Det kalles menneskehandel. Du støtter noe langt verre enn prostitusjon. «Tiden» har ingenting med saken å gjøre.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Bare etter adposjon. 

Anonymkode: cfad3...bad

Som vi alle vet, så skjer dette ved søknad i etterkant og har ingenting med biologien å gjøre.

Endret av Rotemor
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  tror ikke jeg kjenner noen som ikke vet om at prøverør og  surrogati eksiterer. Det har vært allmennkunnskap i mange år-jeg husker jeg leste historier om surrogati i ukebladene til farmor på 80-tallet. Hvilket syn man har på det og hva man eventuelt ønsker og  velger å benytte seg av er en helt annen sak. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem vil vel ha kunstig fremstilte barn? Stakkars barn som blir tvunget til verden av desperate enslige kvinner som ikke klarte å prioritere fornuftig. Å få barn er ikke en menneskerett.

Stakkars barn som blir satt til verden under slike forhold. Barn av alenemødre har langt mindre muligheter til et godt liv enn barn med en trygg og stabil familiebakgrunn. Det er en grunn til at det kreves en mann og en kvinne for å få barn.

Anonymkode: 0dbcf...b01

Det der er piss, bare fordommer og gammeldags holdning. Mange som bruker surrogat er par ,og biologisk mor og far til barnet. Kunstig fremstilt,drit og dra ..

Anonymkode: 566bc...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (5 minutter siden):

 

Ærlig talt, tror du folk bor under en stein eller?

Ja!

Anonymkode: 566bc...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (5 minutter siden):

 

Det er gode grunner til hvorfor man ikke skal leie andres livmor…

Nei, kun hvis det kan være farlig for surrogat.

Anonymkode: 566bc...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (9 minutter siden):

Å, så det var poenget ditt. Det kom sent!

Det er gode grunner til hvorfor man ikke skal leie andres livmor…

Det er ikke ganmeldags. Det er tvert imot kontroversielt å bruke andres kropp for egen glede. Det kalles menneskehandel. Du støtter noe langt verre enn prostitusjon. «Tiden» har ingenting med saken å gjøre.

Du er klar over at mange er surrogat frivillig?

Anonymkode: 566bc...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er klar over at mange er surrogat frivillig?

Anonymkode: 566bc...798

Er DU klar over at det i all hovedsak er fattigdom som fører til valget surrogat?

Det er etisk uforsvarlig i min bok. Og jeg diskuterer ikke mer på det nivået du legger opp til. Du tar utgangspunkt i at du er en av få mennesker som kjenner til kunstig befruktning og surrogati. Ikke en god start🙄

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Deg om det. Mange kvinner med friske egg kan fortsatt bli frarådet å bli gravide av diverse kroppslige grunner. Og de som er surrogat,er det frivillig og har båret frem og født flere ganger uten at det plager dem på noen måte. 

Anonymkode: 566bc...798

Det er ikke sånn at man er nødt til å få barn selv om man har friske egg. De aller fleste som er surrogat rundt om i verden er det ikke frivillig, men på grunn av fattigdom. Selv er jeg imot menneskehandel.

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du at barn som er laget ved hjelpe av IVF/ICSI/donor ol er mer syke? 

Anonymkode: ffda9...99c

De er det. 

Anonymkode: d5286...6a0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange som ikke klarer å følge med og som ikke har fått med seg hvor langt legevitenskapen har kommet. Man trenger ikke å ligge sammen, man trenger ikke engang å bli gravid selv for å få biologiske barn. 

Anonymkode: 566bc...798

Den kunnskapen holder for de aller, aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mange som ikke klarer å følge med og som ikke har fått med seg hvor langt legevitenskapen har kommet. Man trenger ikke å ligge sammen, man trenger ikke engang å bli gravid selv for å få biologiske barn. 

Anonymkode: 566bc...798

Ja takk og pris for legevitenskapen, nå kan vi slippe den forbannede pulingen! 

Anonymkode: 93be3...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er klar over at mange er surrogat frivillig?

Anonymkode: 566bc...798

Vil tro det er omtrent som med andre som selger kroppen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (9 minutter siden):

Er DU klar over at det i all hovedsak er fattigdom som fører til valget surrogat?

Det er etisk uforsvarlig i min bok. Og jeg diskuterer ikke mer på det nivået du legger opp til. Du tar utgangspunkt i at du er en av få mennesker som kjenner til kunstig befruktning og surrogati. Ikke en god start🙄

Ja , jeg er klar over det. Men det er noe annet. Du vet at det er kvinner i Norge og andre steder i verden også som er frivillig surrogat uten at det har noe med fattigdom å gjøre? Slutt å lukke øynene for de som gjør dette helt frivillig. Du bestemmer ikke hva andre kvinner velger å gjøre med sin kropp.

Anonymkode: 566bc...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...