AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #1 Skrevet 5. mai 2023 Jeg er snart ferdig med første trimester. Når jeg lytter på fosteret med doppler (son jeg gjør svært sjeldent og maks 5 sek av gangen) så må jeg holde proben rett over skambenet for å finne hjertet. Regner med det er vanlig at det ligger lavt i starten, men bare nysgjerrig på når de flyttet seg for dere andre ^^, Anonymkode: dd160...dc8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Skrevet 5. mai 2023 Det flytter seg aldri oppover, det bare vokser seg større. Anonymkode: 13c61...6c2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Skrevet 5. mai 2023 Fosteret flytter seg ikke. Det vokser og samtidig vokser livmoren. Typisk vokser livmoren over skambenet rundt uke 12, men alt går jo gradvis. Anonymkode: 3df81...d5b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Skrevet 5. mai 2023 Takk! Første graviditeten så jeg har ikke peiling. Synes det var så rart hvor langt nede det var bare Anonymkode: dd160...dc8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Mener livmoren vokser til navlehøyde rundt uke 20. Fosteret beveger seg fritt rundt inni der men blir selvfølgelig begrenset av hvor langt livmoren har vokst 😊 Anonymkode: aeeb6...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå