AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Babyen min er 8 mnd og jeg er nå nettopp tilbake i jobb. Jeg likte å gå gravid og føle på spenningen før fødsel og det å kjenne liv i magen. Men det å bli mamma for første gang med en tøff fødsel og mye bekymringer var utfordrende de første mnd. Det tok også en stund før jeg fikk morsfølelse. Det var mye tårer i starten, men det å ha baby er så mye bedre nå når jeg kjenner henne bedre og det skjer mye i utviklingen. Men nå når jeg har startet i jobb kjenner jeg et savn etter å være gravid. Jeg kan tenke at jeg på denne tiden i fjor var gravid i 5 mnd. Jeg kjenner også på savnet etter gravidmagen når jeg ser andre med gravidmage. Jeg ønsker nok et til barn men er jo alt for tidlig nå. Flere som syntes det å få baby var utfordrende/et sjokk, men som nå savner å gå gravid? Anonymkode: a2416...1af
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Jeg HATET å gå gravid. Barseltiden var også spy. Fødsel var kult da. Skal jeg få flere barn så blir graviditeten bare et nødvendig onde. Anonymkode: f36e8...184
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Motsatt her. 😅 HATER å gå gravid av hele mitt hjerte, synes barseltid er mye bedre. Synes synd på alle gravide jeg ser (selv om mange av de sikkert koser seg, altså). Når det gjelder fødsler har jeg hatt en dårlig og en kjempegod opplevelse. Heldigvis var alt, både graviditet, fødsel og barseltid bedre med nr. 2, og da forventet jeg jo verre, så. Anonymkode: fc978...57b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Hatet graviditeten men når jeg tenker tilbake så har jeg nok glorifisert det litt i mitt hode. Det var stas å vente på babyen , følge med på utviklingen, kjenne liv, spenningen, og ikke minst savner jeg den gode oppfølgingen jeg fikk av jordmor/helsevesen i forkant av fødselen grunnet komplikasjoner i svangerskapet. Men samtidig å tenke jeg skal gjøre det igjen? Da tenker jeg bare på de slitsomme siste månedene da jeg var full av vann, knapt kunne bevege meg grunnet bekkensmerter og problemer med å snu meg rundt om natta, hevelser og smerter, søvnvansker, urinlekkasje, smertefelle hemoroider, osv osv. Nei jeg lengter ikke tilbake men selve det å vente på alt det som skal skje foran meg, lengter jeg tilbake til. Se frem til permisjon, se frem til å møte babyen osv. Vi har like gamle babyer forresten😁 Ønsker en til men ikke med en gang.. Anonymkode: e891c...0e5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Jeg elsket også graviditeten. Følte meg så fin, og var i toppform når jeg ikke lenger var så sykt trøtt (etter uke 14 ca). Var så mye å glede seg til med kontroller, vente på fødsel, handle inn... Det var en av de beste tidene i mitt liv. Nå likte jeg nyfødttiden også da, men vi har bestemt oss for å ikke få flere barn, og merker jeg blir trist av å aldri skulle være gravid igjen. Anonymkode: 8dd01...76f
myMa Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Elsket å gå gravid med første. Husker jeg savnet det etter fødsel. Hadde et fantastisk første svangerskap. Følte meg så fresh, sprek og flott. Mye spenning, lengsel og oppmerksomhet fra omgivelsene. Meeeeen.. svangerskap nr 2 ble bare dritt. Sliten døgnet rundt. Fikk aldri hentet meg inn. Sov dårlig. Var småsyk hele tiden (smittet av ungen). Følte meg tung og hadde mye smerter og ubehag. Og så må man jo passe på den man allerede har.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 Jeg kan kjenne litt på det, selv om jeg syns det var helt utrolig slitsomt å være gravid. Det var en helt egen, god spenning og mye positive følelser knyttet til å vente på fødsel og et nytt menneske for min del. Men jeg husker også at jeg tenkte da jeg nettopp var blitt gravid med nr. to og kvalmen satte inn at ånei, det var jo sånn det var, hvordan skal jeg klare det. Og da var det et år siden sist jeg var gravid, så jeg burde egentlig ikke ha glemt det. Nå hadde jeg nylig omgangssyke, og da ble jeg minnet på svangerskapene og tenkte niks og nei, vi har hatt veldig fine barselperioder, men aldri i verden om jeg orker å være gravid i 9 mnd. en gang til. Anonymkode: 95749...d7e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 Hadde heller tygget av meg et bein enn å gå gravid om jeg hadde valget 🥲 Anonymkode: ac54e...814
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 Ja, graviditeten var null stress. Det var alt det etterpå som var forferdelig tøft. Jeg kunne sikkert gått gravid 10 ganger om jeg var garantert å komme fra fødslene uten skader. Anonymkode: 3ad41...048
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 Elsket å være gravid med nr 1, syntes barsel og permisjon var stress. Hatet å være gravid med nr 2, koste meg i barsel og permisjon. Anonymkode: 7fe18...dba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå