Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 41+2 i dag med første og blir GAL. Skjønner ikke hva som feiler kroppen min siden den nekter å gjøre som den skal?? Merker INGEN tegn til at noe som helst skal skje. Er det noe regel på når man blir igangsatt???

Anonymkode: 57b1d...6c4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er en regel - men husker den ikke akkurat nå.

Du får håpe det starter selv snart :)

jeg ble satt i gang andre gang og det var helt jævlig vondt! Myyye verre enn en naturlig fødsel. Så ja, kan du ikke fråtse kanelboller og løpe opp og ned trapper imens du venter :)

Og husk at det slitsomme begynner først etter at babyen er født! 😂 Å være sliten i graviditeten er en bagatell sammenlignet med spedbarnstiden.

Anonymkode: 97476...0be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg ble satt i gang andre gang og det var helt jævlig vondt! Myyye verre enn en naturlig fødsel. Så ja, kan du ikke fråtse kanelboller og løpe opp og ned trapper imens du venter :)

Og husk at det slitsomme begynner først etter at babyen er født! 😂 Å være sliten i graviditeten er en bagatell sammenlignet med spedbarnstiden.

Ågurimeg takk så oppmuntrende🙂

Anonymkode: 57b1d...6c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg hørte på babyverden sin podcast at de ofte satte i gang rundt 41+6 om man går på overtid. Du har vel vært på eller skal på trivselskontroll/overtidskontroll på sykehuset? Snakk med de om det.

Anonymkode: b2053...da5

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble satt i gang 11 dager etter termindato. Men tror ikke det er fast på alle sykehus, er noen dagers slingringsmonn. 

Anonymkode: eef8c...33e

• Liker 1
Skrevet

Blitt igangsatt ved begge fødsler. To helt forskjellige fødsler, men helt greie egentlig. Første tok lang tid, andre tok ekstremt kort tid 🙂. Overtid er gørr kjedelig! Så lykke til .

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde time for igangsettelse da jeg var 42+0. Fødselen startet da jeg var 41+5 og babyen ble født da jeg var 41+6.

Anonymkode: f20ff...7e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble igangsatt i uke 37 grunnet svangerskapsforgiftning.

Den fødselen var nøyaktig lik de to fødslene jeg hadde som ikke var igangsatt. 

Så det er aabsolutt ikke gitt at igangsatt er verre enn fødsel som starter av seg selv. 😊

Lykke til i innspurten!  Om ei uke er uansett barnet her! ❤️

Anonymkode: 25cbb...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble igangsatt i uke 37 grunnet svangerskapsforgiftning.

Den fødselen var nøyaktig lik de to fødslene jeg hadde som ikke var igangsatt. 

Så det er aabsolutt ikke gitt at igangsatt er verre enn fødsel som starter av seg selv. 😊

Lykke til i innspurten!  Om ei uke er uansett barnet her! ❤️

Anonymkode: 25cbb...5ca

Neida, du er unntaket. Mange opplever indusert fødsel som mer smertefull  - det betyr ikke at alle opplever det sånn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Alt dette er hvertfall bullshit. 

Både fødsel og alle årene i ettertid var for meg myyye enklere enn graviditeter. 

Har aldri sovet så lite som gravid. Når baby ble født byttet vi på så begge fikk nok søvn. 

Som gravid har jeg mye plager og smerter. Det har jeg ikke med baby, da kan jeg trene på ettermiddagen.  

Anonymkode: 56c35...562

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste steder vil du kunne bli igangsatt fra nå. Ta kontakt med fødeavdelingen og krev igangsetting så fort du vil. Vis til SWEPIS hvis du ikke vil vente og de ikke tar deg inn https://www.bmj.com/content/367/bmj.l6131

Anonymkode: 58d24...82f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alt dette er hvertfall bullshit. 

Både fødsel og alle årene i ettertid var for meg myyye enklere enn graviditeter. 

Har aldri sovet så lite som gravid. Når baby ble født byttet vi på så begge fikk nok søvn. 

Som gravid har jeg mye plager og smerter. Det har jeg ikke med baby, da kan jeg trene på ettermiddagen.  

Anonymkode: 56c35...562

Hahaha. Egentlig meningsløst å krangle om hva som er verst, når noen har jævlige svangerskap og eventyrlige barseltider - og motsatt. Ingen regel på noe :)

Anonymkode: 6a1ee...7bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler så med deg! Fødte for 3 uker siden, og dagene mellom termin og da vannet gikk var de lengste dagene i mitt liv. På trivselskontroll fikk jeg time for igangsetting, tror det skulle være 11 dager over termin. 

Kan forresten si at graviditeten var ekstremt mye verre enn barselstiden for min del, og jeg var godt forberedt på at det skulle være verre 😅 

Anonymkode: bd017...dfa

AnonymBruker
Skrevet

Idag skal man ikke gå lenger enn 11 dager over tiden. Får du ikke beskjed/oppfølging/ kan ringe å snakke med jordmoren din?

Anonymkode: 58c4f...04c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For meg var hele første året med baby en bagatell i forhold til det helvete av et svangerskap jeg hadde…. Slapp heldigvis å gå til termin, holdt på å tilte for meg.

Det er ikke alle som syns det er slitsomt med baby, og noen barn er enklere enn andre. 

Anonymkode: 9c1c7...8ad

AnonymBruker
Skrevet

42+0 på KK iallfall.

Hilsen en som er 40+1 og skjønner deg godt "allerede".

Anonymkode: ac51c...d0e

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke vært på trivselskontroll? Det skal du ha 4 dager og evt 7 dager over termindatoen. Jeg hadde ringt og bedt om en sjekk hvis du ikke har hatt det. 

Anonymkode: 445e8...a20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 41+1 i dag og har fått beskjed av jordmor i kommunen om å ringe føden 6-7 dager over termin for å komme inn til kontroll. Der avgjør de hva som skjer videre, men de har «regel» om at man skal settes i gang senest 11 dager over termin. For meg er det på tirsdag neste uke, 9 mai. Hvis du er 41+ 2 så tror jeg 11 dager for deg er på mandag?? Men hvis du ikke har gjort det allerede så bør du ringe fødetelefonen i morgen tidlig og be om en kontroll

Anonymkode: 66820...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...