AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Ja overskriften sier vel sitt. Føler underlivet konstant er i ubalanse. For å komme med noen (lekre) detaljer. Siden sist fødsel for mange år siden, føler jeg underlivet aldri ble seg selv. Føles så åpent på en måte. Trodde lenge jeg hadde fremfall, noe en lege har sagt jeg har antydning til og en gynekolog har sagt jeg ikke har. Knipeøvelser bør man jo selvfølgelig gjøre, og gjør noen halvhjertet forsøk i blant, men føler jeg bare gjør vondt verre, og at jeg ikke får det til. Vasker med intimsåpe, men føler ikke alltid jeg blir ren nok av det heller, opplever ofte litt lukt, og forstår meg ikke på de som aldri bruker såpe, eller kun dusjer et fåtall i uka. Dusjer jeg på morgenen føler jeg meg ikke ren nok på kvelden til f. Eks sex. Sex er også ett kapittel for seg selv, ikke det som frister mest når ting både føles åpent og urent. Har det selvfølgelig fra tid til annen, og noen ganger går det bra, mens andre ganger føler jeg det er dråpen som får det i ubalanse igjen. Av ting jeg gjør for å forebygge kan jeg nevne : kun bomullstruser, sover uten truse, er på do etter sex, sitter knapt med beina i kors, barberer meg da, men prøver å la det sitte igjen litt så det ikke skal bli ekstra klamt pga det.+= Jeg trener mye, og blir da svett, men prøver å dusje/ få av bløte treningsklær ganske fort. Noen forslag til noe som hjelper? Har prøvd å behandle det med krem nå, ny type en før, ikke funket noe. Anonymkode: da967...029
Roci Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Du kan få hjelp av en fysioterapeut til å lære å gjøre knipeøvelser riktig. Ellers lurer jeg på om du bruker kobberspiral! Jeg var nemlig plaget med konstant utflod og tilbakevendende BV da jeg hadde det. Etter at jeg fikk fjernet den, har jeg knapt hatt så mye som en mild soppinfeksjon.
Ulla Ullsokk Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Stresser du? Spiser du usunt? Stress og sukker er det verste. Stress er aller verst for min del. Men det å ikke føle seg ren nok til sex etter en hel dag uten å dusje er ikke uvanlig selv om man ikke har underlivstrøbbel. 1
Bamseklemmer Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vasker med intimsåpe, men føler ikke alltid jeg blir ren nok av det heller, opplever ofte litt lukt, og forstår meg ikke på de som aldri bruker såpe, eller kun dusjer et fåtall i uka. Dusjer jeg på morgenen føler jeg meg ikke ren nok på kvelden til f. Eks sex. Litt spent på denne lukta du kjenner, er du sikker på at du ikke skal lukte sånn? En luktefri vagina får jeg litt "ugler i mosen" av, da tenker jeg hun har brukt for mye intimsåpe😊 Lukter det ille, gjelder de samme reglene for mat. Det er en tommelfinger regel👍
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Roci skrev (44 minutter siden): Du kan få hjelp av en fysioterapeut til å lære å gjøre knipeøvelser riktig. Ellers lurer jeg på om du bruker kobberspiral! Jeg var nemlig plaget med konstant utflod og tilbakevendende BV da jeg hadde det. Etter at jeg fikk fjernet den, har jeg knapt hatt så mye som en mild soppinfeksjon. Ja føler jeg burde lært det ordentlig, så kanskje man kan få inn en rutine på det. Ellers så går jeg på å-piller, så ingen spiral. Anonymkode: da967...029
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Ulla Ullsokk skrev (41 minutter siden): Stresser du? Spiser du usunt? Stress og sukker er det verste. Stress er aller verst for min del. Men det å ikke føle seg ren nok til sex etter en hel dag uten å dusje er ikke uvanlig selv om man ikke har underlivstrøbbel. Nei stresser ikke mer enn man sikkert må regne med, med jobb, hus og familie. Og spiser ganske sunt, med litt utskeielser i ny og ne. Enig i at man etter en lang dag ikke føler seg like ren. Blir litt overrasket når jeg leser på sånne forum som dette om folk som dusjer 1-2 ganger i uka, hadde virkelig ikke følt meg ren og komfortabel da. Men alt blir vel en vane. Ts Anonymkode: da967...029 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 Bamseklemmer skrev (14 minutter siden): Litt spent på denne lukta du kjenner, er du sikker på at du ikke skal lukte sånn? En luktefri vagina får jeg litt "ugler i mosen" av, da tenker jeg hun har brukt for mye intimsåpe😊 Lukter det ille, gjelder de samme reglene for mat. Det er en tommelfinger regel👍 Nei klart det skal vel lukte litt "kjønn". Mistenker noen ganger at jeg bruker for mye såpe, selv om det er intimsåpe. Er vel ikke bra "å vaske i hjel seg" heller. Tenkte prøve noen dager uten såpe, å se om det kan bli bedre på sikt av det. Ts Anonymkode: da967...029 1
Blåttvann Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 (endret) Prøv: Unngå sukker i kosten, prøv gjerne lavkarbo eller paleo over tid. Dusje uten såpe. Eventuelt kjøp en intimolje som brukes i dusjen. (Selv skjønner jeg at du føler deg mest komfortabel med bruk av intimsåpe da jeg bruker det selv, men prøv uten såpe en måned.) Når du barberer deg, bruker du skum? Jeg barberer bare med vann. Eller du kan kutte ut barberingen helt i en måned og bare klippe med saks? Aner ikke helt hva folk gjør når de bare stusser hårene der nede 😅, men det kan du finne lett ut av da... Bruk Lactal Balanse, fåes kjøpt på apotek. Bare bomullstruser, ikke g-streng etc. Bruk kondom, så du slipper å få vagina full av sæd. Ellers gjør du mye "riktig", som man hører at skal hjelpe. Endret 3. mai 2023 av Blåttvann 2
Bamseklemmer Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei klart det skal vel lukte litt "kjønn". Mistenker noen ganger at jeg bruker for mye såpe, selv om det er intimsåpe. Er vel ikke bra "å vaske i hjel seg" heller. Tenkte prøve noen dager uten såpe, å se om det kan bli bedre på sikt av det. Ts Anonymkode: da967...029 Litt usikker med overbruk, men det vil nok hemme den naturlige ph-verdien? Finnes det ikke sånne lakkmuspapp på apoteket, sånn at du kan måle ph-verdien?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 Såpe er jo i utgangspunktet ett stort NEI her da. Har du eventuelt gått til gynekolog for å spørre om det er noe unormalt med vaginaen din? For i aller høyeste grad er det ingenting galt, og det ligger mentalt hos deg. Anonymkode: 63c95...1bc
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 Jeg var plaget med mye lukt - mest sannsynlig reagerer kroppen min på sperm. Mannen min spermer mye 😅 Nå trekker mannen min seg ut før det går for han, det lukter derfor mye mindre nå enn før. Anonymkode: b3059...89e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Såpe er jo i utgangspunktet ett stort NEI her da. Har du eventuelt gått til gynekolog for å spørre om det er noe unormalt med vaginaen din? For i aller høyeste grad er det ingenting galt, og det ligger mentalt hos deg. Anonymkode: 63c95...1bc Tenkte jeg skulle bestille en time igjen snart, er ett par år siden sist. Og da mente hun jeg var helt normal, så slo meg litt til ro med det;) så mye ligger vel mentalt, pluss at jeg kanskje har lett for å komme litt i ubalanse. Føler svømmebasseng, boblebad ol er bankers for å få problemer. Bruker asan intimsåpe, som jeg i går leste har for høy ph i forhold til det som er riktig, så mulig mye av problemet ligger der. Ts Anonymkode: da967...029
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #14 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg var plaget med mye lukt - mest sannsynlig reagerer kroppen min på sperm. Mannen min spermer mye 😅 Nå trekker mannen min seg ut før det går for han, det lukter derfor mye mindre nå enn før. Anonymkode: b3059...89e Det gjør min også, tør ikke en gang på hvordan jeg hadde vært hadde han kommet inni. Haha. Har foreslått at han skal gå for en litt mildere såpe også, tilfelle det skulle ha noe å si for meg. Ts Anonymkode: da967...029
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #15 Skrevet 3. mai 2023 Hadde akkurat samme som deg, kjøpte lactal HVER uke i over 5 år. Kom tilslutt over en kjønnssykdom som het Mycoplasma og ba legen teste meg, den var positivt gitt. Etter antibiotika har jeg aldri hatt problem Anonymkode: 47aae...13b 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #16 Skrevet 3. mai 2023 Slutt med såpe, ja! Bruk bare mild såpe utenpå der man har normal hud og i rumpa, i slimhinnene bør du bare bruke vann. Tror absolutt såpebruken kan være synderen her, for det du opplever av ubalanse. Anonymkode: caa70...6a4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå