Gå til innhold

Fått tarotkort i posten idag😃


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått min første tarotkortstokk i posten idag! Bestilte Rider Waite, etter tips fra dette forumet😊 Jeg kan ingenting om dette, men gleder meg til å lære. Har prøvde å legge litt kort ikveld, og lest meg frem til betydningen av kortene. Syns mye av det absolutt stemmer!
 

Før jeg trakk det siste kortet, spurte jeg om jeg ville finne kjærligheten innen få år, den mannen som skulle bli min livspartner og bestevenn. Jeg fikk De elskede!! Trakk deretter Yppersteprestinnen, hva legger dere i det kortet, i sammenheng med De elskede? Kan noen av dere trekke kort på samme spørsmål for meg, og se om noe lignende dukker opp?

Spennende dette! 😊

Anonymkode: c600e...096

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første bud innen tarot er vel at kortene skal være gitt til deg, ikke kjøpt...... 

Mulig jeg er gammeldags og tradisjonsbundet men jeg ville ikke brukt de kortene til noe annet enn å gitt de i gave. 

Anonymkode: be1c1...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Første bud innen tarot er vel at kortene skal være gitt til deg, ikke kjøpt...... 

Mulig jeg er gammeldags og tradisjonsbundet men jeg ville ikke brukt de kortene til noe annet enn å gitt de i gave. 

Anonymkode: be1c1...720

Dette har jeg aldri hørt om, som sagt, jeg helt ny i gamet. Mener du virkelig at man ikke skal kunne kjøpe tarotkort selv?

Anonymkode: c600e...096

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Første bud innen tarot er vel at kortene skal være gitt til deg, ikke kjøpt...... 

Mulig jeg er gammeldags og tradisjonsbundet men jeg ville ikke brukt de kortene til noe annet enn å gitt de i gave. 

Anonymkode: be1c1...720

Det er ingen i landet her som driver og gir tarotkort til andre. Da må man kjøpe da.

Anonymkode: 6fc67...7de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har fått min første tarotkortstokk i posten idag! Bestilte Rider Waite, etter tips fra dette forumet😊 Jeg kan ingenting om dette, men gleder meg til å lære. Har prøvde å legge litt kort ikveld, og lest meg frem til betydningen av kortene. Syns mye av det absolutt stemmer!
 

Før jeg trakk det siste kortet, spurte jeg om jeg ville finne kjærligheten innen få år, den mannen som skulle bli min livspartner og bestevenn. Jeg fikk De elskede!! Trakk deretter Yppersteprestinnen, hva legger dere i det kortet, i sammenheng med De elskede? Kan noen av dere trekke kort på samme spørsmål for meg, og se om noe lignende dukker opp?

Spennende dette! 😊

Anonymkode: c600e...096

- trakk et kort til i samme legg, Ypperstepresten! Jeg har stokket kortene veldig godt, så var det ikke litt rart at tre så sterke kort kom i samme legg/ på samme spørsmål, om kjærlighet? Hvordan tolker dere disse tre kortene samlet, dere som kan dette? 😊

Anonymkode: c600e...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette har jeg aldri hørt om, som sagt, jeg helt ny i gamet. Mener du virkelig at man ikke skal kunne kjøpe tarotkort selv?

Anonymkode: c600e...096

Ja jeg mener det. Kraften i kortene kommer fra tidligere eier og giver. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ingen i landet her som driver og gir tarotkort til andre. Da må man kjøpe da.

Anonymkode: 6fc67...7de

Jeg har fått sikkert 40 stokker fra andre, så jo. Min mor og bestemor har også gitt, både nye og brukte. 

Anonymkode: be1c1...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått sikkert 40 stokker fra andre, så jo. Min mor og bestemor har også gitt, både nye og brukte. 

Dette er selvfølgelig mulig hvis man er i miljøer som bruker tarotkort, men de av oss som ikke har noen blant venner eller familie som driver med dette, må kjøpe egne kort dersom man har lyst å prøve seg på dette. 

Anonymkode: c600e...096

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er selvfølgelig mulig hvis man er i miljøer som bruker tarotkort, men de av oss som ikke har noen blant venner eller familie som driver med dette, må kjøpe egne kort dersom man har lyst å prøve seg på dette. 

Anonymkode: c600e...096

Da finner man grupper på Facebook eller ønsker seg det av familie og venner.  

Men idag har man jo ikke tid å vente på noe, man skal jo ha det idag, eller helst i går. 

Tradisjoner er uviktige, det er meg ig min tid som betyr noe.... trist 

Anonymkode: be1c1...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da finner man grupper på Facebook eller ønsker seg det av familie og venner.  

Men idag har man jo ikke tid å vente på noe, man skal jo ha det idag, eller helst i går. 

Tradisjoner er uviktige, det er meg ig min tid som betyr noe.... trist 

Anonymkode: be1c1...720

Man kan jo ikke be en tilfeldig fremmed på Facebook om å FÅ en tarotstokk. 
 

Dessuten, aldri hørt om det. Folk kjøper selv. Legg kortene i solen en stund, og de er klare.

Anonymkode: 6fc67...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tradisjoner er uviktige, det er meg ig min tid som betyr noe.... trist 

Jøye meg! Som sagt, jeg har aldri hørt om denne tradisjonen. 

Anonymkode: c600e...096

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortene er sikkert kjempefine, har du bilde av de? Hvor kjøpte du de?

Anonymkode: 6fc67...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at man må få kortene i gave er en av mange meninger tarotfolk har om hvordan ting skal og må gjøres. Man trenger ikke høre på noen av de tingene. Jeg har kjøpt mine kort selv og har ingen problemer med å lese dem. TS, du får etablere din egen praksis slik du vil, og la folk mene hva de vil uten å bry seg. 
 

Gratulerer med dine første kort! Håper du får like mye glede av dem som jeg har

Anonymkode: a0ee1...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kortene er sikkert kjempefine, har du bilde av de? Hvor kjøpte du de?

Anonymkode: 6fc67...7de

Kjøpte de på en bokhandel på nett, kan legge ved bilde😊 Ble anbefalt disse som førstegangsbruker.

01B5B3F6-5B72-4A89-8CAE-5988B0603C9A.jpeg

Anonymkode: c600e...096

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det med at man må få kortene i gave er en av mange meninger tarotfolk har om hvordan ting skal og må gjøres. Man trenger ikke høre på noen av de tingene. Jeg har kjøpt mine kort selv og har ingen problemer med å lese dem. TS, du får etablere din egen praksis slik du vil, og la folk mene hva de vil uten å bry seg. 
 

Gratulerer med dine første kort! Håper du får like mye glede av dem som jeg har

Anonymkode: a0ee1...a17

Tusen takk❤️ Har du lyst å fortelle hvordan du leser de tre kortene jeg trakk for kjærlighet? 😊

Anonymkode: c600e...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå oppdager jeg at flere kort har romerske tall på seg, ikke bare kortene fra den store arkana. Er det da bildene man må tolke for å finne ut hvilke kort det er? 

Anonymkode: c600e...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- og ser at jeg har tolket det opprinnelige kortet feil, det var visst six of cups jeg fikk som første kort på kjærlighetslegget.. Jeg som ble så glad for å få De elskede😅 Må nok Google litt og sette meg inn i dette, ja😄

Anonymkode: c600e...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tusen takk❤️ Har du lyst å fortelle hvordan du leser de tre kortene jeg trakk for kjærlighet? 😊

Anonymkode: c600e...096

Tja, det er vanskelig å si, da jeg tror jeg må ha de foran meg for å forstå. Du får lete opp litt ulike kilder med kortenes betydning, og etter hvert finner du ut hvilke kilder du liker og hvordan du vil tolke kortene i ulike sammenhenger. Selv liker jeg godt Elliot Oracle, f.eks., men jeg har flere kilder jeg bruker. Det tar en god del tid å lære nok til å kunne lese kortene mer «flytende». 

Anonymkode: a0ee1...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man får mer erfaring, så kobler man også kortene til eget liv og erfaring med hvilke situasjoner man har fått de ulike kortene, og da forstår man dem bedre. 

Anonymkode: a0ee1...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

- og ser at jeg har tolket det opprinnelige kortet feil, det var visst six of cups jeg fikk som første kort på kjærlighetslegget.. Jeg som ble så glad for å få De elskede😅 Må nok Google litt og sette meg inn i dette, ja😄

Anonymkode: c600e...096

Det er bedre enn de elskende. De elskende er faktisk ikke kjærlighet slik en kan tro, det handler mest om valg og ikke kjærlighet. I eldre versjoner er det kortet illustrert av en mann som må velge mellom to kvinner, gjerne en yngre og en moden, spørsmålet er da velger han med hode og hjertet eller lyst.

Anonymkode: ebe10...fab

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...