AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Del Skrevet 2. mai 2023 Det tar over en time å komme meg på jobb. Finnes det alternativer som går fortere? Bor på Smørås og jobber på Nordnes. Her er dagens reisevei. Hva kan jeg optimalisere på? 1) Rundt 15 minutters gåtur til Smørås busstopp. 2) Etter 2 til 3 minutter ventetid tar jeg 76 bussen til Nesttunhallen (Sjoldskifte). Det tar rundt 10 minutter 3) Venter 5 til 7 på bybanen og tar den helt til byparken. Det tar gjerne 30 minutter selv om skyss sier det går fortere. Det er full på morningen og banen har lange stoppetider. 4) Liten 2 minutters gåtur fra byparken bybanestopp til rett busstopp for 11 bussen mot Nordnes. 5) Venter rundt 10 minutter på 11 bussen for å så kjøre med den i rundt 12 minutter helt opp til akvariet (Sjøfarendes aldershjem). 6) Må fremdeles gå 5 minutter til jobb herfra. Turen tar: 15 + 3 + 10 + 7 + 30 + 2 + 10 + 12 + 5 = 94 minutter (!) for å komme fra Smørås ved Nesttun til Nordnes i sentrum. Har ikke råd til bil, så jeg trenger en kollektiv løsning. Det er uaktuelt å bytte jobb eller bolig ved nåværende tidspunkt. Forslag ? Anonymkode: 621fc...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #2 Del Skrevet 2. mai 2023 Buss nr 11 tar ikke 12 minutter til Akvariet Om jeg var deg ville jeg kjøpt en el-sparkesykkel. Den kan du ta med deg gratis på både buss og bane. Så kan du dra direkte til Skjold bybanestopp via Hjorteveien. Og dra direkte til jobb fra bybanestoppet i byparken. Da slipper du all ventingen på buss og bane. Anonymkode: 2cf0a...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Del Skrevet 2. mai 2023 Fres rett ned snarveien til Lagunen om morraen hvis du er oppe på selve Smørås. Så kan du ta direktebussen fra Lagunen til sentrum og avpasse med når bussen til Nordnes går. Hjem igjen er det litt sånn etter hvor mye trim du vil ha. Anonymkode: 54e19...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #4 Del Skrevet 2. mai 2023 Bruk google maps, der kan du bla deg gjennom alle alternativene. Eller elsparkesykkel. Vil nesten anbefale abonnement, for da slipper du å passe på denne gjennom dagen. Anonymkode: 48d42...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Del Skrevet 2. mai 2023 De der sparkesyklene er ikke noe for meg. Å gå ned til holobakken og til lagunen krever også gode 40 til 50 minutter gåtur for meg. Det er litt uaktuelt. Før i tid ble jo 76 bussen til 83 og kjørte til bystasjonen på 25 minutter. Men nå matcher ikke de bussene lenger og må vente mye i nesttun om jeg går for den. Må jeg virkelig bruke 50k på lappen rett før pensjon? Hvor skal jeg parkere da? Parkeringshuset på nordnes koster jo 2k i måneden alene. Jeg vurderer å flytte fra Bergen. Byen har blitt for dyrt og kollektiv for dårlig. Anonymkode: 621fc...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Del Skrevet 2. mai 2023 Du bor jo veldig usentralt til med hensyn på den jobben du har. Har du hatt det sånn som dette lenge? Hva med elsykkel? Anonymkode: b319e...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Del Skrevet 2. mai 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Du bor jo veldig usentralt til med hensyn på den jobben du har. Har du hatt det sånn som dette lenge? Hva med elsykkel? Anonymkode: b319e...527 Det var jo ikke usentral før de endret bussrutene og tvinger meg til å bruke tregbanen. Ja fungerte fint i 10 år. Men med de nye rutetidene umulig. Tror ikke jeg får et slikt fint sted kjøpt i sentrum. Må nok flytte til Os eller noko for å få bedre kollektiv i hvert fall. Anonymkode: 621fc...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #8 Del Skrevet 2. mai 2023 Absolutt en elsykkelrute. Er jo godt tilrettelagt. Og du blir friskere og penere på den måten også. Anonymkode: 20fc7...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Del Skrevet 4. mai 2023 Bybanens realitet…. Har venninne som bor der oppe, det er ikke imponerende. Har også familie i Blomsterdalen, Hjellestad. Banen funker fint nok den, om man først kommer seg dit. Anonymkode: 9d2f1...ff9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå