Gå til innhold

Fibromyalgi og gravid - fortsatt smerter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk høre når jeg ble gravid at for de aller fleste roer fibro smertene seg når man blir gravid. Nå er jeg snart i uke 11 og føler vell at det akkurat nå har blitt litt verre?

Noen med fibro som har/er gravide? Hvordan gikk/går det for deg? 

Anonymkode: 8f951...627

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så fibermyalgi er forbigående? 

Anonymkode: c4584...c42

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men jeg har hørt at smertene roer seg under graviditeten pga hormoner. Selvsagt går det ikke over… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er der ingen som har sagt. Men som med for eksempel migrene så kan fibro eller utmattelse endre seg midlertidig mens man er gravid (og noen ganger gjennom hele ammeperioden også), pga noe med hormoner osv. 

Beklager TS, noen ganger kan helt vanlige graviditetssymptomer og hormoner forsterke fibro. Jeg hadde en god venn en gang, som virkelig kjente på dette. Men hun hadde mye smerter ellers også.

Anonymkode: 70a50...b14

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to barn, hadde symptomer fra sent i tenårene, men ingen diagnose før yngste var 5år, midt i 30årene. Jeg fikk svakere symptomer fra ca. uke 20 begge gangene, smertene ble aldri helt borte, men mer og mer håndterbare for hver uke. De siste ukene før fødsel så "låste" hodet til babyen bekkenet, samtidig som hormonene tok toppen av smertene. Det var helt fantastisk!

Ammet begge til de var 2,5-3år, for det hjalp også veldig på de dype, verkende smertene som holder meg våken på nettene.

Anonymkode: d543b...3c3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er der ingen som har sagt. Men som med for eksempel migrene så kan fibro eller utmattelse endre seg midlertidig mens man er gravid (og noen ganger gjennom hele ammeperioden også), pga noe med hormoner osv. 

Beklager TS, noen ganger kan helt vanlige graviditetssymptomer og hormoner forsterke fibro. Jeg hadde en god venn en gang, som virkelig kjente på dette. Men hun hadde mye smerter ellers også.

Anonymkode: 70a50...b14

Takk for svar! Jeg har perioder med mye smerter, og nå har det toppet seg. Men takk for at du deler. Håper jeg er litt heldigere 🤞🏻

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har to barn, hadde symptomer fra sent i tenårene, men ingen diagnose før yngste var 5år, midt i 30årene. Jeg fikk svakere symptomer fra ca. uke 20 begge gangene, smertene ble aldri helt borte, men mer og mer håndterbare for hver uke. De siste ukene før fødsel så "låste" hodet til babyen bekkenet, samtidig som hormonene tok toppen av smertene. Det var helt fantastisk!

Ammet begge til de var 2,5-3år, for det hjalp også veldig på de dype, verkende smertene som holder meg våken på nettene.

Anonymkode: d543b...3c3

Nå begynte jeg å gråte (hormonene) av dette! Da er det fortsatt håp 🥺 Bare tanken på å måtte deale med smertene samtidig som de vanlige graviditetssymptomene er her skremmer meg litt. Håper jeg er like heldig som deg 🤞🏻

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...