AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Hei! Førstegangsgravid og veldig forvirret, spent og sjokkert hehe. Mye følelser, men mest av alt så er jeg så forvirret! Jeg er en planlegger og liker å sette meg godt inn i ting, men dette var altså en veldig hyggelig overraskelse som jeg prøver å prosessere… Først og fremst så skjønner jeg ikke hvor langt jeg er på vei. Har skjønt man skal ta utgangspunkt i første dag i siste mens for å beregne, men jeg har veldig lang syklus (40-50 dager) så jeg vet ikke om det blir riktig da? Første dag i forrige mens var 9. mars. Som vil si at jeg er 6 uker på vei ca. Ifølge en app jeg lastet ned. Men clearblue-testen mener jeg er 2-3 uker på vei, noe som kan stemme veldig godt med befruktning… Er det noen som kan hjelpe meg å bli litt mindre forvirra🙈 Anonymkode: 5fc6b...6a5
Topsi Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Førstegangsgravid og veldig forvirret, spent og sjokkert hehe. Mye følelser, men mest av alt så er jeg så forvirret! Jeg er en planlegger og liker å sette meg godt inn i ting, men dette var altså en veldig hyggelig overraskelse som jeg prøver å prosessere… Først og fremst så skjønner jeg ikke hvor langt jeg er på vei. Har skjønt man skal ta utgangspunkt i første dag i siste mens for å beregne, men jeg har veldig lang syklus (40-50 dager) så jeg vet ikke om det blir riktig da? Første dag i forrige mens var 9. mars. Som vil si at jeg er 6 uker på vei ca. Ifølge en app jeg lastet ned. Men clearblue-testen mener jeg er 2-3 uker på vei, noe som kan stemme veldig godt med befruktning… Er det noen som kan hjelpe meg å bli litt mindre forvirra🙈 Anonymkode: 5fc6b...6a5 Hvis du sier 14 dager før du antar befruktning så er du greit innafor, men de vil jo avklare det på ul
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Gratulerer! Det er vanlig å regne ut fra siste mensen ja. Det stemmer godt om du har syklus på ca 28 dager. Siden du har lange sykluser kan du nok trekke fra 12-22 dager fra den beregningen. Altså: mensen sier du er 7+2 (syv uker og to dager) men basert på din sykluslengde er du mest sannsynlig mellom 5+4 og 4+1 nå. De vil sette ny termindato når du har vært på ultralyd som er mer sikker. Anonymkode: 3b87b...447
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Takk for svar! Men hvorfor sier clearblue 2-3 da? Skal ikke den være relativt sikker? 😅 Anonymkode: 5fc6b...6a5
Snubi Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Takk for svar! Men hvorfor sier clearblue 2-3 da? Skal ikke den være relativt sikker? 😅 Anonymkode: 5fc6b...6a5 CB regner fra selve befruktningen, mens man regner graviditeten fra første dag i siste mens. Så, hvis du regner f.eks. 5 uker fra første dag i siste mens, så vil CB vise 2-3 uker. 3+ vil vises sånn cirka fra du er i 7 uke og utover men disse testene er ikke fasit, og ultralyd er det sikreste målet for å måle lengden på svangerskapet! 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Tusen takk for svar❤️ Anonymkode: 5fc6b...6a5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 På ultralyd kan de måle hvor langt du er på vei. Fikk gjort det 3-4 uker etter eggløsning. Anonymkode: 5f4b0...e82
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 Jeg har også 40-50 dagers syklus, men tok eggløsningstest, så jeg telte alltid dagen etter det som starten av uke 2. Da jeg var på UL i uke 6+1 utfra dette (altså uke 8+1 utfra sist mens) så sa hun at eggløsningtest er mye sikrere å fastsette lengde på enn mens for de med lange sykluser, og når vi målte lengde på fosteret stemte 6+1 eksakt Anonymkode: 3c585...3d1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 Du kan bestille privat ultralyd hvis du vil vite raskest mulig. Og husk at fra januar 2023 har man rett på tidlig ultralyd rundt uke 12 og vanlig ordinær rundt 18-20 på sykehuset. Gratulerer! Anonymkode: f5c55...a37 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 Tusen takk, dere er snille som tar dere tid til å svare❤️ Ble så overrasket over at jeg regnes som så «langt» på vei allerede, hvis man tar utgangspunkt i mens.. var en tilfeldighet at jeg faktisk tok en test for jeg har ingen symptomer enda utenom at jeg føler meg litt «rar» i magen på et vis, så det føles ikke ekte ut enda Anonymkode: 5fc6b...6a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå