Gå til innhold

Baby 3 mnd sover kun på meg - går det over av seg selv eller må det avvennes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier: baby sover kun oppå meg - enten på fanget/armen med puppen i munnen eller i bæresele. Å forsøke å forflytte henne når hun sover kan jeg bare glemme - hun våkner uavhengig av om hun er i dyp eller lett søvn. Siden søvn jo er så viktig for utviklingen har jeg ikke turt å prøve å flytte henne for mange ganger samme dag; hun blir ofte så sur at hun våkner og jeg tenker jo det er dumt å ødelegge all dypsøvn ila en dag, men dette her blir jeg selv rimelig ødelagt av. Hun tar selvfølgelig ikke smokk og hater vogn.

Dere som har slitt med tilsvarende: kan jeg forvente at dette blir bedre av seg selv om kort tid? Eller må man ta aktive avvenningsgrep? Hvis siste: har dere tips?! 

Anonymkode: 3ac59...d19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det pleier å bli bedre av seg selv

Anonymkode: 0b6f7...9a5

AnonymBruker
Skrevet

Det pleier nok bli litt bedre med tiden. Min var helt lik, vi kunne ikke legge henne i krybba for dupper før hun bikket 6 mnd. Vi gjorde absolutt ingenting annerledes med prosessen, bare fortsatte å prøve, og plutselig en dag gikk det. 

Anonymkode: c8e08...bf9

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det går over, det spørs bare hvor lang tid 🥰 Fortsett å prøv å legg ned innimellom. Og jeg har en som tok smokk når han ble 3-4 mnd. Da ble alt mye lettere, så jeg vil anbefale å fortsette å prøve med det. Jeg har også ei som aldri tok smokk, til tross fir iherdig innsats fra meg. Hun var mye vanskeligere å få til å legge andre steder!

Anonymkode: 5ffd2...381

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sov på meg i fire mnd, jeg danderte oss på sofa, halvt sittende, med han i kroken- siden det var mer behagelig enn senga. Etter det kunne han legges i egen seng, men da i babynest i senga, ferdig oppvarmet med varmeflaske og t skjorte med min lukt 😁

Anonymkode: 193e0...84f

Skrevet

Vi har hatt en som bare sov i vogn i bevegelse, og en som bare sov i bæresele. Begge to begynte å finne ut av sovingen på egenhånd rundt 6-7 mnd. Derfra gikk de ganske fort over til å sove i stillestående vogn.

Jeg også syntes at en overtrøtt og uopplagt baby var så slitsom å ha med å gjøre, at jeg ikke orket å "øve" så mye på å sovne selv. Prøvde en gang nå og da, og etter hvert så fikk de det til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La det lille nøstet sove på mamma ❤️ Jeg stresset så fælt med det der da min var på samme alder. Satt med dårlig samvittighet og all verdens dårlige følelser med den lille sovende på brystet mitt.

Nå er han 8 mnd og sover i både vugge og vogn - og på eget til om natten. Det er fint at han er blitt så flink å sove, men gud som jeg angrer på at jeg ikke bare slappet av og nøt følelsen av den sovende lille kroppen på brystet mens han enda ville ❤️

Anonymkode: e5be0...f46

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får du sovet noe som helst? Det er absolutt ikke anbefalt å samsove sittende. 

Anonymkode: 3fd89...905

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan får du sovet noe som helst? Det er absolutt ikke anbefalt å samsove sittende. 

Anonymkode: 3fd89...905

Jeg sover ikke sittende, jeg sover liggende, med henne i armkroken (hun da med puppen i munnen). Jeg sover urørlig selv, men elendig selvsagt; det er jo ikke en behagelig stilling for meg så jeg våkner hele tiden - oftere av at jeg selv har det vondt/ubehagelig enn at hun må amme. Selv om jeg hittil ikke har opplevd at jeg har beveget meg i søvne er jeg helt enig i at denne formen for samsoving ikke er trygg og ikke bør fortsette! Problemet er jo bare å orke å ta den kampen, det er jo særlig vanskelig å gjøre det på natt når man er så trøtt selv også 😞  - TS

Anonymkode: 3ac59...d19

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Det lille nurket har ligget 9 mnd inni magen din. Hun har kjent dine hjerteslag, kjent pusten din og bevegelsene dine og vil nå såklart ligge nærmest mulig det trygge og kjente. La henne få "klenge"😭❤️

Da jeg fikk barn tenkte jeg ikke over dette. Jeg var 'streng' med at nurket skulle ligge for seg selv å sove. Skulle ønsket jeg kunne skru tiden tilbake. Da skulle beibien min fått ligget mer oppå mammaen sin❤️ 

Prøv å nyte den korte spebarnstiden🥰🥰 

Anonymkode: a6235...852

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min var helt lik, nå er den 13 mnd og sover fortsatt ikke alene noe sted. Kun noen ganger i vogna i bevegelse, ellers bare på meg og far. 

Anonymkode: 6c0f1...6c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...