AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Tok en test helt tilfeldig idag og den var positiv! Tok en clearblue test også og den viser 2-3 uker.. Det er veldig ønsket, men ikke akkurat planlagt hehe. Ringer jeg legen? Jeg aner virkelig ikke hvordan man går frem her. Hva er normalt å føle på helt sånn i starten? Føler jeg burde vært mer glad og i lykkerus men jeg er mest sjokkert og forvirra. Anonymkode: 7b445...4d8
Topsi Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 Du starter med folsyretabletter, bare hør på.apotelet hvilke du skal ta, og ringer legen ift når du skal komme inn på første kontroll. Gratulerer ❤ 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Tror normalområdet er ganske bredt, du. Fra euforisk lykke til bunnløs fortvilelse og alt mulig mellom der. Selv kjente jeg på et slags vakuum. Hadde prøvd i flere år og da testen ble positiv, så var det litt sånn... oi, hva nå? Målet var nådd, samtidig var det først da det egentlig begynte med bekymring og spenning, kom det til å holde hele veien hjem? Anonymkode: d4afa...1cd
Snubi Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Vi prøvde, men når resten viste positiv så var jeg ganske likegyldig. Desto lenger uti svangerskapet jeg kommer desto mer trives jeg med tanken og gleder meg - gleder meg til å passere 12 uker 😃 Du bør kjøpe folsyretabletter, og vanlig multivitaminer for voksne + omega 3. for Guds skyld ikke kjøp de gravid-pakkene med vitaminer hos apoteket. De er overpriset, og det å kjøpe omega 3, folsyre og multivitaminer er billigere. Det er nok litt for tidlig å ringe legen nå, de vil ikke gjøre noe nå. Du kan eventuelt bestille privat tidlig ultralyd for å se lille frøet, men jeg anbefaler ikke å gjøre det før i ikke 7-8. Jeg tok 7+6 og fikk se et bankende hjerte. Du kan kontakte lege/jordmor rundt uke 8-9, eller før hvis du ønsker å ha noen å prate med ❤️ Lykke til! Veldig spennende
kaleidoskop Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 Jeg fikk aldri en stor lykkerus av å være gravid. Likte på en måte å være det. Kjenne liv etter hvert. Men det å glede seg over at jeg skulle bli mor og glede meg stort kom aldri. Nå er jeg gravid med nr 2, planlagt, men jeg har det på samme måte. Kjenner meg likegyldig "gleder" meg ikke. Og det er helt greit for min del 😊 Du kan ringe lehen snart. Så blir du kalt inn til time og kommer inn i systemet 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå