AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Har akkurat fått prøvesvar på blodprøve tatt når jeg var 7+3, og da var HCG-nivåene nesten helt i øvre grensa til det de kan være så tidlig, 130 000. Dette var også markert som rødt. Jeg var på UL 1 uke tidligere og så 1 foster med bankende hjerte og alt så normalt ut, og fikk også bekreftet lengen på svangerskapet da. Jeg kommer såklart til å snakke med legen om dette neste uke, men frem til da vil jeg høre om andres erfaringer. Har noen av dere hatt så høye tester så tidlig og alt er normalt? Er det bare et godt tegn, eller noe som bør sjekkes ut? Ser jo at det kan skyldes en del litt skumle ting, men samtidig er vel det er bra tegn at alt så bra ut uka før på UL, og trisomi skal vi uansett undersøke for senere, så prøver å ikke stresse med evnt økt sjanse for det. Anonymkode: c0ff9...d6c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 Jeg målte nylig HCG på 180000 i uke 6+5 (ikke tatt UL), men legen var absolutt ikke bekymret for høyt tall. Og siden du har tatt UL og sett et friskt foster så ville jeg ikke vært bekymret. Anonymkode: 59188...5ea
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Siden du har vært på UL og alt ser bra ut, synes jeg du kan ta det rolig. Fikk selv målt hcg 12 og 14 DPO og fikk 280 og 800+. På tidlig ultralyd fant jeg ut at at jeg ventet tvillinger, men mistet en i uke 8. Anonymkode: 89240...233
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Det er vel blæremola man er redd for ved høyt hcg, men siden du har sett levende foster er det jo ikke det. Ville ikke bekymret meg Anonymkode: 7062c...148
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 Ser noen skriver det ikke kan være blæremola siden du har sett foster på ul, det stemmer ikke. Vi var på 3 ul i uke 6, 8 og 9. De viste foster med hjerteslag på alle 3, men det var likevel (partiell) blæremola😅 ikke for å skremme deg ts! Jeg hadde mye lavere hcg enn deg, den var på 10 000 i uke 6. Målte hcg i svangerskapet som gikk bra, og da hadde jeg 107 000 6+5. Så høy hcg trenger ikke å være noe annet enn bra 😊 Anonymkode: 6b1d5...a41
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser noen skriver det ikke kan være blæremola siden du har sett foster på ul, det stemmer ikke. Vi var på 3 ul i uke 6, 8 og 9. De viste foster med hjerteslag på alle 3, men det var likevel (partiell) blæremola😅 ikke for å skremme deg ts! Jeg hadde mye lavere hcg enn deg, den var på 10 000 i uke 6. Målte hcg i svangerskapet som gikk bra, og da hadde jeg 107 000 6+5. Så høy hcg trenger ikke å være noe annet enn bra 😊 Anonymkode: 6b1d5...a41 Var det jeg antok, at man ikke nødvendigvis ser det så tidlig. Når/hvordan ble det oppdaget for din del? Ting er jo aldri garantert, hvertfall ikke så tidlig, så stresser ikke så mye så langt, men greit å være litt forberedt og vite om man burde undersøke noe mer TS Anonymkode: c0ff9...d6c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 Ble dessverre oppdaget uke 12+4, da hadde fosteret dødd ca 3 uker tidligere å man så tydelig på ultralyd at morkaka ikke så helt normal ut. Hadde hatt brun spotting siden uke 6, mens i dagene før det ble oppdaget fikk jeg småblødninger, derfor fikk jeg time på sykehuset for sjekk. Blæremola er veldig sjeldent da, så mest sannsynlig er det ikke det for din del😊 Anonymkode: 6b1d5...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå