AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Er førstegangsgravid og har vært sliten og lei lenge allerede… i dag er jeg en dag over termin og begynner å bli deprimert av å høre om folk som går to uker over termin med første osv. hvorfor går førstegangsgravid over tida???? Og er det noe jeg kan gjøre ??? Hvor lenge over tida er normalt å gå?? Har en trivselskontroll på sykehus neste uke, men blir helt demotivert av å vite at jeg skal dit også for jeg tror ingen verdens ting har skjedd til da og alt som vil skje er å få oppsatt time til neste kontroll. Vil ha denne ungen uuuuuut 😩 Anonymkode: 712fe...f2c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 "Termin" er faktisk fem uker. Fra 37+0 til 42+0. Datoen du har fått er kun et gjennomsnittlig estimat på hvor lenge svangerskap varer. Det er som du sier veldig vanlig for spesielt førstegangsfødende å gå over termin Babyen kommer når den er klar, og om ikke så blir du satt i gang på 42+0. Så du har uansett ikke lenge igjen. Masse lykke til! Jeg gikk selv over med begge mine så jeg kjenner følelsen Ellers: ha sex, drikk bringebærbladte, spis ananas, vask vinduer, gå tur, ha mer sex! Anonymkode: 4d3fa...9ed 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er førstegangsgravid og har vært sliten og lei lenge allerede… i dag er jeg en dag over termin og begynner å bli deprimert av å høre om folk som går to uker over termin med første osv. hvorfor går førstegangsgravid over tida???? Og er det noe jeg kan gjøre ??? Hvor lenge over tida er normalt å gå?? Har en trivselskontroll på sykehus neste uke, men blir helt demotivert av å vite at jeg skal dit også for jeg tror ingen verdens ting har skjedd til da og alt som vil skje er å få oppsatt time til neste kontroll. Vil ha denne ungen uuuuuut 😩 Anonymkode: 712fe...f2c Don't worry! Gått over tiden med alle mine fire så du er ikke alene :)!! Anonymkode: 3fc85...9e5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Jeg gikk 11 dager over termin før jeg ble satt i gang. Førstegangsfødende . Anonymkode: 1b827...94b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 Gikk ti dager over. Fødselen var fort gjort på 3 timer Anonymkode: 339e7...606
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gikk ti dager over. Fødselen var fort gjort på 3 timer Anonymkode: 339e7...606 Skulle stå 2😅 Anonymkode: 339e7...606
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #7 Skrevet 28. april 2023 Ingenting som er mer normalt enn noe annet 😜 jeg gikk tre dager over tiden Anonymkode: 19c3a...cab
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #8 Skrevet 28. april 2023 Jeg har også alltid lest at førstegangs går over, men har kun 1 i omgangskretsen som har gått over med første. Husk at det er regnet på gjennomsnitt, og gjelder absolutt ikke alle. Men for psykens del er det nok lurt å forberede seg på at det kan gå over tiden. Jeg er 28 uker, og sliter veldig med tanken på å ha opptil 14 uker igjen istedet for 12… men prøver å forberede meg på at det kan drøye lengst mulig, og håpe på at det skjer før. Anonymkode: dbe34...06d
Amatariel Skrevet 28. april 2023 #9 Skrevet 28. april 2023 Jeg har gått fire dager over termin med to barn, og fem dager over med ett. Tenker det er veldig normalt. Det er før overtidskontroll og alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå