Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter min tredje og trolig siste baby. 
Ved første og andre fødsel rakk jeg ikke smertelindring da første tok 20 min ca hvor jeg var på sykehuset i 10 min. Andre barnet brukte jeg 1 time på ca.. Har veldig lyst å prøve epidural denne gangen da jeg har hørt mye fint om det 😊 

Hvor lang tid brukte du på dine ? Kan siste barnet bruke langt tid?

Anonymkode: e1deb...8d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine fødsler tok ca 1.5 time, og rakk ikke noe smertelindring. Noe jeg er glad for. Mye heller bli fort ferdig, enn å måtte ta epidural. 

Anonymkode: 06a46...fc4

Skrevet

Jeg prøvde å føde i 16 timer, men endte dessverre med akutt ks. De satte epidural, men av en eller annen grunn hadde den begrenset effekt. I etterkant har jeg hørt det kan skje når fødsel settes igang med drypp.

Sannsynligvis vil fødselen gå veldig raskt denne gangen også siden de andre gjorde det. Det tok ganske lang tid før anestesilegen hadde tid til å sette epiduralen så det er jo en risiko for at det ikke blir tid for det når du føder så raskt. 

AnonymBruker
Skrevet

En fødsel. Ble igangsatt. Fra ballongen ble satt til jenta var ute tok det ca 36 timer. Brukte både epidural og lystgass. Epiduralen måtte settes på nytt da den første gang virket på en side og det kjentes ut som at jeg ble revet i fillebiter, fødselen stoppet opp av stresset (derfor fikk jeg ny, å da kom fødselen igang igjen). Etter det var fødselen helt overkommelig, kjente godt pressriene (noen kjenner ikke pressriene på epidural) og riene dabbet ikke av på grunn av den. 
håper jeg slipper igangsettelse neste gang. 

Anonymkode: 797bd...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Rier kl. 5, vannet gikk kl. 13:30, epiduralen var fantastisk, jeg fikk feber og baby fikk høy puls så jeg måtte presse uten pressrier, kom ut ved midnatt etter 10 min med pressing.

Anonymkode: 0375a...fdc

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

En fødsel. Ble igangsatt. Fra ballongen ble satt til jenta var ute tok det ca 36 timer. Brukte både epidural og lystgass. Epiduralen måtte settes på nytt da den første gang virket på en side og det kjentes ut som at jeg ble revet i fillebiter, fødselen stoppet opp av stresset (derfor fikk jeg ny, å da kom fødselen igang igjen). Etter det var fødselen helt overkommelig, kjente godt pressriene (noen kjenner ikke pressriene på epidural) og riene dabbet ikke av på grunn av den. 
håper jeg slipper igangsettelse neste gang. 

Fødselen er ikke igang før du har 4cm åpning, etter sykehusenes retningslinjer. Så fødselen varte nok betraktelig mindre enn 36 timer. Jeg tror linjen for når det er aktuelt å vurdere ks ligger på 16 timer aktiv fødsel (fra 4cm +). Nå er det jo ikke sikkert du mente fødselen tok 36 timer da, men det var jo tidsestimatet du svarte på. I isåfall hadde min fødsel vart i 120 timer. Fra ballong til gutten kom ut med ks. 

Min aktive fødsel (4-8 cm) varte i 17 timer. 

Anonymkode: 5279c...dd5

Skrevet

Førstemann tok 17 timer😅andremann tok 1,5 time fra jeg kjente første rie til baby var ute. Rakk ikke epidural og var på sykehuset i 3 minutter😊ble kjørt i ambulanse og hadde pressrier på veien til😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Fødselen er ikke igang før du har 4cm åpning, etter sykehusenes retningslinjer. Så fødselen varte nok betraktelig mindre enn 36 timer. Jeg tror linjen for når det er aktuelt å vurdere ks ligger på 16 timer aktiv fødsel (fra 4cm +). Nå er det jo ikke sikkert du mente fødselen tok 36 timer da, men det var jo tidsestimatet du svarte på. I isåfall hadde min fødsel vart i 120 timer. Fra ballong til gutten kom ut med ks. 

Min aktive fødsel (4-8 cm) varte i 17 timer. 

Skrev jeg aktiv fødsel? Nei. Jeg skrev fra ballongen ble satt til ungen var ute. 

AnonymBruker
Skrevet

Barn nr 1: 8 timer aktiv fødsel med barn i seteleie. Fikk epidural med opplevde ikke noen effekt av den. Maks dose epidural og maks dose riedrypp, samt lystgass underveis (som jeg heller ikke opplevde noen effekt av). 

Barn nr 2: 20 minutter aktiv fødsel. Rakk å tenke at epidural kunne vært ålreit nå før trykketrangen tok over. Hadde lystgass igjen, mest for å ha noe som hjalp meg å puste godt. 

Anonymkode: 20531...969

AnonymBruker
Skrevet

Våknet en time før jeg dro til sykehuset og etter en time på sykehuset hadde jeg barnet mitt i armene ❤️ 

Anonymkode: 3f8cc...f89

AnonymBruker
Skrevet

Aktiv fødsel var cirka 15 timer. Da ble babyen født med hks til slutt.

Anonymkode: a8e94...c6b

AnonymBruker
Skrevet

Her var fødsel nr to styrtfødsel, mens nr en og tre varte i kanskje 7-8 timer fra første rie. Hadde epidural med tredje, men den virket ikke i det hele tatt. Var likevel den beste fødselen da jeg fikk pause mellom riene. 

Anonymkode: 25bf3...a8d

Skrevet

Første: 9t frå første rie til han var ute. Andre: 5t frå første rie til ho var ute.

Er vel ikkje poeng med smertelindring om det tek 20min? 🙈

AnonymBruker
Skrevet
RockyRose skrev (11 minutter siden):

Første: 9t frå første rie til han var ute. Andre: 5t frå første rie til ho var ute.

Er vel ikkje poeng med smertelindring om det tek 20min? 🙈

Problemet er at man ikke VET at det kommer til å ta 20 min..

Da jeg fødte min første, kom jeg inn med 5 cm åpning. Jeg var desperat av smerte, men ble tvunget inn på storken, hvor det ikke er noe smertelindring å få i det hele tatt... Jeg ble møtt av "Hehehe, det er nok maaaaaange timer igjen, fødselen er bare såvidt igang".. Da hadde jeg bare lyst til å hive meg ut av vinduet. Så gikk de fra meg. Og der lå jeg. I ekstreme smerter, alene med mannen. 

Fem minutter etter begynte pressriene..

Men: det visste verken jeg eller tydeligvis jordmødrene. En ting er om det er tydelig at dette er en styrtfødsel, eller man har historie med styrtfødsler. Da jeg fødte andremann regnet de jo med at det kom til å gå like raskt, og overvåket meg hele tiden så de så at jepp, dette går fort, så her er det ikke noe vits i smertelindring. Men med første, når de selv sa dette kommer nok til å ta ti-tolv timer til...? 

Anonymkode: 06a46...fc4

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skrev jeg aktiv fødsel? Nei. Jeg skrev fra ballongen ble satt til ungen var ute. 

Ja? Og jeg understreket det i mitt innlegg. Spydig du er. 

Skrevet

Første var rier i 4 timer og akutt ks. Andre varte i 75 timer non stop. Epidural som ikke virket. Endte til slutt opp med ks fordi jeg var helt utslitt. Babyen var stor og jeg var 18 dager over termin.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja? Og jeg understreket det i mitt innlegg. Spydig du er. 

Men hvorfor et behov for å kommentere det? 😂

Skrevet

Nr 1: 16 timer fra første ri (vannet gikk, uten rier, et døgn i forveien).

Nr 2: 2 timer fra start til slutt.

Nr 3: 24 minutter fra start til slutt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor et behov for å kommentere det? 😂

Så slike som deg blir opplyst. Du svarte jo feil på spørsmålet i hovedinnlegget.. 🤦‍♀️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så slike som deg blir opplyst. Du svarte jo feil på spørsmålet i hovedinnlegget.. 🤦‍♀️ 

Nå må du gi deg. Hun svarte som hun svarte for å vise hvor lang tid hele prosessen tok, synes innlegget var veldig greit jeg, kjekt å vite hvor lang tid det kan ta fra man blir satt i gang og. 

Dine innlegg derimot...

Anonymkode: fd2c3...00b

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...