Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har alltid hatt svært uregelmessige sykluser. Det året vi brukte på å få barn, hadde jeg sykluser mellom 32-64 dager. Da barnet vårt var 13 måneder i januar fikk jeg tilbake mensen, og i løpet av de tre følgende månedene har jeg hatt to sykluser på henholdsvis 40 og 44 dager. 

Har noen opplevd at de har uregelmessige sykluser før et svangerskap, som har stabilisert seg etter svangerskapet? Jeg har et håp om at jeg skal ha regelmessige sykluser fremover, dog noe lange 😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Yes. Før første graviditet hadde jeg egentlig ikke syklus i det hele tatt. Måtte ta medisiner for å få blødninger og tok medisin for å få eggløsning så jeg ble gravid.

Fikk plutselig mensen 11mnd etter fødsel og siden har den kommet med ujevne mellomrom, fra 24 til 50ish dager. Etter hvert gjorde jeg noen livsstilsendringer og da gikk sykluslengden ned. Og plutselig ble jeg gravid igjen, uten å ta medisiner 😊

Så jeg gikk fra ingen syklus til uregelmessig syklus, en stor forbedring. Kanskje graviditeten resatte noe hormonelt, jeg vet ikke.

Anonymkode: fe246...bc4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde litt uregelmessige 28-34 dager( så ikke på det nivået du hadde),med blødning i ca 7 dager, spotting før mens og noen dager etter.

Etter første svangerskap rett inn i helt regelmessige 28 dagers sykluser med friskt blod på morgenen på første dag (fikk tilbake mens etter 6 mnd). Ingen spotting og kortere blødning.

Etter graviditet nr 2 er jeg tilbake til slik det var før første.

Anonymkode: dd2bd...456

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig at man får endret syklus etter svangerskap, ja. 

Anonymkode: 56922...97b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...