Gjest Vikarsykepleier Skrevet 28. april 2023 #1 Del Skrevet 28. april 2023 Jeg har hatt bil av og til i løpet av livet, nå har jeg bil igjen. Enda jeg kjører skadefritt blir forsikringen dyrere hvert år. Jeg skjønner at det vil bli dyrere å reparere en bil for hvert år som går, men jeg mener å huske at "før i tiden" ble bilforsikring rimeligere hvis man kjørte skadefritt. Husker jeg helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. april 2023 #2 Del Skrevet 28. april 2023 Den blir ikke billigere, når du har oppnådd full bonus. Det er nok bare når man starter på scratch, at man ser det blir mindre for hvert år. Etterpå er det prisstigning på den som alt annet. Men, det kommer også an på biltype, noen er dyrere fordi de har høyere andel av skadeutbetalinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Fjellmannen Skrevet 28. april 2023 #3 Del Skrevet 28. april 2023 Vikarsykepleier skrev (40 minutter siden): Jeg har hatt bil av og til i løpet av livet, nå har jeg bil igjen. Enda jeg kjører skadefritt blir forsikringen dyrere hvert år. Jeg skjønner at det vil bli dyrere å reparere en bil for hvert år som går, men jeg mener å huske at "før i tiden" ble bilforsikring rimeligere hvis man kjørte skadefritt. Husker jeg helt feil? Hvor lenge siden er det du har hatt bil og hvilken bonus har du? Hvis det har gått mange år uten at du har hatt bil mister du bonus når du starter på nytt igjen, husker ikke helt hvor mange år. Hvis du hadde full bonus 75% før og du nå har får startbonus på 50% som det ofte er vil det bli dyrere. hvis du har kjørt firmabil de årene du ikke har hatt bil selv kan du gi beskjed om det til forsikringen så de kanskje gir deg bonusen du hadde tidligere. anbefaler også å ringe til forskjellige forsikringer, kan være mye å spare på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 28. april 2023 #4 Del Skrevet 28. april 2023 .Fjellmannen skrev (Akkurat nå): Hvor lenge siden er det du har hatt bil og hvilken bonus har du? Hvis det har gått mange år uten at du har hatt bil mister du bonus når du starter på nytt igjen, husker ikke helt hvor mange år. Hvis du hadde full bonus 75% før og du nå har får startbonus på 50% som det ofte er vil det bli dyrere. hvis du har kjørt firmabil de årene du ikke har hatt bil selv kan du gi beskjed om det til forsikringen så de kanskje gir deg bonusen du hadde tidligere. anbefaler også å ringe til forskjellige forsikringer, kan være mye å spare på det Strengt tatt tenkte jeg på moren min og hennes forsikring, så vi snakker laaaangt tilbake 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Fjellmannen Skrevet 28. april 2023 #5 Del Skrevet 28. april 2023 Vikarsykepleier skrev (3 minutter siden): Strengt tatt tenkte jeg på moren min og hennes forsikring, så vi snakker laaaangt tilbake 😅 Åja, da starter det ligsom på nytt igjen med bonusopptjening. Lurt å sjekke ut diverse forsikringer, noen gir høyere startbonus enn andre. Anbefaler da også å bytte forsikring hvert halvår da går man opp 10% hver gang altså 20% i året istedenfor 10% hvert år. sjekk også ut egenandel osv på pristilbud og sjekk for all del at det kun er 10% bonustap ved skade, vet det er et par møkkaselskap som enda har 30% bonustap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6 Del Skrevet 28. april 2023 4 hours ago, Vikarsykepleier said: Jeg har hatt bil av og til i løpet av livet, nå har jeg bil igjen. Enda jeg kjører skadefritt blir forsikringen dyrere hvert år. Jeg skjønner at det vil bli dyrere å reparere en bil for hvert år som går, men jeg mener å huske at "før i tiden" ble bilforsikring rimeligere hvis man kjørte skadefritt. Husker jeg helt feil? Tidligere tok det tid å opparbeide bonus og man mistet mye om man brukte kasko'en. Dette er endret i de senere år, mener det var Storebrand som startet. I dag starter alle på høy bonus og mister, mer eller mindre, ingenting ved skade. Ulempe: Alle betaler nå en høy premie.... Anonymkode: 719b2...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 30. april 2023 #7 Del Skrevet 30. april 2023 Delepriser har skutt i været + antall ulykker. Frontrute på noen biler koster over 50000,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå