AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Trodde vannet gikk i dag, skulle dekke på bordet da det bare rant masse - prøvde og knipe igjen men var umulig. Luktet også på det og det luktet ikke et snev av urin. Kom en god del på gulvet også. Ringte føden og kom for sjekk. Men testen viste negativ og at det ikke var noe vannavgang…. nå skjønner jeg ikke hva som rant?? og er det slik t den q-tips testen er helt til å stole på? Anonymkode: 7ffe5...966
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Høres absolutt ut som vannavgang når det er slike mengder og det ikke er urin. Har det kommet mer? Hvis vannet har gått øker infeksjonsfare og man skal da egentlig settes i gang etter ca et døgn om ikke du får rier av deg selv. Ville ringt føden igjen slik at de kan notere seg at du tror du har lekket fostervann i det minste. Ville understreket mengdene, for det er ikke utflod når det renner ned på gulvet slik. Og urin lukter man ganske klart. Anonymkode: 1e2fd...5d1 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres absolutt ut som vannavgang når det er slike mengder og det ikke er urin. Har det kommet mer? Hvis vannet har gått øker infeksjonsfare og man skal da egentlig settes i gang etter ca et døgn om ikke du får rier av deg selv. Ville ringt føden igjen slik at de kan notere seg at du tror du har lekket fostervann i det minste. Ville understreket mengdene, for det er ikke utflod når det renner ned på gulvet slik. Og urin lukter man ganske klart. Anonymkode: 1e2fd...5d1 Nei, har ikke kommet mer😓 synes det var veldig merkelig… kan ikke skjønne at jeg tisset meg ut på den måten heller. Både jeg og mannen luktet på buksa mi for å lette etter spor av urinlukt… ts Anonymkode: 7ffe5...966
Beloved Skrevet 27. april 2023 #5 Skrevet 27. april 2023 Fostervann lukter VELDIG sterkt og spesielt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #7 Skrevet 27. april 2023 Krev ultralyd med en gang! Anonymkode: fe87f...360
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #8 Skrevet 27. april 2023 Ring og pass på at samtalen blir tatt opp/notert. Skjer det noe bør ingen komme å si at de ikke visste eller at du ikke var tydelig nok. Anonymkode: c42f0...095 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #9 Skrevet 27. april 2023 Beloved skrev (9 minutter siden): Fostervann lukter VELDIG sterkt og spesielt. Gjør det? Kan ikke si jeg la merke til at mitt luktet noe spesielt. Deler av det gikk hjemme, riktignok mens jeg satt på do, og resten utover hele undersøkelsesbenken da jeg kom på føden. Jeg la i hvert fall aldri merke til noe lukt. Anonymkode: 2fe2d...aab 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #10 Skrevet 27. april 2023 Kom hjem og luktet på buksa igjen, ikke snev av urinlukt… merkelig… burde ha luktet etter å ha ligget inne på badet i 5 timer ts Anonymkode: 7ffe5...966
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #11 Skrevet 27. april 2023 Følte også at vannet gikk delvis hjemme. Ca 1 dl kanskje. Sa at jeg trodde at det var litt vannavgang som hadde gått hjemme, men de mente at det ikke var det likevel, hvis der var et hull på hinna så hadde det fortsett å lekke vann. De sa at det kunne komme litt væske sammen med slimproppen. Men da vannet virkelig gikk , så var jeg ikke i tvil, fosset ut! Anonymkode: 05eb8...217
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #12 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trodde vannet gikk i dag, skulle dekke på bordet da det bare rant masse - prøvde og knipe igjen men var umulig. Luktet også på det og det luktet ikke et snev av urin. Kom en god del på gulvet også. Ringte føden og kom for sjekk. Men testen viste negativ og at det ikke var noe vannavgang…. nå skjønner jeg ikke hva som rant?? og er det slik t den q-tips testen er helt til å stole på? Anonymkode: 7ffe5...966 Vannet mitt var såpass lite at trusen ble gjennomvåt, men at det ikke rant noe mer enn det. etter litt om og men fikk jeg komme inn på føden (Ullevål) og der satte de inn noe som var laget av metall og så om det kom noe mer vann. Det gjorde det ikke og konklusjonen var at vannet ikke hadde gått.. ble sendt hjem, men stod på mitt og sa jeg ønsket å bli undersøkt. Vel… undersøkelsen viste at jeg var 7 cm åpen og ble sendt rett opp i etasjen over og fødte innen en halvtime. Anonymkode: 0d3f7...ff0
Andro Skrevet 27. april 2023 #13 Skrevet 27. april 2023 Beloved skrev (3 timer siden): Fostervann lukter VELDIG sterkt og spesielt. Nei, det gjør det ikke, med mindre man har infeksjoner eller noe. 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #14 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trodde vannet gikk i dag, skulle dekke på bordet da det bare rant masse - prøvde og knipe igjen men var umulig. Luktet også på det og det luktet ikke et snev av urin. Kom en god del på gulvet også. Ringte føden og kom for sjekk. Men testen viste negativ og at det ikke var noe vannavgang…. nå skjønner jeg ikke hva som rant?? og er det slik t den q-tips testen er helt til å stole på? Anonymkode: 7ffe5...966 Var det kanskje slimproppen som gikk? Det skjer også når det nærmer seg. Evt lekkasje av fostervann, selv om ikke alt kom. Anonymkode: 027c5...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #15 Skrevet 27. april 2023 Andro skrev (6 minutter siden): Nei, det gjør det ikke, med mindre man har infeksjoner eller noe. Men det har en helt egen og karakteristisk lukt😊 Anonymkode: e7fa9...9be 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #16 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men det har en helt egen og karakteristisk lukt😊 Anonymkode: e7fa9...9be En svak søtlig lukt kan det ha, men ikke nødvendigvis noe hvermannsen kjenner igjen. Anonymkode: 1e2fd...5d1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #17 Skrevet 28. april 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Gjør det? Kan ikke si jeg la merke til at mitt luktet noe spesielt. Deler av det gikk hjemme, riktignok mens jeg satt på do, og resten utover hele undersøkelsesbenken da jeg kom på føden. Jeg la i hvert fall aldri merke til noe lukt. Anonymkode: 2fe2d...aab Hos meg luktet det litt svømmehall, og søtt. Fikk også forklart fra jordmor at det luktet veldig som fostervann. Kunne ikke forveksles med urin iallefall. Bruk bind eller truseinnlegg da er det lettere å få sjekket det ordentlig. Anonymkode: d51d0...de9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #18 Skrevet 28. april 2023 Oi da! Nå må du stå på ditt hvor langt er du på vei? Be om å bli satt i gang. Anonymkode: 3825b...d7b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #19 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hos meg luktet det litt svømmehall, og søtt. Fikk også forklart fra jordmor at det luktet veldig som fostervann. Kunne ikke forveksles med urin iallefall. Bruk bind eller truseinnlegg da er det lettere å få sjekket det ordentlig. Anonymkode: d51d0...de9 Fostervann må ikke alltid lukte min luktet ikke noe. Anonymkode: 3825b...d7b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #20 Skrevet 28. april 2023 Det står jo at det kan gå 24 -48 timer uten at det skjer noe, og at det er ingen fare. Anonymkode: 55841...4ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå