shakini Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Er dette normalt? Jeg spiser ikke sååå mye mer enn vanlig. Kjenner jeg er bekymra for hvor dette kommer til å ende..
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Har du ekstremt mye vann i kroppen? Anonymkode: bf572...674
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 Jeg gjorde det, gikk opp totalt 40 kg i hele svangerskapet. Baby var 4.6 kg, men ikke spessielt stor. Han var lang og ellers normal. Dagen etter fødsel hadde jeg gått OPP 4 kg til, og to uker etter fødsel hadde jeg gått ned 20 kg. Så hadde "bare" gått opp 25 kg, resten var vann, blod, livmor og div. Har lavt stoffskifte og en drit-tung graviditet. Ble 100% sykemeldt i uke 18 og klarte ikke å bevege meg mer enn fra senga til sofaen til doen. Mannen måtte gjøre alt for meg. Nå er det to mnd siden fødsel og har plutselig gått ned 10 kg uten å prøve. Har bare ammet og gått pittesmå turer. Så nå er jeg "bare" 15 kg over startvekt. Har alltid slitt med vekta, så det spiller nok en del inn. Anonymkode: 476d6...8b8
shakini Skrevet 27. april 2023 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2023 55 minutter siden, AnonymBruker said: Har du ekstremt mye vann i kroppen? Anonymkode: bf572...674 Nei, tror ikke det egentlig. Men hvordan ser man det?
shakini Skrevet 27. april 2023 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2023 53 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gjorde det, gikk opp totalt 40 kg i hele svangerskapet. Baby var 4.6 kg, men ikke spessielt stor. Han var lang og ellers normal. Dagen etter fødsel hadde jeg gått OPP 4 kg til, og to uker etter fødsel hadde jeg gått ned 20 kg. Så hadde "bare" gått opp 25 kg, resten var vann, blod, livmor og div. Har lavt stoffskifte og en drit-tung graviditet. Ble 100% sykemeldt i uke 18 og klarte ikke å bevege meg mer enn fra senga til sofaen til doen. Mannen måtte gjøre alt for meg. Nå er det to mnd siden fødsel og har plutselig gått ned 10 kg uten å prøve. Har bare ammet og gått pittesmå turer. Så nå er jeg "bare" 15 kg over startvekt. Har alltid slitt med vekta, så det spiller nok en del inn. Anonymkode: 476d6...8b8 Åj, det hørtes slitsomt ut! Jeg er i relativt ok form, selv om jeg er myyye slappere enn vanlig.
Drizzt Skrevet 27. april 2023 #6 Skrevet 27. april 2023 Du må sjekke dette. Spiser du mer kalorier? Forbrenner du mindre? Samler du vann som noen nevnte? Er det stoffskifterelatert? Hormonelt? Du må til fastlegen og undersøke dette. Begynn også å skrive dagbok med ALT du putter i munnen. 1 brødskive med leverpostei, 1 yoghurt med musli, osv. Så hvis du snikspiser flere kalorier inn, blir det avdekket. Hvis du er skråsikker at du ikke spiser flere kalorier enn før, da må du trolig ta noen blodprøver og se hva som skjer. Jeg gikk opp 20 kilo i løpet av siste svangerskap, men da fordi jeg spiste mer kveldskosmat og jeg spiste mer av det fordi jeg hadde 2 små til og etter at de hadde lagt seg orket jeg bare å ligge i sofaen med kosemat og se på noe på tv De kiloene forsvant etterhvert, men bare litt mer kosemat på kvelden ga ca 20 kilo i løpet av et helt svangerskap. De siste par månedene var jeg mer sittestillende også fordi jeg slett veldig med korsryggen, så det var det. Jeg har sittestillende jobb, så det ble mindre fysisk aktivitet de siste par månedene av svangerskapet, så kaloriregningen var i min disfavør.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #7 Skrevet 27. april 2023 shakini skrev (6 timer siden): Nei, tror ikke det egentlig. Men hvordan ser man det? F.eks kan man ha hovne hender og føtter hvis man har mye vann i kroppen. Hvor mye veide du før svangerskapet da? Anonymkode: 10983...31b
shakini Skrevet 28. april 2023 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: F.eks kan man ha hovne hender og føtter hvis man har mye vann i kroppen. Hvor mye veide du før svangerskapet da? Anonymkode: 10983...31b Nei, det har jeg ikke. Veide 54, nå veier jeg 74 kg. Det er helt sinnsykt.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #9 Skrevet 28. april 2023 Svangerskapsdiabetes? Anonymkode: fb678...295
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå