Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette normalt? Jeg spiser ikke sååå mye mer enn vanlig. Kjenner jeg er bekymra for hvor dette kommer til å ende..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ekstremt mye vann i kroppen? 

Anonymkode: bf572...674

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det, gikk opp totalt 40 kg i hele svangerskapet. Baby var 4.6 kg, men ikke spessielt stor. Han var lang og ellers normal. Dagen etter fødsel hadde jeg gått OPP 4 kg til, og to uker etter fødsel hadde jeg gått ned 20 kg. Så hadde "bare" gått opp 25 kg, resten var vann, blod, livmor og div. 

Har lavt stoffskifte og en drit-tung graviditet. Ble 100% sykemeldt i uke 18 og klarte ikke å bevege meg mer enn fra senga til sofaen til doen. Mannen måtte gjøre alt for meg. Nå er det to mnd siden fødsel og har plutselig gått ned 10 kg uten å prøve. Har bare ammet og gått pittesmå turer. Så nå er jeg "bare" 15 kg over startvekt. 

Har alltid slitt med vekta, så det spiller nok en del inn. 

Anonymkode: 476d6...8b8

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du ekstremt mye vann i kroppen? 

Anonymkode: bf572...674

Nei, tror ikke det egentlig. Men hvordan ser man det?

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gjorde det, gikk opp totalt 40 kg i hele svangerskapet. Baby var 4.6 kg, men ikke spessielt stor. Han var lang og ellers normal. Dagen etter fødsel hadde jeg gått OPP 4 kg til, og to uker etter fødsel hadde jeg gått ned 20 kg. Så hadde "bare" gått opp 25 kg, resten var vann, blod, livmor og div. 

Har lavt stoffskifte og en drit-tung graviditet. Ble 100% sykemeldt i uke 18 og klarte ikke å bevege meg mer enn fra senga til sofaen til doen. Mannen måtte gjøre alt for meg. Nå er det to mnd siden fødsel og har plutselig gått ned 10 kg uten å prøve. Har bare ammet og gått pittesmå turer. Så nå er jeg "bare" 15 kg over startvekt. 

Har alltid slitt med vekta, så det spiller nok en del inn. 

Anonymkode: 476d6...8b8

Åj, det hørtes slitsomt ut! Jeg er i relativt ok form, selv om jeg er myyye slappere enn vanlig. 

Skrevet

Du må sjekke dette.

Spiser du mer kalorier? Forbrenner du mindre? Samler du vann som noen nevnte? Er det stoffskifterelatert? Hormonelt?

Du må til fastlegen og undersøke dette.

Begynn også å skrive dagbok med ALT du putter i munnen. 1 brødskive med leverpostei, 1 yoghurt med musli, osv. Så hvis du snikspiser flere kalorier inn, blir det avdekket. Hvis du er skråsikker at du ikke spiser flere kalorier enn før, da må du trolig ta noen blodprøver og se hva som skjer. 

Jeg gikk opp 20 kilo i løpet av siste svangerskap, men da fordi jeg spiste mer kveldskosmat og jeg spiste mer av det fordi jeg hadde 2 små til og etter at de hadde lagt seg orket jeg bare å ligge i sofaen med kosemat og se på noe på tv :nigo:De kiloene forsvant etterhvert, men bare litt mer kosemat på kvelden ga ca 20 kilo i løpet av et helt svangerskap. De siste par månedene var jeg mer sittestillende også fordi jeg slett veldig med korsryggen, så det var det. Jeg har sittestillende jobb, så det ble mindre fysisk aktivitet de siste par månedene av svangerskapet, så kaloriregningen var i min disfavør.

AnonymBruker
Skrevet
shakini skrev (6 timer siden):

Nei, tror ikke det egentlig. Men hvordan ser man det?

F.eks kan man ha hovne hender og føtter hvis man har mye vann i kroppen. 

Hvor mye veide du før svangerskapet da? 

Anonymkode: 10983...31b

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

F.eks kan man ha hovne hender og føtter hvis man har mye vann i kroppen. 

Hvor mye veide du før svangerskapet da? 

Anonymkode: 10983...31b

Nei, det har jeg ikke. Veide 54, nå veier jeg 74 kg.  Det er helt sinnsykt. 

AnonymBruker
Skrevet

Svangerskapsdiabetes?

Anonymkode: fb678...295

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...