Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er deres babyer i samme alder? Jeg er redd hun ofte kjeder seg, er alene med baby i 2 uker når far er offshore og har derfor ikke mulighet til å sitte med hun hele tiden. Må gjøre husarbeid, lage middag etc i tillegg og da blir hun liggende alene. Hun haaater bæresele så det er ikke aktuelt, da hodet blir mot huden min og hun derfor blir hysterisk da det minner hun om amming virker det som. 

Gjør dere noe aktivitet med deres baby? Jeg snakker mye med hun, og bruker babygym men når hun ligger alene sovner hun noen ganger av kjedsomhet ser det ut som. Andre dager er hun ekstremt våken og sover kun 2-3 timer på dagen og våken resten 

Anonymkode: 71485...d05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min er 11 uker, og han sitter i newborn seat i tripp trapp stolen og ser på når jeg lager mat.

Også sitter han i vippestol når jeg dusjer. Av og til ligger han i babynest.

Når han skal aktiviseres ligger han i babygym, da ruller jeg han over på magen med hendene foldet under haken for støtte slik at han får trene nakken. Men da må jeg ligge med han og smile og pludre for å motivere han til å løfte hodet. 

Anonymkode: 466de...e98

AnonymBruker
Skrevet

En 10 uker gammel baby trenger ikke all slags aktiviteter hele tiden. Det er nok for han/henne å se på at du rydder, lager mat etc. feks i vippestol. Det er helt ok å la babyen ligge alene i babygym så lenge babyen er tilfreds. Ikke bekymre deg for at babyen kjeder seg. De sier jo i fra når de trenger noe. 

Anonymkode: c50b3...d52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungen vil gi deg klar beskjed om det ikke er greit. Jeg kunne ikke legge babyen fra meg et sekund uten hylskriking.

Anonymkode: 1edfd...d00

AnonymBruker
Skrevet

Ungen vil gi beskjed når hen kjeder seg. :) 

Jeg passer på å ha litt «kontakttid», hvor jeg har henne på fanget eller legger meg ned ved siden av henne på gulvet og prater litt. Øver litt på ansiktsuttrykk og pludring. Viktig at babyer får sosial input hver dag, men de blir også slitne av det, så man skal ikke ligge oppi fjeset deres hele tiden. Også fint for de å ligge og observere fra avstand. 

At hun sovner under gulvtid tenker jeg at er et positivt tegn. Det betyr at hun klarer å skjerme seg/regulere seg selv ned på egenhånd. Min baby er 7 uker og klarer ikke det helt selv. Blir veldig ivrig i babygym, men også sliten og kaver seg opp til hun blir trøtt hvis hun blir liggende for lenge. Passer da på å plukke opp og roe ned før hun blir overtrøtt.

Anonymkode: 98c2a...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...