Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en babygutt på 8 måneder som er veldig brå og hardhendt mot andre barn. Greit nok at han er en baby og ikke skjønner sin egen styrke, men jeg har to barn fra før og dem var ikke lik der. Han her er veldig hardhendt med andre babyer hver gang, det ser ut om han går inn for å mose dem med en gang. Drar hardt i dem og er generelt brå i bevegelsen. I blikket er han litt streng og han hoier høyt noen ganger, akkurat som han skal vise hvor stor han er eller sette seg i respekt. Jeg er litt bekymret for hvordan dette skal gå ved barnehagestart, selvom vi såklart skal jobbe med det.  Noen som har erfaring med dette her, hvordan gikk det? 

Anonymkode: f4956...719

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil legge til at han ikke er sånn med sine søsken, da de er veldig store barn. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Og hva gjør du da? Oppdragelse starter jo allerede nå 😊

Anonymkode: e872d...204

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hva gjør du da? Oppdragelse starter jo allerede nå 😊

Anonymkode: e872d...204

Tar han bort og sier nei, prøver å vise han at han kan stryke for eksempel istedenfor. Kom gjerne med tips, dette er en ny problemstilling for meg.  

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en periode, det var vel fra den alderen og fram til rundt 11-12 mnd. Hun tok tak i andre babyer, og gikk spesielt etter neser og øyne.

Det vi gjorde var å være frampå, og stoppe det før hun gjorde noe. Når hun kom bort til andre babyer satte jeg meg rett bak henne og sa "hei!" til den andre babyen. Samtidig tok jeg hånda hennes (som var på vei mot ansiktet), og styrte den til å stryke oppå hodet.

Noen babyer viste tegn til frykt når vi kom nærme, da holdt jeg henne på avstand og snakket til babyen og forelderen.

Nå er hun 12 mnd, og dette er ikke noe problem lenger. Hun vil helst være med de babyene som er på samme nivå, og de klarer å forsvare seg. Små babyer er blitt kjedelige🤣

Storebroren var lignende, bare at hans greie var å kravle over de andre. Det gikk over i barnehagen, for de andre kunne bare gå sin vei.

Anonymkode: 87559...76e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

høres ut som en fremtidig fotballspiller. gjerne midtstopper general. 

Anonymkode: 12c4a...516

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...