Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt en trøblete vei med tanke på graviditeter. Kort fortalt, vi er gravide for 10.gang nå. Har kun et fullført svangerskap som resulterte i verdens nydeligste sønn💙 Er nå gravide igjen, har vært til tidlig ultralyd, men det ser ut til at utviklingen av fosteret har stoppet opp. Ingen synlig forskjell på ultralyd på 1 uke. HCG fortsetter å stige, det dobler seg ikke i løpet av 48 timer, men det er heller ikke langt unna. Legene vil derfor avvente og se. Er det noen andre som har vært i tilsvarende situasjon, hvor det har gått bra?🤞

Anonymkode: 83e12...216

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke historikk med så mange MA/SA (har hatt én MA og er nå gravid i uke 29). Men, i dette svangerskapet, som altså går bra nå, så hadde jeg mye blødninger i første trimester og fikk oppfølging på sykehuset. Der var det lite å se på ultralyden, og hcg doblet seg heller ikke selv om det var stigning. Dette var vel rundt uke 5/6. Legen konkluderte derfor med at det var sannsynlig MA. 
Heldigvis stemte det ikke, og rundt uke 7 så vi utvikling på ultralyd og hjerteslag. Vet ikke hvor langt på vei du er, men hvis det er veldig tidlig i første trimester så tenker jeg i alle fall at det kan gå bra. Håper det går bra for dere!

Anonymkode: 50525...0a5

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst, sender deg masse varme tanker 💕 Har selv gått gjennom 2 MA, så vet hvor grusomt det er. 

Dessverre har jeg ikke en solskinnshistorie jeg kunne fortelle deg, men krysser fingrene for at det blir en søsken til sønnen din om ikke så lenge. 

Har du fått noen form av utredning eller hjelp? En ting er selvfølgelig kromosomfeil som man kan ikke gjøre så mye med, men har du fått hormonelle og fysiologiske ting sjekket? Du får tydeligvis eggløsning, men for eksempel lavt stoffskifte eller progesteron (som i mitt tilfelle) kan øke risiko for habituell abort. 

Anonymkode: 3681d...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...