Gå til innhold

Nyfødt 1 uke gammel sover og sover.. Grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi er 8 dager gammel. Hun sover hele tiden. Våkner for å amme og sover videre etterpå. Får ofte nok mat, men er jo så lite våken. Ca 1 time på morgenen og ca 1 t på kvelden er hun ordentlig våken. Er dette normalt? 

Anonymkode: 5dac0...f61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jenta mi er 8 dager gammel. Hun sover hele tiden. Våkner for å amme og sover videre etterpå. Får ofte nok mat, men er jo så lite våken. Ca 1 time på morgenen og ca 1 t på kvelden er hun ordentlig våken. Er dette normalt? 

Helt normalt :) 

Anonymkode: 933ff...c72

• Liker 1
Skrevet

Jeg måtte vekke min første for å amme. H*n bare sov og sov. Helt normalt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres normalt ut: men - er det noe som har endret seg på disse 8 dagene? Ser hun fin ut i huden? :) 

Anonymkode: 2d5b7...f26

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også sånn, har mine foreldre fortalt. De synes det var superenkelt å ha baby, helt til de fikk broren min 😅

Anonymkode: 82dd2...a2b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En så liten baby skal bare sove, spise og bæsje. Trodde det var ganske logisk og allmennkjent

Anonymkode: ff7b4...e58

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vår andre sov de første 14 dagene etter fødsel. Etter det hylte han døgnet rundt i 3 måneder. Så begynte han å krabbe ved 5 måneder og gikk ved 9 måneder. Så de første to ukene var de eneste rolige dagene vi har hatt de siste fire årene😄

Følg med på vektøkning og hudfarge (gulsott), utover det.. helt normalt med baby som sover mye😄

Anonymkode: 384c4...031

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt 😜 de skal være våkne max 45 minutter før de sovner igjen når de er så små. Men det er max. Min sov også hele tiden😅

Anonymkode: 0694d...804

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å savne denne perioden enormt om to ukers tid, og derfra ca 19 år frem i tid 😅

Anonymkode: 694e7...1d6

• Liker 5
Skrevet

Bare nyt det he he .. plutselig komme det en eller flere perioder der de søvn blir en drøm 🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kommer til å savne denne perioden enormt om to ukers tid, og derfra ca 19 år frem i tid 😅

Jeg hatet disse «bare vent» kommentarene. Noen sover mer enn andre hele første året. Andre sover lite. Noen sover godt i perioder. Andre ikke. Sånn er det. Ingenting å vente på eller man orker høre «trusler om» fra andre. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hatet disse «bare vent» kommentarene. Noen sover mer enn andre hele første året. Andre sover lite. Noen sover godt i perioder. Andre ikke. Sånn er det. Ingenting å vente på eller man orker høre «trusler om» fra andre. 

En ettåring sover ikke hele døgnet, beklager å skuffe deg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke alle har det så slitsomt med små barn som det du tydeligvis har hatt… 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke alle har det så slitsomt med små barn som det du tydeligvis har hatt… 

Herre... ta litt humor da. Jeg har ikke savnet post-partum i 20 år, og har heldigvis stort sett sovet godt 😂

Livet blir i alle fall ikke bedre av at man ikke kan le litt innimellom. Og det er mulig det en nybakt mor som bekymrer seg for alt først og fremst trenger å gjøre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt. De sover mye den første tiden, men sjekk at bleiene er våte og dersom babyen plutselig får brun/gul hud, så kan den ha litt gulsott. 

Anonymkode: 97daa...b53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sover nesten 21 timer i døgnet, hun blir 3 mnd neste uke 😅 Nyter det hver dag og bruker tiden godt når hun er våken. Hatt noen dager med litt dårlig søvn og mye amming på natten, men i dag var hun tilbake til mye søvn☺️ 

Anonymkode: e3fbd...7ab

Skrevet

Nå er det slikt at barn vil ha faser og perioder, som når de finner ut at de kan bevege armer og bein, tenner,drømmer, vondt i magen, vokse smerter , umoden døgnrytme , refluks etc. Om en får et barn som sover fra nyfødt til 10 år igjennom hele natten...da tror jeg de har vunnet jackpot..for de er det få av. Og så har du der barn ikke finner eller klarer å finne smokker..oh du må inn flere ganger i løpet av natten..

I tillegg til søvn..så kommet perioder der barn går fra sprinkelseng til vanlig seng, der du skal passe på at de bli i sin seng. Så skal du få barn til å sove hele natten og ikke gå inn til foreldre.

Så joda...bare vent 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En ettåring sover ikke hele døgnet, beklager å skuffe deg

Ingen sover hele døgnet. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herre... ta litt humor da. Jeg har ikke savnet post-partum i 20 år, og har heldigvis stort sett sovet godt 😂

Livet blir i alle fall ikke bedre av at man ikke kan le litt innimellom. Og det er mulig det en nybakt mor som bekymrer seg for alt først og fremst trenger å gjøre. 

Joda, men når man hører denne «humoren» hver gang man forteller om hvordan barnet sover, så blir det ganske irriterende. Hvorfor ikke bare si: «Det er helt normalt. Barn er ulike. Så bra for dere at babyen sover godt». 

Det er ikke «humor» som gjør at en nybakt mor skal måtte bekymre seg om hva som kommer hele tiden eller føle ved neste veiskille at babyen er unormal, fordi nå burde de vært mer våkne. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Nå er det slikt at barn vil ha faser og perioder, som når de finner ut at de kan bevege armer og bein, tenner,drømmer, vondt i magen, vokse smerter , umoden døgnrytme , refluks etc. Om en får et barn som sover fra nyfødt til 10 år igjennom hele natten...da tror jeg de har vunnet jackpot..for de er det få av. Og så har du der barn ikke finner eller klarer å finne smokker..oh du må inn flere ganger i løpet av natten..

I tillegg til søvn..så kommet perioder der barn går fra sprinkelseng til vanlig seng, der du skal passe på at de bli i sin seng. Så skal du få barn til å sove hele natten og ikke gå inn til foreldre.

Så joda...bare vent 

Hvorfor? Kan man ikke bare sette pris på tiden man har her og nå? Det verste må være med «bare vent» for de som har det greit og «det blir bedre» for de som har det ille - og ingen av delen kommer for dem. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen sover hele døgnet. 

Joda, men når man hører denne «humoren» hver gang man forteller om hvordan barnet sover, så blir det ganske irriterende. Hvorfor ikke bare si: «Det er helt normalt. Barn er ulike. Så bra for dere at babyen sover godt». 

Det er ikke «humor» som gjør at en nybakt mor skal måtte bekymre seg om hva som kommer hele tiden eller føle ved neste veiskille at babyen er unormal, fordi nå burde de vært mer våkne. 

Om noen forteller det her...så vil hun kanskje ikke spørre eller tenke om det er unormalt at barnets gråter hele natten..pga tenner, refluks eller nåt barnet ligger å spreller hele natten for den har funnet ut hvordan armer og bein funker etc 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...