AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Hei alle sammen, jeg var på ultralyd uke 6+3 for en liten stund tilbake. Fant hjertelyd på fosteret relativt raskt, men hjertelyd på fosteret ble målt 180. gynekologen nevnte ingen ting at dette kunne være høyt, eller at det var bekymringsverdig. Men i ettertid så ser jeg at dette er høyt ifht tabeller/hva andre har skrevet.. har selvfølgelig kontaktet lege/jordmor men i mellomtiden så ønsker jeg å høre om andre har hatt samme opplevelse? kunne dette vært bare der og da?😊 ønsker kun erfaringer og spar dere for usmakelige kommenterer, fult klar over at jeg ikke burde stresse. Anonymkode: 4ddc8...07a
Kelsier Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Generelt så er det en god huskeregel at dersom helsepersonell ikke har problematisert det, så er det ikke noe å bekymre seg for. Når det kommer til puls, så er den høy for embryoer, og den skal være høy. Det er mye mer problematisk hvis den er for treg, da det er en indikator på spontanabort. 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Jeg husker ikke helt hva hjertelyden var på mine barn, så tidlig. Men vil bare si at hjertelyden varierer veldig i begynnelsen, og med meg har hjertelyden alltid blitt raskere jo lenger feks jordmor har holdt doppleren på magen. Ville ikke tenkt så mye på det ❤️ gratulerer så mye med graviditeten! Anonymkode: 5c54c...99b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Kelsier skrev (1 minutt siden): Generelt så er det en god huskeregel at dersom helsepersonell ikke har problematisert det, så er det ikke noe å bekymre seg for. Når det kommer til puls, så er den høy for embryoer, og den skal være høy. Det er mye mer problematisk hvis den er for treg, da det er en indikator på spontanabort. Tusentakk for svar. Ja jeg tenkte meg ut det, hun var jo veldig dyktig, men følte det var særdeles høyt.. men får ta det rolig frem til neste ul🌸❤️ Anonymkode: 4ddc8...07a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): . Anonymkode: 4ddc8...07a Hvorfor bumpe sin egen tråd etter sånn 15 min Anonymkode: fc213...aa3 4
Kelsier Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusentakk for svar. Ja jeg tenkte meg ut det, hun var jo veldig dyktig, men følte det var særdeles høyt.. men får ta det rolig frem til neste ul🌸❤️ Anonymkode: 4ddc8...07a Det skjønner jeg, klart man bekymrer seg når det er snakk om noe som er så viktig! Husk også på at det er veldig stor variasjon i hva som er innenfor normalen. Mine to (hvis jeg husker riktig) har vært på rundt 140 og rundt 165 på den tiden, og begge er to fine og sprellfriske barn i dag.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg husker ikke helt hva hjertelyden var på mine barn, så tidlig. Men vil bare si at hjertelyden varierer veldig i begynnelsen, og med meg har hjertelyden alltid blitt raskere jo lenger feks jordmor har holdt doppleren på magen. Ville ikke tenkt så mye på det ❤️ gratulerer så mye med graviditeten! Anonymkode: 5c54c...99b Tusentakk for svar, og Tusentakk for gratulasjon. Er min første og stresser litt for mye, men syntes det var veldig høyt ifht andre jeg hører uke 6🙄🥹 Anonymkode: 4ddc8...07a
Jj268 Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor bumpe sin egen tråd etter sånn 15 min Anonymkode: fc213...aa3 Men herregud, hva plager det deg at jeg gjør det? Hva er poenget at du kommenterer i det heletatt? Dette hjalp på Ingen måte meg. Tråden «forsvinner» etterhvert som flere deler ting. Bare unødvendig å kommentere i det heletatt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #10 Skrevet 25. april 2023 Det er normalt. Som andre sier, ikke bekymre deg når helsepersonell ikke er bekymret. Vi vet mer enn deg. Anonymkode: 336a4...151
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå