AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Har enda høyt blodtrykk, 3 måneder etter fødsel. Legen sier det vil stabilisere seg men er bekymret for at det ikke vil det. Er 28 år og normalvektig, trener. Har også synsforstyrrelser fortsatt, mange svarte prikker foran synet som beveger seg eller flyter bortover. Legen gir meg ikke svar på dette heller, sier bare at det hadde vært verre tegn om jeg «mistet» synet i deler av synsfeltet. Utenom dette har jeg sinnsykt nattesvette siden fødsel, som enda ikke er forsvunnet. Når skal jeg bli frisk igjen? Hvor lang tid tok det med dere andre? Anonymkode: 1cc93...422
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Legen har ikke noe svar til deg? For min del så forsvant alle symptomer på svangerskapsforgiftning rett etter fødsel. Blodtrykk stabiliserte seg fort, det eneste som tok tid var for alt vannet i kroppen å forsvinne. Har du vann i kroppen? Det kan være grunnen til nattesvette i såfall. Synes uansett 3 måneder etter fødsel høres lenge ut. Om legen ikke kan gi deg svar kanskje du må bytte lege? Eller hør med helsesykepleier? Anonymkode: ef645...bc4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Nattesvette er vel ganske vanlig for mange barselkvinner, også de som ikke har hatt preeklampsi. Sist varte det i rundt 3 måneder for meg. Har hatt preeklampsi to ganger. Første gang var trykket høyt til og med tre måneder etter fødsel, men holdt seg høyt helt frem til da, ingen gradvis nedgang. Nå er det to måneder siden fødselen og trykket har vært normalt hele veien, men litt i øvre del av normalen (120/80), så har trappet ned gradvis på medisinene da legen min ikke ønsket å kutte rett ut. Skal på kontroll igjen om en måned for å sjekke at jeg kan kutte ut den siste. Anonymkode: ce9dd...53a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Nattesvette er ikke unormalt i barseltida. Jeg hadde skyhøyt blodtrykk i 6 uker etter fødsel, etter det gikk det gradvis nedover og jeg sluttet på medisiner etter 8 uker. Da det første begynte å gå ned gikk det ganske fort ned til normalt. Men de første 6 ukene var jeg så dårlig at mannen fikk permisjonen. Anonymkode: ca620...190
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Nattesvette og preklampsi har ingen sammenheng. Anonymkode: e73a9...420
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Har ennå medisinkrevende høyt blodtrykk 6 år etter svangerskapsforgiftning. Normal vektig og trener her og. Fikk beskjed om at hos noen ble det kronisk. Hadde helt fint blodtrykk før graviditeten. Hatt to påfølgende svangerskap uten ny svangerskapsforgiftning etterpå, med albyl e, fragmin og trandate. Anonymkode: 517f9...ffe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå