AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Er gravid i uke 8 og fikk forrige uke litt overraskende konstatert vanishing twin syndrome, i.e. tvillinggraviditet der det andre fosteret ble mistet. Jeg hadde en liten blødning i slutten av uke 6 og da trodde jeg at jeg hadde mistet, men ble sjekket med ultralyd (privat gyn) og fosteret hadde det bra. Så hadde jeg en oppfølging og plutselig var det en ekstra fostersekk med noen rester i. Legen sa at jeg muligens får en ny blødning, eller muligens ikke, at noen ganger reabsorberer kroppen fostersekken. Det var ikke eneggede tvillinger, men på ultralyd så vi tydelig at det var en vegg/noe mellom fostersekkene, så det levende fosteret skal ikke påvirkes av at det andre dør. Er det noen andre som har opplevd det samme og om dette påvirker videre oppfølging eller svangerskap? Jeg så veldig tidlig at noe var annerledes med dette svangerskapet siden hcg var skyhøyt over alle tabellene jeg fant. Anonymkode: 6f59b...53c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er gravid i uke 8 og fikk forrige uke litt overraskende konstatert vanishing twin syndrome, i.e. tvillinggraviditet der det andre fosteret ble mistet. Jeg hadde en liten blødning i slutten av uke 6 og da trodde jeg at jeg hadde mistet, men ble sjekket med ultralyd (privat gyn) og fosteret hadde det bra. Så hadde jeg en oppfølging og plutselig var det en ekstra fostersekk med noen rester i. Legen sa at jeg muligens får en ny blødning, eller muligens ikke, at noen ganger reabsorberer kroppen fostersekken. Det var ikke eneggede tvillinger, men på ultralyd så vi tydelig at det var en vegg/noe mellom fostersekkene, så det levende fosteret skal ikke påvirkes av at det andre dør. Er det noen andre som har opplevd det samme og om dette påvirker videre oppfølging eller svangerskap? Jeg så veldig tidlig at noe var annerledes med dette svangerskapet siden hcg var skyhøyt over alle tabellene jeg fant. Anonymkode: 6f59b...53c Ja fikk beskjed om dette i uke 8. i uke 13 ble det konstatert MA på det andre fosteret. Døde i uke 10. Anonymkode: 58375...2b7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja fikk beskjed om dette i uke 8. i uke 13 ble det konstatert MA på det andre fosteret. Døde i uke 10. Anonymkode: 58375...2b7 Fikk du blødning eller forsvant den andre over tid? Jeg hadde kun noen rester igjen, men tror at den blødningen jeg hadde var en del av graviditetsproduktet. Det var bare en nesten sort gummiaktig klump, ellers ingenting. Fostersekken på den jeg mistet målte 6+0 da jeg var på ultralyd 7+3. Anonymkode: 6f59b...53c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Fikk du blødning eller forsvant den andre over tid? Jeg hadde kun noen rester igjen, men tror at den blødningen jeg hadde var en del av graviditetsproduktet. Det var bare en nesten sort gummiaktig klump, ellers ingenting. Fostersekken på den jeg mistet målte 6+0 da jeg var på ultralyd 7+3. Anonymkode: 6f59b...53c Ingen blødning nei. Den bare forsvant. Anonymkode: 58375...2b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå