Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

3 spørsmål til deg som tok ulønna permisjon:

1. Hvor mange uker/måneder ulønna tok du?

2. Hvor lang var permisjonen din totalt før far/medmor tok over?

3. Hvor gammelt var barnet ved barnehagestart?

Anonymkode: 2c4f5...b06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Januarbarn

Hadde ca 8mnd permisjon før jeg begynte i 50 % jobb i september til mars (far 50% permisjon). 

Så 100% jobb fra mars (pappaperm/dagmamma). 

Barnet begynner i barnehage i august, er da 1år og 7 mnd. 

Anonymkode: 7e74f...f99

AnonymBruker
Skrevet

Ulønnet permisjon i 7 mnd. Jeg var hjemme i 1 år og 7 mnd før far tok over. Barnet var 1 år og 11 mnd da det begynte i bhg.

Anonymkode: 9af75...58f

AnonymBruker
Skrevet

Shit… Dette gjør meg så nervøs med termin i desember 😭 Man taper så mye på ulønnet perm også.

Anonymkode: d8c49...6e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Shit… Dette gjør meg så nervøs med termin i desember 😭 Man taper så mye på ulønnet perm også.

Anonymkode: d8c49...6e7

Men -gitt at du har råd til det- tenk å få tilbringe så mye verdifull tid med barnet ditt! ❤️ Vi prøvde på januarbaby, men siden det tok litt tid før spiren satt ble det junibaby. 

Anonymkode: 6e784...117

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Heldige dere som kan ha barns hjemme så lenge! Jeg fikk mast meg til 6 uker ulønnet perm. Sammenlagt med 7 uker ferie er baby litt over 10 mnd når jeg begynner på jobb igjen og pappaen tar over. Barnehagestart (med lang tilvenning) er planlagt bare 1 uke etter han er fylt 1 år 😭

Anonymkode: c9516...3d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta 2 mnd ulønnet perm. Har ikke råd til mer. 😩

Anonymkode: fc8c1...edc

AnonymBruker
Skrevet

0

Anonymkode: 862b8...7be

AnonymBruker
Skrevet

Fikk betalt fire måneder ekstra av arbeidsplassen, så jeg var heldig! Jobbet bare delvis frem til de var hhv to år og halvannet år. Startet i barnehage når de var to år, og 21 måneder på siste.

Anonymkode: de736...60e

Skrevet

Begynte i 50% gradert jobb når barnet var 5 mnd (4 mnd mammaperm + 4 uker ferie).
Denne var ferdig etter 32 uker.

Måtte ha 8 uker 50% ulønnet perm + noe ferie frem til barnehagestart. Da var hun 15 mnd. 

Pappa sin perm ble tatt ut periodevis etter dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Fikk betalt fire måneder ekstra av arbeidsplassen, så jeg var heldig! Jobbet bare delvis frem til de var hhv to år og halvannet år. Startet i barnehage når de var to år, og 21 måneder på siste.

Anonymkode: de736...60e

Wow!! Hvilken type arbeidsplass er dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Med første tok jeg fire mnd, med andre seks uker og med tredje fire mnd  

2. Vært hjemme til alle har fylt et år. 

3. Første var 17 mnd, andre og tredje ca 14 mnd.

Anonymkode: 3ed82...9c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

3 spørsmål til deg som tok ulønna permisjon:

1. Hvor mange uker/måneder ulønna tok du?

2. Hvor lang var permisjonen din totalt før far/medmor tok over?

3. Hvor gammelt var barnet ved barnehagestart?

Anonymkode: 2c4f5...b06

1. Jeg tok 1 år ulønnet permisjon like etter at min ordinære mammaperm var over.

2. Jeg tok hele fellesperioden i tillegg til min del.

3. Barnet kommer til å være 21 måneder ved barnehagestart. Jeg begynner på jobb igjen i sommer og da tar far ut sin pappaperm, slik at barnet får en myk start i barnehagen med mulighet for kortere dager i starten.

Anonymkode: e6edd...346

AnonymBruker
Skrevet

Tre uker, slik at jeg slapp å gå rett på juleturnus med kveld julaften og tidlig første juledag. Total permisjon ble 8.5 mnd. Barnet var 17 mnd ved barnehagestart.

Anonymkode: 82908...2ef

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 80 % dekningsgrad i permisjonen.

1. Jeg hadde 4 uker ulønnet med begge to. 

2. Jeg var hjemme i et helt år. Permisjonen gikk over to kalenderår slik at jeg hadde til sammen 8 uker ferie i løpet av det året jeg var hjemme. Jeg hadde hele fellesperioden pluss min egen kvote.

3. Første startet i barnehage ved 17 mnd, andremann var 13 mnd. 

Anonymkode: 81a14...5ce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ut 4 mnd ulønnet permisjon. Er hjemme med barnet 1 år. Far tar permisjon 1 dag i uken over lang tid. Når barnet begynner i barnehage og jeg på jobb (etter 1 år) går jeg ned i stilling til 80%

Da vil barnet gå i barnehage 3 dager i uken. En dag hjemme med meg, en dag hjemme med far. Far har mye hjemmekontor, så vi vil gi barnet korte dager. Jeg tenker at det bil være bra for barnet med få dager, og korte dager når hen begynner i barnehagen så tidlig. 

Anonymkode: ca614...e76

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok ikke ulønnet permisjon. Tok hele min, litt ferie og mesteparten av fellesperioden. Begynte å jobbe da babyen var 7,5 mnd gammel. Mannen min tar ca 1,5 mnd ulønnet permisjon. Ungen kommer til å være 15 mnd gammel ved barnehagestart. 

Anonymkode: bbe2f...eb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...