Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt som har vært krevende fra dag 1. Nå er han 7mnd og han sutrer enormt hele dagen og har gjort det lenge. Jeg blir helt koko. Jeg sitter med han, leker, leser, synger, men likevel hyler han. Ved matbordet, stellebordet, overalt. Det eneste som holder han stille er svømmehall og der er vi tre ganger i uka for at storebror skal få hvile. Han kan noen ganger være stille når han får grave i jorda i skogen også. Men gud hjelpe, går det over? Er det noe galt med han?

Anonymkode: bbdb3...835

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har en gutt som har vært krevende fra dag 1. Nå er han 7mnd og han sutrer enormt hele dagen og har gjort det lenge. Jeg blir helt koko. Jeg sitter med han, leker, leser, synger, men likevel hyler han. Ved matbordet, stellebordet, overalt. Det eneste som holder han stille er svømmehall og der er vi tre ganger i uka for at storebror skal få hvile. Han kan noen ganger være stille når han får grave i jorda i skogen også. Men gud hjelpe, går det over? Er det noe galt med han?

Jeg ville startet med en time hos en kiropraktor som er god med barn for å se om han kan ha smertefulle låsninger i bekken, rygg eller nakke. Så ville jeg prøvd å observere når tid gråtingen er værst. Hvis det er i etterkant av måltider så vil jeg vurdere hva barnet har inntatt og om det inneholder noen av de typiske tingene som melkeproteiner (nesten alt har melkeproteiner), gluten eller egg eller soya. Så ville jeg bedt om PH måling på sykehuset eller uttesting av refluksmedisiner hos fastlege. 

En baby er ikke krevende, en baby har det vanskelig.

Ene mitt barn spydde i to år 24/7 og hylte høylytt og måtte til fysio mange ganger i uken og har vært på de fleste kontorer men jeg har aldri kalt mitt barn for å være et krevende barn for det anser jeg som kritikk mot ungen og å gi babyen negative egenskaper. Melkeallergi, refluks og mange flere diagnoser men det var ikke ungen sin feil det var skjult sykdom.

Anonymkode: 2a11b...e7d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han kommuniserer at noe er galt. Du (og far) er guttens talerør. 
Har dere vært i kontakt med helsesøster/lege?

Anonymkode: 93423...ada

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han kommuniserer at noe er galt. Du (og far) er guttens talerør. 
Har dere vært i kontakt med helsesøster/lege?

Anonymkode: 93423...ada

Ja, selvsagt. Han har til og med vært innlagt på sykehus, de finner absolutt ingenting galt med han. Allergi og refluks er utelukket.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville startet med en time hos en kiropraktor som er god med barn for å se om han kan ha smertefulle låsninger i bekken, rygg eller nakke. Så ville jeg prøvd å observere når tid gråtingen er værst. Hvis det er i etterkant av måltider så vil jeg vurdere hva barnet har inntatt og om det inneholder noen av de typiske tingene som melkeproteiner (nesten alt har melkeproteiner), gluten eller egg eller soya. Så ville jeg bedt om PH måling på sykehuset eller uttesting av refluksmedisiner hos fastlege. 

En baby er ikke krevende, en baby har det vanskelig.

Ene mitt barn spydde i to år 24/7 og hylte høylytt og måtte til fysio mange ganger i uken og har vært på de fleste kontorer men jeg har aldri kalt mitt barn for å være et krevende barn for det anser jeg som kritikk mot ungen og å gi babyen negative egenskaper. Melkeallergi, refluks og mange flere diagnoser men det var ikke ungen sin feil det var skjult sykdom.

Anonymkode: 2a11b...e7d

Det må være lov å kalle babyen sin krevende. Ærlig talt.

Ts: kjenner meg sånn igjen. Min er 9 måneder og vi har hatt det kjempetøft. Kolikk de første 4 månedene, sannsynligvis melkeallergi og også en ganske temperamentsfull liten kar. Vi har også vært hos både, lege, sykehus, fysio, manuellterapeut. Jeg har kuttet melk og soya i 5 måneder. Tror ikke det finnes en ting vi ikke har prøvd og et hjelpemiddel vi ikke har kjøpt. Han har vært mye plaget med forstoppelse så etter et par måneder med telefoner til lege og helsestasjon fikk vi anbefaling om Movicol, som har hjulpet litt. Hvis dere har en magefølelse på at noe feiler babyen må dere bare fortsette å oppsøke hjelp, men det kan hende det er mer temperamentet og hans måte å kommunisere på.

Hørte på en podcast av Foreldrerådet hvor de sa at barn som har hatt kolikk ofte gråter mer og høyere enn andre babyer gjør også senere.

Det er fryktelig tungt og jeg vet akkurat hva du står i ❤️ Jeg begynte på jobb forrige uke og det var helt fantastisk godt. Nå har jeg litt mer overskudd til å håndtere sutring og gråt når jeg kommer hjem fra jobb.

Hold ut! 

Anonymkode: 01439...58f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår var også krevende i den perioden. Jeg tror det handlet om at det var stor utvikling, ville mye men fikk ikke til så mye. Synes det roet seg litt først da hun lærte å krabbe og så da hun lærte å gå ved ca. 1 års alder. Så gikk det vel litt i bølger, nå er hun litt over 2 år og inne i en grusomt grinete periode. Så jeg hadde prøvd å forberede meg på at det ikke nødvendigvis kommer til å gå over, men at det vil forandre sfg og variere.

Sikkert verdt å sjekke opp i om det er noe fysisk galt. Men noen nok bare er fryktelig høylydte og klagete.

Anonymkode: 3e40e...b03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det må være lov å kalle babyen sin krevende. Ærlig talt.

Ts: kjenner meg sånn igjen. Min er 9 måneder og vi har hatt det kjempetøft. Kolikk de første 4 månedene, sannsynligvis melkeallergi og også en ganske temperamentsfull liten kar. Vi har også vært hos både, lege, sykehus, fysio, manuellterapeut. Jeg har kuttet melk og soya i 5 måneder. Tror ikke det finnes en ting vi ikke har prøvd og et hjelpemiddel vi ikke har kjøpt. Han har vært mye plaget med forstoppelse så etter et par måneder med telefoner til lege og helsestasjon fikk vi anbefaling om Movicol, som har hjulpet litt. Hvis dere har en magefølelse på at noe feiler babyen må dere bare fortsette å oppsøke hjelp, men det kan hende det er mer temperamentet og hans måte å kommunisere på.

Hørte på en podcast av Foreldrerådet hvor de sa at barn som har hatt kolikk ofte gråter mer og høyere enn andre babyer gjør også senere.

Det er fryktelig tungt og jeg vet akkurat hva du står i ❤️ Jeg begynte på jobb forrige uke og det var helt fantastisk godt. Nå har jeg litt mer overskudd til å håndtere sutring og gråt når jeg kommer hjem fra jobb.

Hold ut! 

Anonymkode: 01439...58f

Samme her, det var helt GULL å starte i jobb igjen. Å faktisk rekke å kjenne på følelsen av å glede seg til å se babyen igjen. 

Anonymkode: 3e40e...b03

• Liker 1
Skrevet

Haha selvfølgelig kan babyer/små barn være krevende, uten at det er noe galt 😂 

Hun minste vår gråt seriøst 15 timer hver dag fra hun var 1 - 5 måneder, så roet det seg litt ned. Men hun sutret masse og var mye sint, i tillegg fryktelig aktiv. Nå er hun 4år og sutret fortsatt mye og blir fortsatt fort utrolig sint 😂🤷🏼‍♀️ 

jeg har ingen tips, men det blir litt og litt bedre med tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du han liker å grave i skogen? Og vannet? Bare tenkte om det finnes andre aktiviteter som du kunne fått mer ro og fred. 

Anonymkode: 38b0e...a07

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
DildoShwaggins skrev (På 24.4.2023 den 19.06):

Haha selvfølgelig kan babyer/små barn være krevende, uten at det er noe galt 😂 

Hun minste vår gråt seriøst 15 timer hver dag fra hun var 1 - 5 måneder, så roet det seg litt ned. Men hun sutret masse og var mye sint, i tillegg fryktelig aktiv. Nå er hun 4år og sutret fortsatt mye og blir fortsatt fort utrolig sint 😂🤷🏼‍♀️ 

jeg har ingen tips, men det blir litt og litt bedre med tiden. 

Ja, du har såååå lang erfaring som forelder når du har en 4-åring 😂 Du er nok en ekspert på dette området! 

Særlig når du innrømmer å ha et barn du ikke har kontroll over og som blir "fort utrolig sint". Kanskje du bør la andre, med mer erfaring, svare her. 

Anonymkode: 5c59a...c89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...