Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har termin denne uken og har en historikk med styrtfødsel. Mannen jobber 1.5 time unna hjemmet med tog og buss. Ingen vet hvordan denne fødselen vil bli og når den vil skje, men hvordan har dere andre løst slike ting?

Han kan jo ikke la være å jobbe, og vi kan jo ikke sitte stille hjemme og bare vente heller. Men jeg kjenner jo at jeg er litt nervøs for om han skal rekke det.

Anonymkode: 929ac...0f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere må bare leve normalt.. Du klarer i verste fall å føde alene også.

Anonymkode: 33e9e...23d

AnonymBruker
Skrevet

1,5 time er ikke langt unna. Med mindre man har en historie med styrtfødsel. 

Anonymkode: cab11...888

AnonymBruker
Skrevet

Man ringer ambulanse. Ved tidligere styrtfødsler er det vel også vanlig å ha en avtale med føden om hvordan man gjør det? Jeg ble lagt inn på sykehushotellet ved første tegn til fødsel, modningsrier, jeg var rød fødende etter tidligere KS og ventet et sykt barn, samt hadde en times reisevei på dårlige veier.

Anonymkode: 8e200...844

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1,5 time er ikke langt unna. Med mindre man har en historie med styrtfødsel. 

Leste du engang første linje?

Anonymkode: 2d8d8...3b5

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Man ringer ambulanse. Ved tidligere styrtfødsler er det vel også vanlig å ha en avtale med føden om hvordan man gjør det? Jeg ble lagt inn på sykehushotellet ved første tegn til fødsel, modningsrier, jeg var rød fødende etter tidligere KS og ventet et sykt barn, samt hadde en times reisevei på dårlige veier.

Anonymkode: 8e200...844

Bor nær sykehuset og jeg har en plan med de ja, men nå er jeg jo bare usikker på hva vi gjør i forhold til mannen :)  Men vi lever nok bare som normalt, og får håpe det skjer når han er hjemme. TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leste du engang første linje?

Anonymkode: 2d8d8...3b5

Overså den gitt. 

men ts, han kan jo ta ut sine 14 dager i forbindelse med fødsel både før og etter. Så han kan jo evt begynne sine 14 dager så han (mest sansynlig) er hjemme når du føder? Kanskje i kombinasjon med ulønnet permisjon? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du er nervøs, men han må jo jobbe. Kan han jobbe hjemmefra? Hvis ikke er dette bare noe dere må leve med. Sannsynlig går det helt fint. 

Anonymkode: 0f7ad...240

AnonymBruker
Skrevet

Vi la en plan for hvordan jeg skulle komme meg til sykehuset på egenhånd om mannen var på jobb. Første fødsel tok to timer fra første tegn, og det var en times reisevei til sykehuset, så vi hadde fått beskjed om å dra inn ved første tegn (det var stress å skulle tolke hva som var sikre tegn på fødsel, men det er en annen sak).

Her var planen hvis fødselen startet på dagtid at jeg varslet mannen og ringte taxi eller føden og fikk ambulanse alt etter hvordan det artet seg. Når termin nærmet seg var eldste barn i barnehagen, sånn at jeg bare skulle kunne dra. Mannens jobb var å organisere med å enten få tak i barnevakten, som skulle hente i barnehagen, eller hente eldste barn selv hvis ikke barnevakten var tilgjengelig. Så skulle han komme til føden så fort han kunne etterpå. Her startet fødselen kl. 01.30 på natten, og moren min overnattet hos oss den natten, så vi trengte ikke planen. 

Lykke til med fødsel! 

Anonymkode: 373c9...6dd

• Liker 2
Skrevet

Min fødsel tok 1 og 1/2 time 😅 ikke så lett når man ikke vet når det kommer. Er du heldig så skjer det på ettermiddagen 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan han kjøre på jobb denne perioden dersom det går raskere enn å reise kollektivt?

Anonymkode: feac8...278

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har termin denne uken og har en historikk med styrtfødsel. Mannen jobber 1.5 time unna hjemmet med tog og buss. Ingen vet hvordan denne fødselen vil bli og når den vil skje, men hvordan har dere andre løst slike ting?

Han kan jo ikke la være å jobbe, og vi kan jo ikke sitte stille hjemme og bare vente heller. Men jeg kjenner jo at jeg er litt nervøs for om han skal rekke det.

Tror det beste er å forsone seg med stormskritt han sannsynligvis går glipp av fødselen. Ellers, så har han jo rett på 2 uker permisjon i forbindelse med fødsel. Står vel ingen steder at det må være etter fødsel, så han kan vel starte permisjonen noen dager før termin..

Anonymkode: 80e04...570

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...