Gå til innhold

Tidlig ultralyd i uke 7 eller 8, forskjell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,  

Noen som vet om det er stor forskjell på om man tar tidlig ultralyd i uke 7 eller 8? 
Jeg er så utålmodig etter å få vite mer da det er min første graviditet. Har time i uke 8 men vet ikke om jeg greier å vente så lenge 💖

Anonymkode: 73a5a...e3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lite forskjell 

Anonymkode: d907a...06c

Skrevet

I uke 8 ser man i hvertfall at det er noe der. Tror vi knapt så noe i uke 7.

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk en søt 3D i uke 8 :)

Anonymkode: 346a5...7af

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du venter til over 7+0 så er det bra, men 6+ noe så ser du nesten ingenting bare en liten kladd veldig kjedelig.

Anonymkode: ceec8...c43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vent til uke 8. Det trenger ikke ha mye å si, men fosteret utvikler seg raskt i starten, og en «kjip» ting er om du ikke er like langt på vei som du selv tror, og kommer der før det evt går an å høre hjertet, eller se så mye. Da kan man ende med bekymringer, eller ha betalt for en UL du ikke får så mye ut av. Vi skulle egt i uke 7, men fikk ikke time før uke 8. Føltes som en evighet å vente til det, men når vi kom dit var fosteret som en liten bønne, og ble satt tilbake noen dager. Fikk beskjed at om vi hadde kommet noe tidligere er det ikke sikkert vi ville hørt hjertet, og heller ikke sett noe særlig.

Anonymkode: 51b76...2f7

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er stor forskjell. I uke 7 ser man ofte bare en klump, mens fra uke 8 kommer antydningene til butte armer og bein. Mye koseligere å se :hjerte: Klart du klarer å vente. Mange drar ikke på tidlig ultralyd, men får først sjansen til å se den lille i uke 20. Så forskjellen fra uke 7 til 8 ventetidsmessig er jo veldig liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...