AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Gjorde du ting før du fant ut at du var gravid som du egentlig ikke burde gjort? F.eks. drukket alkohol, spist spekemat, malt huset, etc? Hvordan gikk det med babyen? Har du gjort ting bevisst under svangerskapet som man skal være forsiktig med? F.eks. fortsatte snusingen eller røykingen eller overdrevet koffeininntak? Selv har jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg har pusset opp og malt i første del av svangerskapet, uten at jeg var klar over det. Anonymkode: 3e823...153 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 Jeg var overraskende lugn og gikk ikk på noen smeller sånn sett. Var ikke så stressa. MEN det er én ting jeg tenker på og fremdeles tenker på - og det var at jeg hadde en veldig stygg forbikjøring. Den angrer jeg veldig på. Det gikk fint, men det kunne gått galt. En sånn sjanse skal jeg aldri ta igjen. Hvert fall ikke med baby i magen, og heller ikke nå som han er på utsiden. Den risikoen jeg tok der… aldri igjen!!!! Hver gang jeg kjører forbi på den strekningen skammer jeg meg, og nå tar jeg aldri forbikjøringer som jeg er usikker på. Anonymkode: 07e9f...17d 1 12
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Med førstemann drakk jeg alkohol ved en 2-3 anledninger før jeg fikk positiv test, i tillegg til spekemat og myke oster, og beiset terassen. Etter positiv test så snuste jeg et par snus til dagen i nærmere en uke før jeg klarte å slutte helt. spiste lakris gjennom hele svangerskapet, i tillegg til noe mer kaffi enn hva som er anbefalt. Gravid med andremann nå, og i denne omgangen er det vel sushi på sabrura og en ekstra kaffikopp til dagen som er i gråsonen. Anonymkode: 8d450...4f3 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Jeg ble gravid i russetiden.. Det er nå straks 12 år siden og det har gått veldig bra med arvingen ❤ Jeg var selvfølgelig litt bekymret mtp. alkoholinntaket jeg hadde. Jordmor beroliget meg ☺ Anonymkode: 44b4c...6d9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 En bekjent red hver eneste dag av svangerskapet og la ut om hvordan vannet gikk på ridetur 😳 Fatter ikke hun tok sjansen med så digre dyr og stor risiko. Ekstremt egoistisk. Anonymkode: c5eb3...803 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Spiste spekemat og drakk store mengder energidrikke. Anonymkode: 6547f...158 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Jeg snuste i starten av graviditeten. Jeg spiste en pasteruisert brie og jeg lakket en benk. Anonymkode: d0186...95d 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 Sist gang jeg var gravid så gjorde jeg alt jeg ikke burde. Røykte, drakk og malte. Visste ikke at jeg var gravid før jeg var 18-19 uker på vei, ikke spør meg hvorfor eller hvordan. Sluttet med alt da jeg fant det ut. Gikk helt fint med barnet, hun er nå ti år og har omtrent ikke vært noe syk og utviklet seg helt normalt. Men jeg var bekymret den første tiden. Anonymkode: d8fc9...94a 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sist gang jeg var gravid så gjorde jeg alt jeg ikke burde. Røykte, drakk og malte. Visste ikke at jeg var gravid før jeg var 18-19 uker på vei, ikke spør meg hvorfor eller hvordan. Sluttet med alt da jeg fant det ut. Gikk helt fint med barnet, hun er nå ti år og har omtrent ikke vært noe syk og utviklet seg helt normalt. Men jeg var bekymret den første tiden. Anonymkode: d8fc9...94a Og spiste spekemat og ost. Anonymkode: d8fc9...94a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 Drakk to ganger før jeg fant ut jeg var gravid. Mulig jeg spiste brie og spekemat også, det husker jeg ikke. Anonymkode: 161de...db9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjorde du ting før du fant ut at du var gravid som du egentlig ikke burde gjort? F.eks. drukket alkohol, spist spekemat, malt huset, etc? Hvordan gikk det med babyen? Har du gjort ting bevisst under svangerskapet som man skal være forsiktig med? F.eks. fortsatte snusingen eller røykingen eller overdrevet koffeininntak? Selv har jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg har pusset opp og malt i første del av svangerskapet, uten at jeg var klar over det. Anonymkode: 3e823...153 Jeg var klar over graviditeten veldig tidlig. Har ikke brukt snus eller røyk noen gang, drakk ikke alkohol på den tiden. Har holdt meg unna alt på lista for gravide. Anonymkode: a5ac7...5a1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 Jeg hadde ingen anelse om jeg var gravid, fint det ut kanskje rundt uke 8-10. Jeg hadde mange fyllafester i den perioden. Etter jeg fant ut jeg var gravid drakk jeg ingenting. Mistet i uke 15, jeg vet jo ikke årsaken, men jeg har tenkt mye på det i ettertid om det hadde gått som det gjorde dersom jeg hadde funnet ut tidligere at jeg var gravid og ikke drukket noe. Har 3 barn, alle planlagte, så da har jeg verken drukket eller gjort andre ting som er frarådet under svangerskapet. Anonymkode: 88a1a...f13
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 Før jeg visste jeg var gravid festet jeg grovt og inntok alkohol og annet rusmidlet. Fant så ut at jeg var gravid to uker senere. snakket med rustelefonen vedr. hvor skadelig det var osv. De roet meg ned, og jeg valgte å beholde baby. Deretter prøvde jeg å holde meg unna røyk og begrense koffeinntaket. klarte å redusere det, men klarte aldri å holde meg unna helt dessverre. Har selvfølgelig kjempe dårlig samvittighet, og jeg visste virkelig ikke at jeg er så tafatt. Burde ha klart bedre enn det. Anonymkode: b2367...ca9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 Her er nok lista lang. jeg følte meg gravid men testene var negative, så jeg spise spekeskinke og koste meg. Jeg fortsatte å teste og plutselig ble den superpositiv og jeg hadde vært gravid siden jeg fikk mistanken. Jeg fikk dilla på iskaffe, så jeg drakk en del av det første trimester. Altså, 1-2 kopper så jeg tok ikke av altså. Vet noen er veldig strenge på det og kutter helt, men jeg tenker litt er greit. Jeg har også spist en del lakris, jeg har ikke greid å unngå det. Det er for godt!! Når jeg først spiser så spiser jeg en del, men så kan det fint gå en uke eller to i mellom. I siste trimester har jeg pusset opp å holdt på mer enn kroppen egentlig har godt av. Tatt lite hensyn til meg selv og egen kropp, men sørget for at jeg har kjent godt med liv da. Anonymkode: 97951...06e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En bekjent red hver eneste dag av svangerskapet og la ut om hvordan vannet gikk på ridetur 😳 Fatter ikke hun tok sjansen med så digre dyr og stor risiko. Ekstremt egoistisk. Anonymkode: c5eb3...803 Å ri er Sundt for kroppen så dette er helt innafor. Anonymkode: 728d2...dc6 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 Coca cola hver dag🙈 Anonymkode: 127a6...34f 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 Har ikke dårlig samvittighet for noe jeg gjorde før jeg visste at jeg var gravid, jeg visste jo ikke at jeg var gravid 🤷 Anonymkode: d40cd...90a 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Skrevet 23. april 2023 Før jeg visste drakk jeg litt vin,malte stueveggen og røykte.... Gikk bra,babyen er nå en sunn og frisk tenåring! Anonymkode: 7446a...883
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 Jeg ble gravid med IVF forsøk. Drakk meg fullstendig dritings og røkte som en svamp dagen etter innsett. (Flere dager før det er mulig at testen er positiv, men absolutt ikke innafor når en vet slik jeg gjorde) Anonymkode: eff58...220
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 Malt, brukt nesespray hele svangerskapet, spist usunt pluss litt mye lakris i perioder Anonymkode: 22898...24e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå