GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble forkjølet nå 5 6 dager etter keisersnitt. Svir noe hinsides å hoste. Noen med erfaring? Tåler såret dette eller kan stingene innvendig gå opp? 

Anonymkode: 56f60...073

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ble forkjølet nå 5 6 dager etter keisersnitt. Svir noe hinsides å hoste. Noen med erfaring? Tåler såret dette eller kan stingene innvendig gå opp? 

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Rull sammen en håndduk og press mot såret når du hoster. Ammer du? Be om resept på hostemedisin, evt bruk reseptfrie legemidler.

Jeg fikk bronkitt etter ks, var helt jævlig.

Anonymkode: d72e2...79b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Rull sammen en håndduk og press mot såret når du hoster. Ammer du? Be om resept på hostemedisin, evt bruk reseptfrie legemidler.

Ammer ja.. Ja prøver å holde imot såret. Kjennes jo ut som såret skal gå opp. Gikk det bra hos deg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ammer ja.. Ja prøver å holde imot såret. Kjennes jo ut som såret skal gå opp. Gikk det bra hos deg? 

Ja, det gikk bra selv om det var jævlig. Men snakk med lege om hostedempende (jeg fikk cosylan), drikk iskaldt vann og masse saft-is, snakk minst mulig. 

HÃ¥per det bedrer seg raskt hos deg!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Støtter dette forslaget. Eventuelt en pute eller lignende, og "krøk" deg litt sammen. Og prøv å host så forsiktig du kan. Jeg vil tro det skal mye til for at hoste kan påvirke stingene, men det er skikkelig ubehagelig. Er du i tvil så ta en telefon til helsesøster eller jordmor. De har nok noen beroligende råd til deg. Gratulerer forresten!! :)

Anonymkode: ba762...54e

AnonymBruker
Skrevet

Huff, føler med deg. Jeg fikk korona 3 uker etter keisersnittet og føltes som det skulle sprekke hver gang jeg hostet (og det gjorde jeg mye!). 

Hvis du er oppriktig bekymret, så ringer du føden og ber om en sjekk hos gynekolog etc. Det skader ikke å ta en telefon, og du er jo knapt ute av sykehussenga! 

Anonymkode: cea1d...0d9

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper å presse noe mot magen. Det kan være en hard pute, en bok pakket inn i et håndkle eller en baby som ligger i fanget. Det viktige er å lage et mottrykk.

Jeg hostet masse rett etter keisersnittet, og det grodde likevel fint. Det er viktig med nok smertelindring dersom det gjør vondt å hoste, og sikkert lurt med hostesaft for å gjøre slimet lettere å hoste opp.

Anonymkode: 3245c...1b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en halsinfeksjon dagen etter keisersnittet, og det var helt forferdelig. Jeg fulgte rådet om å hoste mens jeg presset hendene eller et sammenrullet håndkle mot magen, men det gjør jo uansett vondt nok. Ingen av de ansatte på Barsel brydde seg og det var lite smertestillende å få, kun Paracet som ikke hadde noen effekt. Måtte bare la det gå sin gang.

Anonymkode: f7300...623

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, hadde halsbetennelse og influensa under keisersnittet og dagene etter. Fikk ikke noe smertestillende for det på sykehuset dessverre. Rull sammen et håndkle og press ned på såret når du hoster, som andre sier. Jordmor sa det var helt ufarlig å hoste med såret, men det gjør jo vondt. 

Anonymkode: ec9a8...17c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...