AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Skrevet 23. april 2023 Mange sliter med kvalme, bekkenplager osv under graviditet. Mange går opp i vekt, og det kan være vanskelig å gå ned etter fødsel. All tid går til baby og stelle i hjemmet. Hva tenker dere om at fedre bør ta litt mer ansvar slik at mor får tid til å komme seg i form igjen? Det blir ofte en vond spiral når mor er utslitt, ikke får tid til å trene og må spise raske karbohydrater for å få mat i seg når der er travelt. Jeg mener, er det ikke litt begges ansvar at mor kommer i form igjen? Er så lei av å høre kompiser til mannen (mannen forteller) som klager på konene sine fordi de ikke ser like bra ut lenger eller ikke tar ordentlig vare på seg selv. Anonymkode: c67e7...3fd 3 1
Brunello Skrevet 23. april 2023 #2 Skrevet 23. april 2023 (endret) Hva vi tenker? Jeg tenker i alle fall at det er helt normalt og ikke noe kontroversielt ved det. Jeg kjenner ingen menn som ikke tok mer ansvar. Endret 23. april 2023 av Brunello 5
Tuppeluri Skrevet 23. april 2023 #3 Skrevet 23. april 2023 Jeg tenker at de mannfolka som klager over at konen ikke er like attraktiv etter å ha bært barnet demmes bør reise hjem til mamma igjen med sine holdninger. Jeg tenker det er kvinnens eget ansvar å spise regelmessig, sunt og variert, men det er også mannens ansvar å ta baby sånn at mor får gjort det hu vil gjøre en liten stund før det er på'n igjen med amming (hvis man ammer selvfølgelig). Mannen har like mye ansvar for baby som mor. Å når han er ferdig på jobb, så er det hans tur til å ta baby. Da kan mor gjøre de tinga hu har lyst til å gjøre. Om det så er å lage middag, trene, vaske, lese en god bok, eller bare slække å se på serie for den saks skyld. 4
Mountain Man Skrevet 23. april 2023 #4 Skrevet 23. april 2023 Helt klart! Skjønt jeg mener det er min oppgave som Mann å gjøre mest mulig både i og utenfor hjemmet så min Kone kan få en best mulig hverdag og fritid.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Skrevet 23. april 2023 Like etter fødsel må jo far gjøre alt unntatt baby, det er jo derfor han har fått to ukers permisjon. Jeg var sengeliggende og klarte såvidt gå på do. Når det er sagt (hvis du vil ned i vekt) er det mye god mat i havregryn med melk og syltetøy. Det kan du nesten leve av. Gulrøtter og epler likeså. Raske karbohydrater er unødvendig. Og trilleturer er god mosjon. Anonymkode: cf3e0...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Tja, her valgte mannen å ikke ta noe ansvar, så jeg ble så syk at jeg gikk ned til lavere vekt enn før graviditeten (var normalt slank fra før). Sånn ellers bør selvsagt far ta ansvar av MANGE grunner, som bl.a at mors kropp er sliten etter gravidit og fødsel og at det å ha en baby i seg selv er hardt arbeid (i hvert fall for mange). Anonymkode: c63eb...80e 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 Mannen min tok masse ansvar, så jeg kjenner meg ikke igjen i innlegget. Samme med kompiser og venners samboere. Anonymkode: 0f2d7...f38 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 Det burde være en selvfølge. Anonymkode: 52704...572 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Min mann tar ansvar og jeg trengte knapt og bytte en bleie de første ukene. I vårt hjem er vår innstilling at vi hjelper hverandre, sånn at vi alle kan ha det best mulig. Anonymkode: ae4e0...5fb 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 Hvem trenger en mann i 2023? Hold formen og skaff barn alene. Så slipper du å komme i form etter fødselen. Anonymkode: bee6f...987
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 Mannen bør generelt gjøre mer fordi det er rettferdig og han bør ønske tid med babyen sin. Men ikke fordi han vil at mor skal bruke fritiden på å slanke seg. Fritiden skal hun få disponere som hun vil om hun så bare vil sove for det er det man har mest bruk for etter ni måneder svangerskap og fødsel! Anonymkode: 77468...544 1
Andro Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 Selvfølgelig skal man ha avlastning, så man får restituert seg fysisk og få tid til å sove eller trene. Jeg har et rent helsefokus på det, og ser i grunn ned på både menn og kvinner som er opptatt av hvordan man tar seg ut, framfor å ha fokus på fysisk og psykisk velvære, helse og tid med babyen og evt. andre barn. Man trenger ikke å få barn med alle slags menn heller. Jeg forsikret meg i alle fall om at mannen ville være far, og ikke bare drive avl. At han skulle være en som så fram til å bruke tid med babyer og barn, og ta de oppgavene som følger med, på like fot med meg. Hadde han ikke sett det som en selvfølge hadde vi ikke fått barn sammen. Vi var også så heldige å ha etablert samlivet vårt på andre attraksjoner enn hvordan vi så på hverandres utseende. Han er ikke en som ville ha klagd om jeg fikk strekkmerker og løshud. Noe jeg var så heldig å slippe.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 Mannen min gjør alt han kan for å avlaste. I tillegg forteller han meg at jeg ser flott ut, selv om jeg enda har 10 kg +, hengemage, slengepupper og går hele dagen med tutt på hodet, gravidbukser og gulp på genseren. Når jeg leser på KG innser jeg ekstra godt hvor heldig jeg er. Anonymkode: 17e39...c44 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 Jeg tenker det er en selvfølge. Anonymkode: 2d9d8...842
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 Det vil jeg si er forventet av han. Anonymkode: ce68a...330
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Like etter fødsel må jo far gjøre alt unntatt baby, det er jo derfor han har fått to ukers permisjon. Jeg var sengeliggende og klarte såvidt gå på do. Når det er sagt (hvis du vil ned i vekt) er det mye god mat i havregryn med melk og syltetøy. Det kan du nesten leve av. Gulrøtter og epler likeså. Raske karbohydrater er unødvendig. Og trilleturer er god mosjon. Anonymkode: cf3e0...9e6 Hvorfor må far gjøre alt unntatt baby? Kan dem ikke bytte litt på. Strengt tatt trengs mor hun til amming, hvis hvis baby ammes. Utenom det er far en like god og trygg person til å ta seg av barnet. Hvor tidligere mor slipper til far. Hvor lettere blir det for mor å få seg litt pusterom og ta vare på seg selv. Anonymkode: 0e068...08e 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvorfor må far gjøre alt unntatt baby? Kan dem ikke bytte litt på. Strengt tatt trengs mor hun til amming, hvis hvis baby ammes. Utenom det er far en like god og trygg person til å ta seg av barnet. Hvor tidligere mor slipper til far. Hvor lettere blir det for mor å få seg litt pusterom og ta vare på seg selv. Anonymkode: 0e068...08e Det handler ikke alltid om at mor ikke slipper til far. Skal man vurdere ut i fra kvinnneguiden er det ganske mange menn som holder seg langt unna babyen sin. Anonymkode: 23c4d...aa6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det handler ikke alltid om at mor ikke slipper til far. Skal man vurdere ut i fra kvinnneguiden er det ganske mange menn som holder seg langt unna babyen sin. Anonymkode: 23c4d...aa6 Ja jeg også har lest det. Men oppfatter mange av damene som veldig kontrollerende som henger over far, ikke lar han prøve å feile. Da skjønner jeg godt at dem trekker seg tilbake. Anonymkode: 0e068...08e 2
Mountain Man Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tja, her valgte mannen å ikke ta noe ansvar, så jeg ble så syk at jeg gikk ned til lavere vekt enn før graviditeten (var normalt slank fra før). Sånn ellers bør selvsagt far ta ansvar av MANGE grunner, som bl.a at mors kropp er sliten etter gravidit og fødsel og at det å ha en baby i seg selv er hardt arbeid (i hvert fall for mange). Anonymkode: c63eb...80e Skjønner ikke hvordan dette er mulig! Som ekte mann gjør jeg mesteparten av jobben i både hjem, hus og samliv. Det er jo det som er å være Mann! Endret 23. april 2023 av Mountain Man
Katrin94 Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 Jeg skjønner ikke hvilke mannfolk mannen din henger med? Min mann hadde ALDRI akseptert den slags utsagn fra kompiser!! Tenk å klage på at kroppen til damen er annerledes etter å ha bært frem deres felles barn! Jeg blir så provosert! Jeg tenker det er en selvfølge at man sørger for at begge i forholdet har tid og mulighet til egentid og å ta vare på seg selv. For min del tenker jeg at jeg har «ofret» kroppen litt for et felles prosjekt, vårt barn. Derfor mener jeg at jeg absolutt bør få tid og mulighet til å trene opp denne kroppen igjen. IKKE pga utseende, men fordi jeg liker å føle meg sterk og jeg har fått diverse vondter etter fødsel og graviditet som jeg må jobbe med. Min mann er veldig på tilbudssiden. Jeg kan dra å trene når jeg vil eller legge meg i sengen eller i badekaret med en serie når jeg vil (når han er hjemme). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå