Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
jeg er gravid i uke 7. har i 4 uker blødd en del, men testene holder seg ganske sterke. Digital viser 3+.

har også veldig mye smerter i høyre side.. så mistenker exu! Er dette grunn til å ringe legevakt? Har fryktelig vondt.. eller bør man vente? Vil ikke ringe unødig..

Anonymkode: ac8a4...7c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri farlig å ringe legevakt for en vurdering. 

Du burde ta en tidlig ultralyd for å få ro på dette. Det haster neppe i dag 

Anonymkode: c9a4e...840

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hei. 
jeg er gravid i uke 7. har i 4 uker blødd en del, men testene holder seg ganske sterke. Digital viser 3+.

har også veldig mye smerter i høyre side.. så mistenker exu! Er dette grunn til å ringe legevakt? Har fryktelig vondt.. eller bør man vente? Vil ikke ringe unødig..

Er du gravid, blør og har fryktelig vondt til en av sidene så ringer du. Skal ikke tulle med exu.

Min exu var ikke så veldig vond engang, men hadde sprukket når jeg ble operert (hadde kapslet seg inn/klebet seg sammen med vev rundt).

Anonymkode: 9e182...5a0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ensidige magesmerter og blødning under tidlig graviditet er grunn til å oppsøke lege umiddelbart. Og ja, det kan haste. Ring legevakta så vurderer de, trolig må du ha ul. Hvis det er exu kan det behandles med medisiner hvis du kommer tidlig nok til behandling. Hvis det ikke er det så er ihvertfall det ute av verden

Endret av Topsi
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Plutselig oppståtte smerter på høyre side kan jo være blindtarmen også. Når det er sagt, så lurer man til slutt ikke på om man skal ringe legevakten, det er såpass vondt. 

Anonymkode: 44f37...a96

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. 

Ring legevakten du, og ikke snakke med oss her inne som du ikke har peiling på har noe medisinsk utdannelse og kvalifisert for å vurdere din helsetilstand. Så er det ikke noen regler om hvem som kan ringe til legevakten. Du ringer og får vurdert din situasjon nå! Og ikke vent med det. Så gir de deg svar, og er de i tvilt gir de deg en time rimelig kjapt. Eller du bare reiser til legevakten og får time når det passer.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...