AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Til dere som samsover med større babyer, hvordan fungerer det i praksis? Sønnen min har nylig begynt å åle seg. Vi har hatt en sprinkelseng med dropside inntil sengen vår, men nå kommer han seg over i vår seng. Føles ikke helt trygt da jeg er redd han skal åle seg bort til kanten av sengen. Vet at noen bare har madrass på gulvet, men vi har ikke mulighet til det. Andre måter å løse det på? Han våkner mye i løpet av natten så det er veldig slitsomt å ha ham i sprinkelseng med dropside oppe da vi ender opp med å henge over kanten for å trøste. Anonymkode: fcdef...89a
asterix Skrevet 22. april 2023 #2 Skrevet 22. april 2023 Straks våre begynte å bevege på seg lærte vi dem å snu seg når de kom til kanten og skli ut med beina først. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #3 Skrevet 22. april 2023 Vi hadde baby mellom oss. Våknet viss han prøvde å krype over oss. I fotenden la vi noe mykt på gulvet slik at han ikke skulle slå seg om han kom seg ut der uten at vi våknet. Han gjorde aldri det. Vet også det finnes en slags "sengehest" du kan feste på dobbeltseng. Anonymkode: 30e12...bc7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #4 Skrevet 22. april 2023 Samme som hun over her sier. Baby i midten, og hageputer på gulvet på enden av senga. Har og en sånn gravidpute/pølse som ligger ved føttene våre. Anonymkode: 4029a...8b4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Til dere som samsover med større babyer, hvordan fungerer det i praksis? Sønnen min har nylig begynt å åle seg. Vi har hatt en sprinkelseng med dropside inntil sengen vår, men nå kommer han seg over i vår seng. Føles ikke helt trygt da jeg er redd han skal åle seg bort til kanten av sengen. Vet at noen bare har madrass på gulvet, men vi har ikke mulighet til det. Andre måter å løse det på? Han våkner mye i løpet av natten så det er veldig slitsomt å ha ham i sprinkelseng med dropside oppe da vi ender opp med å henge over kanten for å trøste. Anonymkode: fcdef...89a Vi la faktisk madrass på gulvet vi, ved siden av senga der baby sov. Kan huske en eller to ganger at baby falt ut av senga men det var ikke noe spesielt dramatisk, det er jo kort vei ned til gulvet og som regel rumpe eller side som får «smellet». Anonymkode: 1dff2...b27
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #6 Skrevet 23. april 2023 Jeg har baby på min side. Sprinkelsenga ved siden av som sjeldent brukes fungerer som sengehest. Har noen puter nederst i senga men hittil har jeg alltid våknet når baby våkner. Hun strekker seg og vanligvis mot meg både når hun våkner og i søvne. Problem at man aldri kan gå fra henne alene i senga da. (Det er ikke anbefalt å ha baby i midten ved samsoving, men er vel mindre farlig når de blir større) Anonymkode: 2b634...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #7 Skrevet 23. april 2023 asterix skrev (19 timer siden): Straks våre begynte å bevege på seg lærte vi dem å snu seg når de kom til kanten og skli ut med beina først. Sønnen min er langt unna å kunne lære opp til det 😅 Men så fort han er mottakelig for det skal jeg trene på det 😊 Anonymkode: fcdef...89a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi hadde baby mellom oss. Våknet viss han prøvde å krype over oss. I fotenden la vi noe mykt på gulvet slik at han ikke skulle slå seg om han kom seg ut der uten at vi våknet. Han gjorde aldri det. Vet også det finnes en slags "sengehest" du kan feste på dobbeltseng. Anonymkode: 30e12...bc7 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Samme som hun over her sier. Baby i midten, og hageputer på gulvet på enden av senga. Har og en sånn gravidpute/pølse som ligger ved føttene våre. Anonymkode: 4029a...8b4 Her er det så mange oppvåknigner at en av oss alltid sover på gjesterommet for å få sammenhengende søvn. Og har såpass lite plass på soverommet at hvis vi legge noe i fotenden er det ingen plass å gå 😅 Kanskje sengehest er veien å gå 😊 Anonymkode: fcdef...89a
jaromei Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Jeg kjøpte denne typen "vegger" til senga, kjøpte til alle fire sidene. Fungerer fjell, føles veldig trygt
asterix Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Sønnen min er langt unna å kunne lære opp til det 😅 Men så fort han er mottakelig for det skal jeg trene på det 😊 Anonymkode: fcdef...89a Ok. Vi begynte å lære dem det straks de begynte å greie å dra seg litt framover, når de var ca 6 mnd og det gikk faktisk fort for dem å skjønne dette.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 asterix skrev (38 minutter siden): Ok. Vi begynte å lære dem det straks de begynte å greie å dra seg litt framover, når de var ca 6 mnd og det gikk faktisk fort for dem å skjønne dette. Hvor gamle var de når de skjønte det? Jeg har prøvd lenge med min han er snart 13 mnd, men skjønner det ikke 😕 Anonymkode: fbfc7...90e
asterix Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor gamle var de når de skjønte det? Jeg har prøvd lenge med min han er snart 13 mnd, men skjønner det ikke 😕 Anonymkode: fbfc7...90e Snudde dem konsekvent (sakte slik at de lærte bevegelsen) med bena mot kanten og lot dem med hjelp åle seg baklengs over kanten hver eneste gang de dro seg mot kanten av sofa og seng og lot dem skli forsiktig ned. Tok ikke mer enn et par måneder før de taklet det helt på egen hånd. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 asterix skrev (4 minutter siden): Snudde dem konsekvent (sakte slik at de lærte bevegelsen) med bena mot kanten og lot dem med hjelp åle seg baklengs over kanten hver eneste gang de dro seg mot kanten av sofa og seng og lot dem skli forsiktig ned. Tok ikke mer enn et par måneder før de taklet det helt på egen hånd. Men de kan jo uansett åle seg i søvne/halvsøvne, så lurt å sikre mot fall ut av senga. Anonymkode: c9f70...aa5 1
asterix Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men de kan jo uansett åle seg i søvne/halvsøvne, så lurt å sikre mot fall ut av senga. Anonymkode: c9f70...aa5 Aldri opplevd at de har ålt seg halvannen meter i søvne. De lå jo i midten øverst mellom oss.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #15 Skrevet 23. april 2023 asterix skrev (18 minutter siden): Aldri opplevd at de har ålt seg halvannen meter i søvne. De lå jo i midten øverst mellom oss. Det har begge mine gjort ihvertfall, så det er fullt mulig Anonymkode: c9f70...aa5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 Stå i det og slutt samsoving. Anonymkode: 36572...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 Vi satt sengen inntil veggen, og så sov baby mellom veggen og meg. Gravidpute i fotenden. Mine har også rullet og ålet mye om natten. Anonymkode: 5c6dd...98e
kjærring Skrevet 24. april 2023 #18 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 23.35): Til dere som samsover med større babyer, hvordan fungerer det i praksis? Sønnen min har nylig begynt å åle seg. Vi har hatt en sprinkelseng med dropside inntil sengen vår, men nå kommer han seg over i vår seng. Føles ikke helt trygt da jeg er redd han skal åle seg bort til kanten av sengen. Vet at noen bare har madrass på gulvet, men vi har ikke mulighet til det. Andre måter å løse det på? Han våkner mye i løpet av natten så det er veldig slitsomt å ha ham i sprinkelseng med dropside oppe da vi ender opp med å henge over kanten for å trøste. Anonymkode: fcdef...89a Kjøpte sengehest som var like bred som senga og satte i fotenden. Jeg lå ytterst.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #19 Skrevet 24. april 2023 Vi dyttet sengen inn i et hjørne av soverommet, og babyen sov nærmest veggen. Da var det bare fotenden som var åpen for å falle ut uten å krabbe over meg først. De lærte også ganske raskt å snu seg med beina først når de skulle forsøke å gå ut av senga. Det hjalp å vise dem det ved å fysisk snu dem gang på gang, plutselig forstod de at det var den beste taktikken for å komme seg ned fra seng og sofa. Begge har falt ut av senga noen ganger, men det var først etter at de begynte å sove alene i juniorseng. Da klarte de å falle både over og ved siden av sengehesten. Anonymkode: 41a6a...cee
Clefable Skrevet 24. april 2023 #20 Skrevet 24. april 2023 jaromei skrev (21 timer siden): Jeg kjøpte denne typen "vegger" til senga, kjøpte til alle fire sidene. Fungerer fjell, føles veldig trygt Hvor kjøpte du disse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå