Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid nå, og det føles naturlig å bare skulle ha et barn, ønsket meg ikke barn i utgangspunktet, men pga mannen min så ville jeg ha et barn med han. Men har sagt det ble med det ene, og for han er det greit. Vi har til og med snakket om sterilisering. Men flere rundt oss har allerde begynt å snakke på den neste. Det blir så feil for meg, gutten vår et ikke født enda, så skal presset begynne på nr 2. Spesielt at siden vi får gutt nå så kan vi prøve på jente neste gang. Jeg blir litt forskrekket, er ikke den vi skal ha nå bra nok? Og må man ha flere da? Blir jo lei meg, hormoner eller ei. Dessuten, er jeg nærmere 40 enn 30 for å si det sånn.

Dere som har et barn, er dere fornøyd? Angrer dere på at dere ikke fikk flere? Og følte dere på et slik press? 

Anonymkode: 0dc4b...805

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi visste også før jeg ble gravid at vi ville ha ett barn. Er enebarn selv og alltid trives, så er det jeg klarer se for meg for barnet mitt også. Tanken på mer enn ett har aldri fristet. Hun er født nå og vi er helt ferdige, men merker også som deg både da jeg var gravid og nå, at folk kommenterer om nestemann. Bare smiler og sier at vi er fornøyd med den vi har. 

Anonymkode: 7e1c2...bb9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En del spør om sånt, unødvendig, men det er nok bare småprat. Vi har to gutter, og ingen spør om vi skal prøve på en til for å få en jente. Vi er strålende fornøyd med våre to gutter og skal ikke ha flere barn. 

Anonymkode: 5740d...5b7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Vi har er ett og er fornøyd med det, men merker at folk har en tendens til mase om nr 2 som om det er en selvfølge at alle ønsker flere.

Anonymkode: 08a86...83b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha tvillinger om ikke så lenge og bekjente har allerede begynt å snakke om vi skal ha nr.3 😅 Er selv veldig klar på at det blir med disse to og da svarer de fleste med "bare vent å se om noen år, så får dere sikkert lyst på en attpåklatt". Neitakk😅 Har ikke engang født noen barn enda, så hva er stresset med nr.3 tenker jeg. 

Anonymkode: 3231d...edc

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er gravid nå, og det føles naturlig å bare skulle ha et barn, ønsket meg ikke barn i utgangspunktet, men pga mannen min så ville jeg ha et barn med han. Men har sagt det ble med det ene, og for han er det greit. Vi har til og med snakket om sterilisering. Men flere rundt oss har allerde begynt å snakke på den neste. Det blir så feil for meg, gutten vår et ikke født enda, så skal presset begynne på nr 2. Spesielt at siden vi får gutt nå så kan vi prøve på jente neste gang. Jeg blir litt forskrekket, er ikke den vi skal ha nå bra nok? Og må man ha flere da? Blir jo lei meg, hormoner eller ei. Dessuten, er jeg nærmere 40 enn 30 for å si det sånn.

Dere som har et barn, er dere fornøyd? Angrer dere på at dere ikke fikk flere? Og følte dere på et slik press? 

Anonymkode: 0dc4b...805

Vi sa vi ville ha bare ett. Han er så fantastisk at nå venter vi nr to. Så vent i allefall litt med sterilisering. 

Anonymkode: 67c91...74b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte som deg, at blir det barn, så holder det med kun det ene. Nå er barnet 1 år, og har ennå ikke ombestemt meg. Selv om jeg elsker barnet mitt, har jeg ikke lyst på flere, og har IKKE lyst til å gå gravid og føde en gang til. Men ja, folk rundt forventer nok flere, selv om jeg blir da over 40 år. Har bekjente med kun ett barn, og de koser seg med det ene barnet, og lever mye friere enn vennene mine som har flere barn. 

Er helt sikkert folk her inne som mener jeg kommer til å angre, men de kjenner ikke meg. De tar som regel utgangspunkt i sin egen situasjon, og hva DE hadde ønsket og evt angret på. Bare stå på ditt, TS, og si at det ikke er en selvfølge at det blir flere barn. Anbefaler å ikke være for bastant, dog, da blir folk nesten fornærmet, og blir enda ivrigere på å overbevise deg. Bare smil, og si at "nå tror jeg vi fokuserer på å føde dette barnet først og se hvordan det går før vi i det hele tatt begynner å tenke på flere" 

Anonymkode: 7042b...56a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi sa vi ville ha bare ett. Han er så fantastisk at nå venter vi nr to. Så vent i allefall litt med sterilisering. 

Anonymkode: 67c91...74b

Min mor skulle aldri ha barn. Hun fikk 4. Min venninne skulle ha minst 4, hun steriliserte seg etter nr.1😅 Man vet jo ikke hva man snakker om før man er i det.

Anonymkode: 7344e...c90

AnonymBruker
Skrevet

Her begynte folk å mase 3 uker etter fødsel om vi ikke skulle ha en til🤦‍♀️ Nei takk! Det holder massevis med én🤭

Anonymkode: 17a63...525

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett barn og det er en av de beste avgjørelsene jeg har tatt, også pga helsesituasjonen min i dag.

Elsker sønnen min, men hadde ikke klart flere ☺️ Rolige dager og få konflikter. Jeg er enebarn og har aldri savnet søsken selv heller ☺️

Anonymkode: 3478d...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...