Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er 6+0 eller 6+1 (kan også bare være 5+6).  Legen tok ultralyd i dag (pga smerter på høyre side). Han tok utvendig. Han sa at han så noe der inne men kunne ikke fastslå hva. 

Nå er jeg bare mer bekymret..... Flere som har tatt utvendig ul så tidlig?

Anonymkode: 724d8...19d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har bare tatt innvendig så tidlig.. Ville kanskje gjort det hvis jeg var deg 

Anonymkode: 1ca83...981

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At han så noe der gjør det jo mer sannsynlig at ting er der de skal (at graviditeten er i livmoren), og da haster det litt mindre å finne ut av det. Det er også vanskelig å se noe hvis du er 5+6, hver dag har mye å si så tidlig. Det er også lurt å huske på at smerter er ganske vanlig så tidlig, særlig hvis de kommer og går litt, og du ikke har blødning. 

Vent noen få dager (slik at du vet sikkert at du er etter 6+litt, gjerne nærmere 7). Før uke 6+0 er det vanskeligere å se noe, og når det nærmer seg uke 7 begynner det å bli sikrere å se hjerteslag hvis alt er I orden. Vi så allerede 6+1, men de anbefaler å drøye noen dager. Og gå privat til noen som er gode på tidlig ultralyd, og tar innvendig.

Anonymkode: ad7b2...445

Skrevet

Gynekologen som tok på meg sa det ikke var vits å prøve utvendig før uke 10. De aller fleste tar innvendig.

Når det er sagt så har jeg noen ganger ganske tak på den ene siden, men jeg har vært på UL og det er foster i livmoren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...