Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har tatt keisersnitt. Hvor lenge tok dere sterke smertestillende? Og var det greit og amme selv om du tok smertestillende? 

Anonymkode: 852a2...475

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk morfin tabletter nulte, første og halve andre døgn. Gikk så over til paracet og Ibux da jeg reiste hjem. Gikk helt fint å amme med smertestillende. 

Anonymkode: 2a542...217

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fikk morfin tabletter nulte, første og halve andre døgn. Gikk så over til paracet og Ibux da jeg reiste hjem. Gikk helt fint å amme med smertestillende. 

Anonymkode: 2a542...217

Hvor mange døgn etter operasjonen er det greit å ta sterkere smertestillende mtp amming da? 

Anonymkode: 852a2...475

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk to paracett eller tilsvarende da jeg kom på barsel etter keisersnittet. Da hadde jeg heldigvis fått et tips fra sykepleieren på oppvåkningen om at jeg ikke skulle nøle med å spørre etter mer smertestillende hvis jeg hadde behov for det. De på barsel var visst gjerne litt restriktive på å gi ut smertestillende, i følge henne. Så jeg ba raskt om mer smertestillende da jeg kjente hvor det bar hen, og fikk fire tabletter (paracette, naproxen, oxycontin og en til) hver 6. time. 

Det var nok sterkt medvirkende til at jeg var oppe og gikk i gangene få timer etter snittet. De andre mødrene jeg traff på satt i rullestol. Tror det hjalp på helbredelsen også, det at jeg var oppe og rørte på meg. 

Tok paracette og naproxen i ca. 2 uker etter snittet. Da gikk det greit f.eks. å henge opp klær, komme seg ut og inn av senga og snu seg om natta. 

Anonymkode: 52b51...216

AnonymBruker
Skrevet

Tok oxynorm i 2 døgn i tillegg til paracet og ibux. Etter det tok jeg paracet og ibux i 5 døgn til, totalt 7 døgn. Så trengte jeg ikke mer, har ikke hatt smerter siden.

Anonymkode: ffab1...942

AnonymBruker
Skrevet

Fikk oxynorm i to døgn. Reiste hjem etter det, tok da paracet hjemme i ca 10 dager (3 ganger om dagen i begynnelsen, trappet ned til én gang mot slutten.) 

Helt greit å amme, sykepleierne hjalp til med det hele første natta, inkludert rett etter jeg fikk smertestillende for kvelden. 

Anonymkode: c5af3...0ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg fikk to paracett eller tilsvarende da jeg kom på barsel etter keisersnittet. Da hadde jeg heldigvis fått et tips fra sykepleieren på oppvåkningen om at jeg ikke skulle nøle med å spørre etter mer smertestillende hvis jeg hadde behov for det. De på barsel var visst gjerne litt restriktive på å gi ut smertestillende, i følge henne. Så jeg ba raskt om mer smertestillende da jeg kjente hvor det bar hen, og fikk fire tabletter (paracette, naproxen, oxycontin og en til) hver 6. time. 

Det var nok sterkt medvirkende til at jeg var oppe og gikk i gangene få timer etter snittet. De andre mødrene jeg traff på satt i rullestol. Tror det hjalp på helbredelsen også, det at jeg var oppe og rørte på meg. 

Tok paracette og naproxen i ca. 2 uker etter snittet. Da gikk det greit f.eks. å henge opp klær, komme seg ut og inn av senga og snu seg om natta. 

Anonymkode: 52b51...216

Man får ikke oxycontin hver 6 time. Da er du blitt utsatt for feilmedisinering. 

Anonymkode: bb41c...32f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man får ikke oxycontin hver 6 time. Da er du blitt utsatt for feilmedisinering. 

Anonymkode: bb41c...32f

Hun mener nok oxynorm. Jeg fikk det hver 6 time og oxycontin 2 ganger i døgnet mener jeg det var.

Anonymkode: ffab1...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt helsepersonell 

Anonymkode: 22b87...cf7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kontakt helsepersonell 

Anonymkode: 22b87...cf7

Hva mener du? "Sterke smertestillende" får hun jo bare utskrevet av helsepersonell uansett, mest sannsynlig ikke lenger enn hun er på sykehuset. De vet jo da at hun ammer. 

Anonymkode: c5af3...0ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...