AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Dere som har tatt keisersnitt. Hvor lenge tok dere sterke smertestillende? Og var det greit og amme selv om du tok smertestillende? Anonymkode: 852a2...475
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Fikk morfin tabletter nulte, første og halve andre døgn. Gikk så over til paracet og Ibux da jeg reiste hjem. Gikk helt fint å amme med smertestillende. Anonymkode: 2a542...217
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk morfin tabletter nulte, første og halve andre døgn. Gikk så over til paracet og Ibux da jeg reiste hjem. Gikk helt fint å amme med smertestillende. Anonymkode: 2a542...217 Hvor mange døgn etter operasjonen er det greit å ta sterkere smertestillende mtp amming da? Anonymkode: 852a2...475
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Jeg fikk to paracett eller tilsvarende da jeg kom på barsel etter keisersnittet. Da hadde jeg heldigvis fått et tips fra sykepleieren på oppvåkningen om at jeg ikke skulle nøle med å spørre etter mer smertestillende hvis jeg hadde behov for det. De på barsel var visst gjerne litt restriktive på å gi ut smertestillende, i følge henne. Så jeg ba raskt om mer smertestillende da jeg kjente hvor det bar hen, og fikk fire tabletter (paracette, naproxen, oxycontin og en til) hver 6. time. Det var nok sterkt medvirkende til at jeg var oppe og gikk i gangene få timer etter snittet. De andre mødrene jeg traff på satt i rullestol. Tror det hjalp på helbredelsen også, det at jeg var oppe og rørte på meg. Tok paracette og naproxen i ca. 2 uker etter snittet. Da gikk det greit f.eks. å henge opp klær, komme seg ut og inn av senga og snu seg om natta. Anonymkode: 52b51...216
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Tok oxynorm i 2 døgn i tillegg til paracet og ibux. Etter det tok jeg paracet og ibux i 5 døgn til, totalt 7 døgn. Så trengte jeg ikke mer, har ikke hatt smerter siden. Anonymkode: ffab1...942
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Fikk oxynorm i to døgn. Reiste hjem etter det, tok da paracet hjemme i ca 10 dager (3 ganger om dagen i begynnelsen, trappet ned til én gang mot slutten.) Helt greit å amme, sykepleierne hjalp til med det hele første natta, inkludert rett etter jeg fikk smertestillende for kvelden. Anonymkode: c5af3...0ee
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #7 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg fikk to paracett eller tilsvarende da jeg kom på barsel etter keisersnittet. Da hadde jeg heldigvis fått et tips fra sykepleieren på oppvåkningen om at jeg ikke skulle nøle med å spørre etter mer smertestillende hvis jeg hadde behov for det. De på barsel var visst gjerne litt restriktive på å gi ut smertestillende, i følge henne. Så jeg ba raskt om mer smertestillende da jeg kjente hvor det bar hen, og fikk fire tabletter (paracette, naproxen, oxycontin og en til) hver 6. time. Det var nok sterkt medvirkende til at jeg var oppe og gikk i gangene få timer etter snittet. De andre mødrene jeg traff på satt i rullestol. Tror det hjalp på helbredelsen også, det at jeg var oppe og rørte på meg. Tok paracette og naproxen i ca. 2 uker etter snittet. Da gikk det greit f.eks. å henge opp klær, komme seg ut og inn av senga og snu seg om natta. Anonymkode: 52b51...216 Man får ikke oxycontin hver 6 time. Da er du blitt utsatt for feilmedisinering. Anonymkode: bb41c...32f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #8 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Man får ikke oxycontin hver 6 time. Da er du blitt utsatt for feilmedisinering. Anonymkode: bb41c...32f Hun mener nok oxynorm. Jeg fikk det hver 6 time og oxycontin 2 ganger i døgnet mener jeg det var. Anonymkode: ffab1...942 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Kontakt helsepersonell Anonymkode: 22b87...cf7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kontakt helsepersonell Anonymkode: 22b87...cf7 Hva mener du? "Sterke smertestillende" får hun jo bare utskrevet av helsepersonell uansett, mest sannsynlig ikke lenger enn hun er på sykehuset. De vet jo da at hun ammer. Anonymkode: c5af3...0ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå