AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Er dette farlig? Baby er 10 uker. Hun har 2 gutter og ville vi skulle komme på besøk. Da jeg kommer der er begge snufsete og hoster, og jeg sier klart fra at de ikke må ta hodet ned til babyen eller kysse han, spesielt siden de er forkjølet. Min venninne svarer da at de er ikke forkjølet, de har ikke feber. Ungene hennes prøver å dytte hodet ned mot baby sitt hode flere ganger, ta fingeren i munnen hans. Når jeg påpeker at ene gutten er snørrete sier hun plutselig «uff, da må det ha begynt idag» noe som er enda verre mtp smitte. Er nå livredd babyen min skal bli syk. Er det farlig om han blir det? Anonymkode: d3fcc...37b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Skjønner det er irriterende, men husk at de fleste nyfødte har søsken i barnehage/skolealder som drar all mulig smitte med hjem nonstop Anonymkode: 6376a...bb3 11 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Hvem sitt hode ble dyttet ned mot babyens hode? Litt uklart skrevet. Tror ikke babyen din blir syk Anonymkode: fe736...75e 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Enig i at det var unødvendig gjort av venninnen din. Når det er sagt går det som regel fint. Barn under 3 mnd skal helst ikke ha feber, så hvis dette skjer kan du ta en kjapp telefon til lege. Men det går nok bra, skal du se Anonymkode: 8307a...564 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Jeg skjønner deg såå godt, ts! At ikke folk kan ha mer respekt enn som så! Jeg hadde også blitt kjempeirritert! Det går sikkert helt fint, men det må være lov å ønske avstand til syke og folk ned forkjølelser når man har en nyfødt❤️ Gratulerer, forresten🥰 Anonymkode: 8b6c6...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Det er ikke sikkert de er forkjølet, det kan være allergi. Satser på at mor ikke hadde bedt om besøk med syke barn. Anonymkode: 30702...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Dette går nok greit. Om babyen blir forkjølet så ordner nok det seg også. Har du handlet inn nesesuger, paracet og febermåler? Greit å ha😅noen unger er konstant snørrete og hosting kan vare i ukesvis etter en forkjølelse. jeg syntes uansett at venninna di kunne advart deg slik at du kunne tatt valget om å ikke komme/komme selv. Og absolutt ikke greit at ungen puttet fingeren inn i munnen på baby… Anonymkode: a51b4...f2d 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Går mest sannsynlig fint, men veldig irriterende. Jeg synes ikke 10 uker er nyfødt lenger, men synes det går en grense ved ca 3-4 måneder. De skal jo ikke eksponeres for andre familier smitte når de er så små. Hadde selv blitt irritert. Anonymkode: dddf5...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke sikkert de er forkjølet, det kan være allergi. Satser på at mor ikke hadde bedt om besøk med syke barn. Anonymkode: 30702...7ba Det er mange foreldre som driter i å ta hensyn til andre, som driter i å holde de syke barna sine unna andre. Jeg ser det gang på gang selv. Man må passe godt på hvem man omgås hvis man er i risikogruppe selv, eller har andre viktige årsaker til å unngå smittesituasjoner. Anonymkode: 8b6c6...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette går nok greit. Om babyen blir forkjølet så ordner nok det seg også. Har du handlet inn nesesuger, paracet og febermåler? Greit å ha😅noen unger er konstant snørrete og hosting kan vare i ukesvis etter en forkjølelse. jeg syntes uansett at venninna di kunne advart deg slik at du kunne tatt valget om å ikke komme/komme selv. Og absolutt ikke greit at ungen puttet fingeren inn i munnen på baby… Anonymkode: a51b4...f2d Så små skal ha vurdering av lege ved feber. Så man skal ikke gi paracet uten legetilsyn Anonymkode: dddf5...4d3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skjønner det er irriterende, men husk at de fleste nyfødte har søsken i barnehage/skolealder som drar all mulig smitte med hjem nonstop Anonymkode: 6376a...bb3 Ikke sant... Anonymkode: 9cdf3...443
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #12 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skjønner det er irriterende, men husk at de fleste nyfødte har søsken i barnehage/skolealder som drar all mulig smitte med hjem nonstop Anonymkode: 6376a...bb3 Ja, og de trenger ikke mer eksponering. Når de er så små kan de bli veldig dårlig uansett hvem som smitter de. Det er unødvendig riskko å ta. Hvis mor ammer vil det gi noe beskyttelse om hun og eksponeres, sånn sett er det og annerledes. Anonymkode: dddf5...4d3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #13 Skrevet 21. april 2023 Tenker du bør unngå å besøke noen med barn. For alles del.. Hysteriske førstegangsfødende er ikke så kult for små barn som blir behandlet som om de var spedalske Anonymkode: 11040...dc7 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #14 Skrevet 21. april 2023 Ammer Du? Da er barnet ditt ganske godt beskyttet. Anonymkode: 681cc...fa0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #15 Skrevet 21. april 2023 Herregud 🤪 Hva tror du vi med barn fra før gjør? På tide å dra huet ut av egen ræv 😊 Anonymkode: 0f336...b65 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #16 Skrevet 22. april 2023 At barn har snør gjør det ikke sykt altså. Da er i så fall mine alltid syke Anonymkode: 7337b...4ad
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #17 Skrevet 22. april 2023 Barnet ditt er ikke nyfødt når det snart er 3 måneder. Barnet ditt har det nok helt fint, mange har barn som går i barnehage som drar hjem snørr og basselusker samtidig som de har en baby. Anonymkode: face3...80d 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #18 Skrevet 22. april 2023 On 4/21/2023 at 8:50 PM, AnonymBruker said: Ammer Du? Da er barnet ditt ganske godt beskyttet. Anonymkode: 681cc...fa0 Nei. Barnet beskyttes i liten grad av antistoffer fra amming. Men bar født til termin beskyttes ganske godt av antistoffer overført i ukene før fødsel. Feber på barn under 3 måneder er sjelden. De skal forøvrig alltid ha legetilsyn ved feber og blir som oftest lagt inn på sykehus ved feber. Anonymkode: 0129b...13b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Barnet beskyttes i liten grad av antistoffer fra amming. Men bar født til termin beskyttes ganske godt av antistoffer overført i ukene før fødsel. Feber på barn under 3 måneder er sjelden. De skal forøvrig alltid ha legetilsyn ved feber og blir som oftest lagt inn på sykehus ved feber. Anonymkode: 0129b...13b Legetilsyn ja, ikke alltid legges inn Anonymkode: 7337b...4ad
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 Det går nok helt fint. Ganske snart så er det ditt barn som drar omgangssyke og forkjølelse hjem fra barnehagen om hverandre 😁 Anonymkode: 6526b...d2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå