AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Er i uke 40, har termin neste uke. Første gang. ER SÅ LEI og utålmodig og dagene går så sakteeee… hva er noen faktiske tegn på at fødsel nærmer seg? Kan man egentlig gjøre noe for å framskynde? HVA er det som bestemmer når det skjer? Når moren min fødte? Når far ble født? Hvilke uker skjer flest fødsler i? Uff er så lei😅 Anonymkode: 5f03c...781
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Det som bestemmer er om du er moden. Når moren din fødte har ingenting å si. Er du moden kan sex bidra til å sette igang noe. Anonymkode: 0d846...49a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Det er nok ingen sikre Tegn på at fødselen nærmer seg. Du kan kjenne maserier, du kan få mye nedpress, bekkensmertene endre seg, slimproppen kan gå, og masse slike tegn. Men det kan fortsatt gå flere uker før du føder selv om du opplever dette. Eneste som er sikre tegn, er når vannet går, eller du får ekte rier. Da er det sikkert at fødselen er igang. Det sies at sex kan sette igang fødselen, om du er moden, men for mange kan det også bare gi ubehagelige maserier. Sæd skal vist inneholde det som de bruker i modningspiller som gjør at fødselen settes i gang. Men det kreves da en større mengde enn en gang som oftest. Ellers er det mye ulike kjerringråd som husarbeid osv, men det sies også at hvile skal fortelle kroppen at nå er alt i orden for en fødsel. Anonymkode: 828ab...eee
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 For å få i gang: (kjerringråd) Drikk masse Schweppes Bitter Lemon Spis sterk mat Ha sex Jordmor kan strippe deg evt prøv selv (stikk finger inn og forsøk «vide ut» den begynnende åpnende livmorhalsen /løsne hinnene nederst rundt Livmortapp Gå i trapper / gå mye så du får kynnere og fortsett å gå mer så kynnerne gjør mer vondt og jobber mer På egen risk alt Anonymkode: b6b30...a4c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Fikk min 2. for ett år siden, og det eneste jeg kjente i forkant var at jeg på dagtid kjente nedpress, og på kvelden kom det litt blod på papiret når jeg var på do. Kl 21 den kvelden begynte det å gjøre litt småvondt, ca kl 23 begynte de første riene. Klokka 05 ble han født. Altså ingen forvarsel før ganske nært fødsel. Anonymkode: e9fec...573
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå