Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Begynte nylig på jobb (100%) etter å ha vært hjemme med baby i akkurat 8 mnd. Jeg ammer fortsatt, og har 1 t ammefri på slutten av arbeidsdagen. 
Etter jeg begynte på jobb har søvnen til jenta endret seg drastisk, hun har mange oppvåkninger på natt og gråter etter meg når jeg er hjemme. Far er ikke noe tess for tiden, det er kun mamma som er god nok på natt og når hun generelt er lei seg. Hun spiser heller sååsi ikke mat når jeg ikke er hjemme.. hun spiste godt mens jeg var i permisjon.

Det er så jækla sårt.. Pappan gjør en kjempejobb, og hun er blid og grei når han er alene med henne. Det må jo være en heftig overgang for henne (og meg) så jeg skjønner jo godt at hun reagerer.. 

Dere som har begynt på jobb etter permisjon, hvordan reagerte baby? Og når blir det bedre…

- et lite hjertesukk fra sliten mamma 🥺

Anonymkode: 2ed4f...d01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde lite reaksjoner når jeg begynte i jobb for fullt (men hadde jobbet deltid fra hjemmekontor fra 3 mnd alder, så overgangen ble ikke så stor). Nattammet fremdeles og var mye med barnet både på morgenen før jobb og etter jobb, mulig det hjalp. 

Anonymkode: 2d1e7...d8a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde ingen spesiell endring på barnet. Pappa hadde tatt hjemmekontor jevnlig de første 5 månedene, og vi delte permisjonen 50/50 i en lenger periode. Vi så at det var bedre for oss alle tre med en enkel overgang enn direkte på 100%. Så jeg tror det var grunnen til at det gikk ganske smooth :) 

Anonymkode: e0122...b2a

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var baby 7,5 mnd tror jeg når pappaen startet perm. Baby våknet kanskje litt oftere på natten men hun har generelt våknet veldig mye og hatt dårlig søvn så vet ikke om det var sammenheng.. Ellers gikk det ganske greit selv om hun generelt er veldig mammadalt. Men jeg hadde hjemmekontor minst halvparten av dagene og 2 timer ammefri så det ble en ganske myk overgang her. 

Anonymkode: c8c47...15f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyen hadde det fint med pappaen så merket ikke noe endring på han :)  men jobbstarten ødela ammingen 😕

Anonymkode: 9818e...c77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Babyen hadde det fint med pappaen så merket ikke noe endring på han :)  men jobbstarten ødela ammingen 😕

Anonymkode: 9818e...c77

Så godt å høre ❤️ Gjorde den? Hvordan utartet det seg? Jeg må ærlig innrømme at jeg begynner å bli veldig lei av amminga, føler meg ganske klar for å få kroppen tilbake.. men, jeg føler jeg må bite tenna sammen å komme meg igjennom de 12 mnd.. 

Anonymkode: 2ed4f...d01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her reagerte baby først og fremst ved å gråt og bare ville ha pupp da jeg kom hjem fra jobb. Det er blitt mindre nå etter 2 måneder, hun er 1 år. Men jeg klarer ikke lenger legge henne, hun bare skriker og er helt febrilsk. Far kan bare legge henne i sengen og gi sutt på natten om hun våkner. Med meg hyler hun og roer seg ikke om jeg tar henne opp og bysser, trøster synger eller hva som helst heller. Om det har noe med det å gjøre vet jeg ikke, men startet hvertfall like etter jeg begynte å jobbe. 

Anonymkode: e035e...c26

AnonymBruker
Skrevet

Merket ingen større endring. Begynte i jobb når hun var 7 mnd, og fortsatte å amme i lang lang tid etterpå. Men pappen hadde alltid vært mye involvert fra start. 

Anonymkode: a9deb...173

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår eldste våknet også mye mer om natten de første ukene etter at jeg begynte i jobb da hun var ca 8 mnd. Og de påvirket ammingen i form av at jeg fikk mindre melk og/eller at utdrivingen ikke fungerte ordentlig, så babyen ble veldig frustrert da jeg skulle amme. Da hun var 11 mnd, orket jeg ikke å prøve å opprettholde det mer. Det gjenstod én ammeøkt, og babyen var ikke særlig interessert. 

Med nr. to var jeg hjemme til hun var 1,5 år, og da merket vi ikke noen forskjell. Jeg ammet fortsatt litt, og fortsatte med det i et par mnd. til.

Anonymkode: e580b...402

AnonymBruker
Skrevet

Merket ingenting egentlig.

Jeg gråt i flere uker hver kveld (fikk ikke ammefri og pga reisevei på 60 min hver vei og barn som var stuptrøtt og måtte legges kl 18 i starten fikk jeg bare 1 time om dagen med ham 🥲🥲🥲).

Men, far var fullt deltakende fra start (tok baby etter jobb osv), så ungen var fornøyd og trygg. 

Anonymkode: 8a4bd...30f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...