Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slettes

Endret av Karli
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg, og her må du være tydelig på dine behov. 

For det første må han få høre hvordan det er å være hjemme hele døgnet med et barn i hendene. At du så sårt trenger at han stepper inn, selv om det er rolig nå, så trenger du enten å legge deg ned på eller komme deg ut. Slippe tankene dine litt. 

Tror han ikke ser hvordan du har det, og dine behov. Så her trenger han hjelp til å forstå.

Han høres jo ut som en egoist, men jeg tror det handler om at han ikke ser verden fra ditt ståsted. Snakk med han. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Generasjon som er fruktbar til å få barn nå, egner seg ikke til å få barn. Ikke klarer de noe. Ikke tåler de noe. Ikke skal de gjøre noe uten at partneren må trå til. 

Anonymkode: 2ae08...b65

• Liker 1
Skrevet
Friluftsmann70 skrev (5 minutter siden):

Føler med deg, og her må du være tydelig på dine behov. 

For det første må han få høre hvordan det er å være hjemme hele døgnet med et barn i hendene. At du så sårt trenger at han stepper inn, selv om det er rolig nå, så trenger du enten å legge deg ned på eller komme deg ut. Slippe tankene dine litt. 

Tror han ikke ser hvordan du har det, og dine behov. Så her trenger han hjelp til å forstå.

Han høres jo ut som en egoist, men jeg tror det handler om at han ikke ser verden fra ditt ståsted. Snakk med han. 

Han sammenligner oss med andre hele tiden , og tenker at han er bedre enn de fleste menn fordi han faktisk gjør mye husarbeid og mater med flaske på natten. Ja, han gjør mer enn mange sikkert, men det er for meg ingen unnskyldning for å da " unne seg fri" fordi han tross alt gjør mer enn drittsekkene rundt omkring

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Generasjon som er fruktbar til å få barn nå, egner seg ikke til å få barn. Ikke klarer de noe. Ikke tåler de noe. Ikke skal de gjøre noe uten at partneren må trå til. 

Huff a meg. Ja, hvordan skal nå dette gå? Håpløse. Alt var bedre før da jeg var ung

AnonymBruker
Skrevet
Karli skrev (13 minutter siden):

Sov i 4 timer, så er i grunn uthvilt. Dette er den nye normalen og jeg klarer meg.  Stått opp og gitt flaske før 6. Pumpet i 20 minutter. Vasket og sterilisert 10-15 flasker og ryddet kjøkkenet som bærer preg av nattmating. Så får ungen skrikeanfall (vi forsøker å eliminere allergi som årsak). Han skriker og skriker i sikkert 2 -3 timer, og jeg får ikke til å lage mat til han for klarer ikke å tenke når han vræler og kaster seg frem og tilbake. Endte med søl over hele kjøkkenet. Jeg har tørket store  mengder gulp og årsaken til oppførselen er at han er forstoppet i dag og har skreket ekstremt både i natt og i dag. Jeg fikk avføring på klær, mobil og har skiftet klær på både han og meg. Har brystbetennelse og skal pumpe, men har ikke hatt mulighet på mange timer, og det gjør vondt. Fikk spist frokost kl 12, en banan! Hadde han på brystet for å roe han ned lenge, og fikk ikke gått noe sted, så pumpingen røk, og det gikk 6 timer. Gulp fikk jeg i sengen også. Jeg har hatt en grusom dag. Jeg jobber så godt som døgnet rundt med måltider, klær, renhold og stell. 

Vi jobber som et team, men jeg har bare gitt opp et eget liv. Er fullstendig fanget og bare innfinner meg med det.

Permisjonen går med til arbeid inne og av og til en trilletur mellom to matøkter.

Har ikke hatt en eneste aktivitet for meg selv siden fødsel. Barnet er 2 måneder. 

I dag skal samboer på joggetur etter jobb, og i går var han på sykkeltur. Jeg spurte fastlegen om mulighet for sykemelding for avlastning, så ille har ting vært.

Jeg tryglet mannen om å komme tidlig hjem, ba han faktisk om å ta fri da det stod på som verst. Jeg gråt og det rablet for meg mens ungen var lillerød og utrøstelig, også skal han på joggetur nå fordi stormen stilnet.

Vil ikke være bitch, men tenker at han heller burde komme hjem og si " nå kommer du deg ut på noe uten babyen"

Er bare så dritt lei.

Høres ikke slik ut i min mening. Mannen din prioriterer ikke deg og avlaster deg ikke utfra det jeg leser, hvorfor forsvarer du dette og kaller det teamwork? Mulig jeg misforstår nå da, og da beklager jeg for det, men hvis du er SÅPASS utslitt og han har overskudd til sykkeltur og joggetur etc, så jobber dere ikke som et team og ting er ikke i nærheten fordelt «godt nok»..  Si ifra til mannen at du trenger avlastning nå, mer en han trenger noe som helst..

Anonymkode: 3e9a5...62a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samfunnet er lagt opp helt annerledes nå enn før, at ikke kvinner lenger vil brukes som gulvmatter betyr ikke at de ikke klarer eller tåler en dritt. 

Anonymkode: 3e9a5...62a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Føler det samme selv. Mannen bare stikker ut uten å spørre. Skal jeg ut så må jeg jo si ifra. Men vurderer å bare gå ut. Rope i døra, hadet snakkes, kommer om 1time! Og så beinløpe🤣

Anonymkode: 99170...6a1

• Liker 1
Skrevet
Karli skrev (2 minutter siden):

Han sammenligner oss med andre hele tiden , og tenker at han er bedre enn de fleste menn fordi han faktisk gjør mye husarbeid og mater med flaske på natten. Ja, han gjør mer enn mange sikkert, men det er for meg ingen unnskyldning for å da " unne seg fri" fordi han tross alt gjør mer enn drittsekkene rundt omkring

Du må få han til å sammenligne seg med deg, hvor mye tid trenger du og hva har han. Bare lunsjen hans er så mye mer enn hva du har, siden du har barnet rundt deg hele tiden. 

Så blir det billige poeng at han er flinkere enn mange andre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare si til han "Jeg trenger å gå ut en liten tur alene, pass på barnet, sees snart!" eller "Jeg må legge meg litt, pass på barnet". Hvis han sier at det ikke er ok, bare se rart på han og gå likevel.

Anonymkode: dc16f...1ca

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler det samme selv. Mannen bare stikker ut uten å spørre. Skal jeg ut så må jeg jo si ifra. Men vurderer å bare gå ut. Rope i døra, hadet snakkes, kommer om 1time! Og så beinløpe🤣

Er det ikke sinnsykt irriterende? Tenker å gjøre det samme selv. Det er unntakstilstand, også prioritere å jogge uten å finne ut hvordan vi begge skal ivareta helsen

AnonymBruker
Skrevet

Huff. Det hørsel litt vondt ut ja ❤

Kan du ikke si at nå skal du gå deg en tur alene? Når han kommer hjem. Når han tar seg tid til trening bør jo du også kunne det :)

Ellers føler jeg med deg når det gjelder å få manne til å være hjemme. Jeg brakk armen når baby var 5 uker.... måtte ringe svigers hvis jeg MÅTTE ha hjelp (jeg har fantastisk svigermor altså, men ja). Var helt uaktuelt å være hjemme fra jobb 🙃

Det beste er jo å klare å prate med mannen din når dere begge er litt rolige. Forklare på en ok måte. 

Anonymkode: 2152d...207

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trist at enkelte bare har gulp å komme med, burde vær for gode til å skjule seg bak skjermen og bare være nedsettende. (men det er vel slik enkelte får det gode liv?)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjenkjennbart!

Husker følelsen av når mannen sendte mld og sa at han ikke rakk å dra fra jobb før 30 min senere enn han pleide, når det eneste jeg satt å telte ned til var at han skulle komme hjem. Når han da kom hjem skulle han "bare" skifte klær, en tur på do +++ men jeg ville jo bare at han skulle ta baby og si "nå passer jeg på her, gjør det du vil". Han er snill og god og flink far, men han skjønte ikke hvordan dagene og nettene mine var. Ved rundt 2 mnd-alder så sa jeg: på onsdager skal jeg på SATS på den treningstimen kl 18.00, så da må du passe baby, og hadde det som en rutine i resten av permen min. Svevde på en sky da jeg gikk ut døren første gang.

Det jeg opplevde at han tenkte bare var en middag med jobben etter arbeidstid hørtes jo for min del ut som tidenes luksus. Tenkt å få lov til å være ute på restaurant i byen UTEN baby og bare få servert mat og drikke..

Nå har vi to barn og føler faktisk at jeg får mer egentid hvor han har ansvar nå enn da vi bare hadde et barn, bare fordi han nå selv skjønner mer hvordan det er (etter at han var i perm) Med barn nr 1, gikk jeg hele tiden å ventet på at han skulle SE at jeg trengte tid for meg selv og jeg var nok dårlig på å si fra hva jeg trengte også og ikke ha dårlig samvittighet for å ta meg egentid. 

Anonymkode: 27d43...e24

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uten å spørre?

Du er ikke mora hans.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har ikke hatt en eneste aktivitet for meg selv siden fødsel. Barnet er 2 måneder. 

Oi.. hvorfor tar ikke mannen din sin del, dere er jo to om barnet? Kjenner ingen mødre som ikke fikk tid alene i mnd etter, du er jo i praksis alenemor. Hvor er det folk på kg finner mennene sine?!

Anonymkode: 14f47...81b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg har ikke noen gode råd bortsett fra at du må snakke med partneren din. 

Men jeg har to små selv. Dette med pumping må du ta seriøst. Brystbetennelse er helt forferdelig og kan i noen tilfeller være farlig. Selv om barnet må legges bort litt er du nødt å prioritere seg selv av og til. Husk at barn ikke dør av å ligge i sengen og gråte, du kan sitte rett ved siden av og trøste. Og bruke ørepropper om du vil!

De to tingene jeg ikke kunne levd uten: 1) Elvie brystpump. Du putter den inn i bh’en så kan du gjøre andre ting samtidig. Helt fantastisk! Den er dyr, så du kan evt kjøpe én og bare bytte til andre bryst når du er ferdig. 2) bæresele. Du kommer til å ødelegge deg selv helt hvis du fortsetter slik du gjør. Finn en sele som passer barnet og som sitter godt. 

og du, det blir bedre altså! Håper det går greit med deg ❤️

Anonymkode: 82a9e...77a

AnonymBruker
Skrevet
Karli skrev (4 minutter siden):

Er det ikke sinnsykt irriterende? Tenker å gjøre det samme selv. Det er unntakstilstand, også prioritere å jogge uten å finne ut hvordan vi begge skal ivareta helsen

Jupp, jævli irriterende!! I tillegg så er gubben fotballtrener, så han er jo vekk 3-4 ettermiddager med treninger og kamper. Og når jeg spurte hvilken helgedag, lørdag eller søndag, han ville stå opp med barnet på, så så han rart på meg…. 

I tillegg så klager han over at ‘’butikken’’ er stengt🤣 Det blir ikke noe butikk på deg før butikkeieren har sovet ut og føler seg mer uthvilt. Er det virkelig så vanskelig å forstå at søvnunderskudd gir jo ikke akkurat høy sexlyst…mannfolk altså

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bare si til han "Jeg trenger å gå ut en liten tur alene, pass på barnet, sees snart!" eller "Jeg må legge meg litt, pass på barnet". Hvis han sier at det ikke er ok, bare se rart på han og gå likevel.

Anonymkode: dc16f...1ca

Det gjorde en venninne, anbefales å prøve en gang for å få mannen din til å forstå. Så går du og blir borte en time. 

Anonymkode: 14f47...81b

AnonymBruker
Skrevet
hocane skrev (6 minutter siden):

Uten å spørre?

Du er ikke mora hans.

Nei er ikke mora hans. Men det betyr ikke at ungen er 100% mitt ansvar. I et vanlig forhold så vil jeg si det er normalt å spørre om det passer seg at han gjør det eller det, for det betyr jo at den andre parten må ta seg av ungen. Det er jo bare ikke å stikke ut. Man må faktisk høre om det er greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...