Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mine barn ble født for mange mange måner siden, da fikk vi en "velkommen til verden" pakke på sykehuset. En bok fra Libero tror jeg det var, med masse kuponger, bleieprøver osv. Er det slik enda? Hva får dere av babyrelaterte ting egentlig? Og ringer foreningen for krybbedød enda til nybakte foreldre?  

Jeg lurer bare fordi vi begynte å diskutere akkurat dette i går, en gruppe med gamle mødre.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk en bok «spedbarnsboken» eller noe sånt. Ellers må man sanke inn gratispakker fra butikker, apotek osv selv. Aldri fått telefon fra foreningen for krybbedød, aldri hørt at noen andre har fått det heller. Info om soving osv fikk vi fra helsesykepleier når vi kom hjem. 

Anonymkode: 36b3d...3f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke stort med info om soving tror jeg, det har jeg lest meg til selv. Helsesykepleier sa bare at vi måtte gjøre som det passet oss.

Anonymkode: 065b3...c61

Skrevet

Man får ingenting på sykehuset, men apotekene og noen butikker har gratis babypakker med bleier, salver, ammeinnlegg, evt leker, smokker, flasker o.l. Disse henter man selv ut i ukene før fødsel. Man får ikke telefon fra foreningen for krybbedød. Babyen får tett oppfølging fra helsestasjon, særlig første måneden. Vi fikk hjemmebesøk av jordmor noen dager etter hjemkomst, som sjekker vekt og tilstand til baby og mor. Da får man også snakket om hjem og rutiner, f eks sovesituasjon for baby osv. Så kom Helsesykepleier på hjemmebesøk etter J uke. Deretter var det kontroll på helsestasjonen etter 3 og 6 uker, med valgfrie veiinger i mellom. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ullsokker og en sparekonto i barnets navn med 5000,- kroner på av kommunen

Anonymkode: 7e5f9...1d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man får ingenting på sykehuset annet enn en bok og noen hefter med info. Det er mange gratispakker å sanke fra butikker, apotek mm, men selve sykehuset deler ikke ut ting.

Anonymkode: 5805a...f87

AnonymBruker
Skrevet

Åh, husker med min første i 2011 at LUB ringte for å gratulere og be om penger bare et par dager/uker etter fødsel, aldri brutt ut i hulkegråt over tlf før. 

Født i 21 og 22, ingen tlf fra de da og fikk ikke noe fra fødeavdelingen😊

Anonymkode: fe7fe...847

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det allerede 3 år siden jeg fødte, men jeg fikk et infohefte av noe slag, noen enkeltark med info (om honning, trygt sovemiljø, og sånt) og et gratis blad, tror det var Foreldre&Barn. Hentet også gratisprøver på apotek og et par andre butikker.

Fødte også i 2018 og da fikk jeg det samme pluss en body på sykehuset. 

Anonymkode: da9c7...b79

AnonymBruker
Skrevet

Fødte ifjor og fikk ingenting på sykehuset.

Fikk noen brosjyrer av helsesykepleier og jordmor som kom på besøk etter fødsel (forskjellige besøk). De informerte også om trygt sovemiljø for baby, tror det var en av brosjyrene. 

Anonymkode: 00d81...d7b

AnonymBruker
Skrevet

Fødte på Ullevål i 2022. Fikk nøyaktig ingenting, ikke så mye som en brosjyre.

Er jo masse gratispakker rundt i butikkene da, man må bare legge inn en ørliten egeninnsats. Barnet er nå 7 mnd og jeg har fremdeles ikke hatt behov for å kjøpe våtservietter for det fikk vi så mye av i gratispakkene 😅

Anonymkode: 53b9c...eec

AnonymBruker
Skrevet

Fødte på St. Olavs i 2021, da fikk vi en pakke med strikkede klær (lue, sokker og teppe) som frivillige hadde ordnet :) vet ikke om det var en midlertidig greie, fødes jo hundrevis av barn i Trondheim hver dag så ser for meg at de har hendene fulle hvis de holder på sånn til alle hele tiden 😜 

Anonymkode: 4e7e1...b3d

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ingentkng verken nå for 4 mnd siden eller for 5 år siden

Anonymkode: 3ddce...440

AnonymBruker
Skrevet

Fikk strikket lue og sokker strikket av frivillige på sykehuset, og vi kunne ta med oss Spedbarnsboken hjem fra fødeavdelingen. Ellers fikk vi ingenting, og ingen telefon fra LUB.

Anonymkode: f900d...d0d

AnonymBruker
Skrevet
tånegla skrev (12 timer siden):

Da mine barn ble født for mange mange måner siden, da fikk vi en "velkommen til verden" pakke på sykehuset. En bok fra Libero tror jeg det var, med masse kuponger, bleieprøver osv. Er det slik enda? Hva får dere av babyrelaterte ting egentlig? Og ringer foreningen for krybbedød enda til nybakte foreldre?  

Jeg lurer bare fordi vi begynte å diskutere akkurat dette i går, en gruppe med gamle mødre.

Måneder, eller år? Jeg fikk barn for 4 år siden, samt i fjor, og det var ingen velkomstgave på sykehuset, ut over en hjemmestrikka lue og ullsokker, som jordmødrene og andre gavmilde i kommunen selv hadde produsert. 

Anonymkode: e0e68...5d4

AnonymBruker
Skrevet

Fødte januar 2022 og fikk verken velkomstpakke eller telefon fra foreningen for krybbedød.

På sykehuset fikk jeg en brosjyre med linker (ja, jeg vet) til ammevideoer og kontaktinfo til flere avdelinger på sykehuset. Barnet fikk også en lue og et teppe fra Amanda-prosjektet fordi vi ikke rakk å ta med oss noe som helst på vei til sykehuset.

Fra helsestasjonen fikk jeg en haug med brosjyrer og et nummer av Foreldre & Barn.

Anonymkode: 6b20e...096

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...