Gå til innhold

Kjøre over Dovre (Trondheim - Oslo) i slutten av april. Piggdekk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kjører denne strekningen regelmessig og vet om jeg bør ha piggdekkene på når jeg skal kjøre om en drøy uke? Har veldig lyst til å bytte til sommerdekk, men er litt i tvil akkurat mtp Dovre…

Anonymkode: 140d5...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe å vurdere en gang, kun vinterdekk som gjelder. Full vinter her oppe neste uke, her fra grønbakken, Oppdal 940 moh

574E190D-7044-46C1-9631-A90BC62858F7.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Fjellmannen skrev (På 19.4.2023 den 7.12):

Ikke noe å vurdere en gang, kun vinterdekk som gjelder. Full vinter her oppe neste uke, her fra grønbakken, Oppdal 940 moh

574E190D-7044-46C1-9631-A90BC62858F7.png

Takk! Dilemmaet mitt er at jeg skal være i Oslo i nesten to uker med denne bilen på piggdekk, og så tilbake til Trondheim igjen rundt den 11. mai. Det blir lenge å kjøre rundt i hovedstaden med pigg. Ville du skiftet til sommerdekk og tatt sjansen på våte veier? Jeg skal kjøre om ettermiddagen, så sjansen er jo at det ikke er fryst på veien.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke skiftet til sommerdekk før ETTER turen over Dovre. Det kan være sykt glatt der.

Anonymkode: 67256...7b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermann38 skrev (3 timer siden):

Skift når du kommer til Oslo

Og tilbake til pigg igjen når jeg skal returnere til tr.heim? Orker ikke all den dekkbyttingen fram og tilbake.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og tilbake til pigg igjen når jeg skal returnere til tr.heim? Orker ikke all den dekkbyttingen fram og tilbake.

TS

Trenger du vel ikke, er jo lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermann38 skrev (37 minutter siden):

Trenger du vel ikke, er jo lenge til.

Kunne vært en god ide, men jeg har ikke plass i bilen til sommerdekk og alt annet jeg må ha med.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kunne vært en god ide, men jeg har ikke plass i bilen til sommerdekk og alt annet jeg må ha med.

TS

Kjør Østerdalen i stedet så kan du jo kjøre med sommerdekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk! Dilemmaet mitt er at jeg skal være i Oslo i nesten to uker med denne bilen på piggdekk, og så tilbake til Trondheim igjen rundt den 11. mai. Det blir lenge å kjøre rundt i hovedstaden med pigg. Ville du skiftet til sommerdekk og tatt sjansen på våte veier? Jeg skal kjøre om ettermiddagen, så sjansen er jo at det ikke er fryst på veien.

TS

Jeg ville da kjørt med pigg i Oslo, sommerdekk over fjellet er ikke noe å vurdere en gang. Kjører selv fortsatt med pigg og kommer til å gjøre det til nærmere 17 mai før jeg legger om. Jeg kjører i fjellet hver dag og slik våren i år ser ut er det ikke noe stress med å legge om, tvert imot. Melder jo sludd helt ned til Oslo søndag og mandag

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermann38 skrev (7 timer siden):

Kjør Østerdalen i stedet så kan du jo kjøre med sommerdekk

Unngår jeg fjellpartier da? Meg og geografi 🙈

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Unngår jeg fjellpartier da? Meg og geografi 🙈

TS

Ja, pluss at det er raskere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermann38 skrev (46 minutter siden):

Takk for tipset. Rart det ikke kommer opp som et alternativ når jeg trykker det inn i kart-appen til iPhonen?

TS

IMG_0305.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for tipset. Rart det ikke kommer opp som et alternativ når jeg trykker det inn i kart-appen til iPhonen?

TS

IMG_0305.jpeg

Er vel fordi at de vil folk skal kjøre E6, men det tar jo mye lenger tid. Er flere alternative ruter der som jeg har kjørt alt etter som men den du har der er den raskeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meldt kuldegrader i Østerdalen neste uke på nettene så ville vært svært forsiktig på sommerdekk.

Anonymkode: d91d5...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermann38 skrev (1 time siden):

Nei, Tynset/Kvikne ligger ganske høyt, og der kan det enda være vinter. Er ikke meldt noe særlig høye temperaturer fra helga.

Anonymkode: 08e7e...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjørte trondheim - oslo sist uke på sommerdekk. Mye snø over dovre, men veiene var helt tørre. 

Anonymkode: 14ce1...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...